Always choklad skrev 2021-10-14 18:31:39 följande:
Hej ja det är i samma som vi kört den senaste FET då gick det ej men man vet aldrig kan gå vägen. Givetvis det jag hoppas och utgår ifrån. Skall ta nytt sköldkörtelprov och tänkte själv bekosta ett AMH prov på 1000kr nu innan behandlingen startar om jag hinner..Mäter ju äggstockreserven..vill se om det ändrats nått från när jag startade. Säger ju inget om kvalitén men antalet i alla fall. MSN får ju räkna 15-20% ungf av de man har som ok kvalité.
Olga
Jo vi har varit på ett webinarium och jag fick en kontaktperson som jag mailat med en del. Jag har fått en lista på allt de behöver veta innan man bokar upp ett första kostnadsfritt läkarbesök online via länk. Blir väl som ett telefonmöte med läkare här som de varit i corona tid. Enda som verkar lite prob är att få till en gynekolog lokalt som kan assistera med UL här i Svergie, nästan enklare flyga ner till Sthlm för mig. Tar kortare tid, närmaste de har kontakt med är 40mil bort..Så skiter sig detta nu skall jag försöka övertala hon jag gått hos här, är privat. Borde väl inte skilja så mycket egentligen om de skickar resultat till en svensk klinik eller en utländsk men man vet ju inte vad de har för policy och så.
Jag är inte pessimist men realist ????
Det behövs bara ett bra embryo! Nu hoppas vi att detta är det! :) Och att allt annat bidrar till att det går vägen. Jag tog precis ett nytt amh och hade ett högre värde nu än för 2,5 år sedan. Men som sagt det säger ju inget om kvaliteten. Bra att ta om dock!
Förstår att det känns jobbigt med att hitta en gynekolog där du bor. Hoppas din privata kan hjälpa till! Jag har hittat en här där jag bor. Vi kommer ha första läkarmötet om några veckor.