Dibella skrev 2021-03-02 09:56:09 följande:
Ja man ska inte behöva utstå massa smärta eller obehag tycker jag i detta. Tråkigt att höra att äggledarspolningen var så smärtfylld :( Speciellt när man kan lösa det smärtfritt!
Skönt att biverkningarna inte är så starka längre, är nog förkylningen som spökar. Yay för Ovitrellen och sen slippa sprutorna. Kände inget alls med Ovitrellen, ev lite spänning i brösten som fortfarande sitter i. Bara glad att slippa Fyremadelen, de sprutorna var lite grövre och inte så spännande att ta. Blev helt full med blåmärken över hela magen. Men i övrigt mår jag bra! Bara nervig överlag :) får se vad cyklogesten drar med sig för biverkningar istället, börjar med dem idag.
Tandläkaren är alltid en bra ursäkt
hehe ja jag kanske får köra äldsta vita lögnen i boken ;) ja jag har tagit orgalutran som är som fyremadel och den har inte vart så kul heller, kliar en del efter att man injicerat, och ibland lyckas man ju träffa något blodkärl eller så som gör skitont!
det är tur att det är jag som behöver ta sprutorna i den här familjen i alla fall, min man är sjukt spruträdd så det hade nog inte blivit några barn via IVF om det vart tvärtom...
förra gången tog jag blodförtunnande sprutor fram till v 8-9 också, jag hade blåmärken över hela magen i flera månader efter det. denna gången tänkte jag få trombyl istället som också fungerar blodförtunnande men som är en tablett man tar istället, det sägs kunna minska missfallsrisken något då blodflödet ökar i livmodern, men många kliniker vill ju inte ge sånt om man inte bevisligen har någon sjukdom.
hehe ja vi får se vad det blir för biverkningar av progesteronet man får sen ;) alltid är det något som tar vid när något annat slutar