• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    annaveronika84 skrev 2021-02-12 18:57:38 följande:
    Det var positivt idag också! Satte in en 5-dagars!
    Åh grattis!! härligt med lite glada nyheter!! Så spännandeHjärta när får du göra VUL?
  • Inalina
    Maikward skrev 2021-02-13 22:59:27 följande:

Jag blev så besviken efter att bara fått ut 4 ägg ur 10 äggblåsor, och bara 1 endaste ägg blev befruktat, så jag har hållit mig borta härifrån ett tag och inte vågat hoppas på en insättning. MEN!! Det endaste ägget var tydligen jättestarkt och superfint, så idag sattes det in! Nu startar ruvardagarna och jag har faktiskt stora hopp för den här :D Känns så skönt att komma ur den här negativa spiralen som man hamnar i och bara går och räknar ner timmarna, inte vet hur det går. Nu sitter embryot där inne och jag tillåter mig att känna mig gravid, så nu får det vara så ???? ser att många här inne har plussat, hur många är ni?? Och är det fler än jag som har ruvardagar? :D

Åh vad skönt att allt såg fint ut! håller tummarna för guldäggetHjärta japp nu är du gravid tills motsatsen bevisats Flört! Kram!
  • Inalina
    Anonym0810 skrev 2021-02-14 08:01:27 följande:

Jag har en jättestor reklambild som jag inte kommer förbi på den här sidan. Så har någon svarat på det jag skrivit så ber jag om ursäkt för att jag inte svarat. Är det någon som vet hur jag tar mig förbi reklamen? Finns inga kryss någonstans.:/

Usch jag bara måste fråga, är så moloken, det känns i varenda fiber av mig att det inte tagit sig. Min kropp beter sig precis som innan jag brukar få mens. Är redan galet knäckt. Kan man så här på RD7 redan veta att det inte tagit sig? Någon annan som känt så starkt så tidigt? Förlåt om jag känns negativ men trodde inte jag skulle känna så här :(

håller med om den där jäkla reklambilden, sjukt störig...man får scrolla ner helt enkelt och hoppas den försvinner..

jag tror inte kroppen beter sig särskilt annorlunda under ruvningen, jag har själv aldrig känt någon skillnad om det tagit sig eller inte, det enda är att testa när du känner dig redo! Minns inte om du satte in 2-dagars eller längre? om du satte in blastocyst skulle du kunna få plus redan på RD 7!

och det är en bergochdalbana känslomässigt med IVF, vi vet nog alla här inne hur du kännerHjärta
  • Maikward
    ace86 skrev 2021-02-15 08:34:02 följande:

Om en vecka :)

Inget kul tips men försök att inte tänka på det under dagarna. Aktivera dig som vanligt, fast livet inte är som vanligt! Men dagarna kommer gå fortare och man behåller förståndet. Haha :) nu håller vi tummarna för oss båda!

Ja det är verkligen svårt, men man får aktivera sig som du säger. Känner mig dock extremt utmattad, antagligen pga alla spänningar som släppte när jag fick tillbaka min lilla överlevare. Japp, nu håller vi tummarna!
  • Maikward
    Inalina skrev 2021-02-15 08:55:01 följande:

Åh vad skönt att allt såg fint ut! håller tummarna för guldägget japp nu är du gravid tills motsatsen bevisats ! Kram!

Tack snälla! Kram!
  • annaveronika84
    Maikward skrev 2021-02-15 16:54:55 följande:
    Ja det är verkligen svårt, men man får aktivera sig som du säger. Känner mig dock extremt utmattad, antagligen pga alla spänningar som släppte när jag fick tillbaka min lilla överlevare. Japp, nu håller vi tummarna!
    Va spännande att följa er väg under ruvardagarna nu! Håller verkligen tummarna!
  • Annna84
    Maikward skrev 2021-02-14 15:13:05 följande:

Tack! ? Åh vad tråkigt att den inte hängde sig kvar :( Men som du säger, positivt att det faktiskt fäste, och nästa gång kommer det att gå ännu bättre! Den i frysen kanske är guldägget!

Ja, hoppas det :) Nu håller jag tummarna för er som ruvar. Jag vet hur det är, dagarna släpar sig framåt
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-14 20:36:17 följande:

Första IVF-försöket (genom Landstinget) :) ni då?

Skönt att vara på första försöket, hoppas att det går vägen!! Jag har gjort 3 äggplock och nu har jag ett kvar i frysen från det 3e. De två första försöken gav inget till frysen, men på sista fick vi 3st.
  • Anonym0810
    Inalina skrev 2021-02-15 08:58:16 följande:

håller med om den där jäkla reklambilden, sjukt störig...man får scrolla ner helt enkelt och hoppas den försvinner..

jag tror inte kroppen beter sig särskilt annorlunda under ruvningen, jag har själv aldrig känt någon skillnad om det tagit sig eller inte, det enda är att testa när du känner dig redo! Minns inte om du satte in 2-dagars eller längre? om du satte in blastocyst skulle du kunna få plus redan på RD 7! och det är en bergochdalbana känslomässigt med IVF, vi vet nog alla här inne hur du känner

Tack snälla för svar! Jag satte in en 3-dagars och är på RD9 idag, känns fortfarande lite tidigt att testa eller vad tror du? Är så nervös hela heeeela tiden. Vill bara att det ska ha gått bra! Trodde inte ruvningen skulle vara så här tuff men shit vad tufft det är mentalt! Hur går det för dig?
  • Jenzia
    Krickan skrev 2021-02-09 17:52:34 följande:

Tack Jenzia för svar!

Ja du, det är verkligen limbo som du säger! Jag håller tummarna för att ni får komma igång väldigt snart, ni är ju en god bit på vägen redan!

Tänkte bara berätta att vi fick starta hormonbehandlingen igår! Så det tog inte så lång tid som jag målat upp i mitt huvud! Var helt chockad när de ringde och hade svårt att ta in att nu händer det! Men när väl första sprutan var tagen så landade jag i nu jävlar händer det!

Så från remiss till sprutstart blev det 4 månader
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021