• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Miilna2015
    annaveronika84 skrev 2021-02-12 18:57:38 följande:

Det var positivt idag också! Satte in en 5-dagars!

Har du pratat med kliniken än? Vad händer efter att man meddelat positivt testsvar? Bokar de in ultraljud eller gör man det på annat håll? Många frågor här ????
  • ace86
    Dhalia skrev 2021-02-13 12:39:26 följande:

Ja absolut, ja uttryckte mig nog lite klumpigt ja har ätit folsyra i många år nu eftersom vi försökt nu i 4.5 år men ja gick nyligen över(efter mitt andra MA) till folsyra i aktiv form för vissa kan ha enzymfel som gör att man inte omvandlar vanlig folsyra.

Ja tänkte också på de om försöket på Sahlgrenska misslyckas då kör ja nog också embryo glue via den privata. GlitterLina använde de nu och plussade plus fick starka streck tidigt.

Då förstår jag :) och tack för tipset att folsyra även finns i annan form!

Grattis till GlitterLina! Känner en annan som är mamma idag till en dotter som testade embryoglue på tredje isättningen. Så tänker testa det om det blir en nästa gång.
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-02-13 16:03:05 följande:

Hej! Jag går också i stockholm och blev lite nyfiken att höra vilka klinker som använder embryo glue?

Jag går på Eliva, men hoppas verkligen de erbjuder detta på alla kliniker med tanke på att man får bekosta det själv. Vart går du?
  • annaveronika84
    Miilna2015 skrev 2021-02-13 20:06:36 följande:

Har du pratat med kliniken än? Vad händer efter att man meddelat positivt testsvar? Bokar de in ultraljud eller gör man det på annat håll? Många frågor här ????

Ja jag ringde dem igår på testdagen, men jag ska göra mitt vul i min hemstad. Bor 25 mil från kliniken såoch har gjort alla ul inför äggplock här också!
  • Maikward

Jag blev så besviken efter att bara fått ut 4 ägg ur 10 äggblåsor, och bara 1 endaste ägg blev befruktat, så jag har hållit mig borta härifrån ett tag och inte vågat hoppas på en insättning. MEN!! Det endaste ägget var tydligen jättestarkt och superfint, så idag sattes det in! Nu startar ruvardagarna och jag har faktiskt stora hopp för den här :D Känns så skönt att komma ur den här negativa spiralen som man hamnar i och bara går och räknar ner timmarna, inte vet hur det går. Nu sitter embryot där inne och jag tillåter mig att känna mig gravid, så nu får det vara så ???? ser att många här inne har plussat, hur många är ni?? Och är det fler än jag som har ruvardagar? :D

• Maikward
    annaveronika84 skrev 2021-02-12 20:14:36 följande:

Men va roligt! Jag är också jätterädd för missfall då jag fick MA förra graviditeten. Tyvärr är det ju innan v 12 de flesta missfall sker, vet inte exakt hur stor risk men man brukar prata om att ca 20-25 % av alla graviditeter slutar i missfall. Men nu hoppas vi på det bästa!

Jag läste på idag, och risken för missfall är jätteliten redan efter v.8, och man kan egentligen inte göra något för att påverka det heller för ofta beror det på något slags kromosomfel hos embryot som gör att kroppen stöter bort det. Vid v.3-4 är risken 50-70%, men redan i v.5 är den nere på 10-21% och i v.6-7 är den 5-10%, ännu längre om man kan konstatera hjärtljud. V.8-9 är det 4-8% ???? Hoppas allt går vägen för er båda nu ????
  • Maikward

Oj, mina smileys i meddelandet ovan blev en massa frågetecken... Ledsen för att det nu ser lite spydigt ut istället

• annaveronika84
    Maikward skrev 2021-02-13 23:08:24 följande:

Jag läste på idag, och risken för missfall är jätteliten redan efter v.8, och man kan egentligen inte göra något för att påverka det heller för ofta beror det på något slags kromosomfel hos embryot som gör att kroppen stöter bort det. Vid v.3-4 är risken 50-70%, men redan i v.5 är den nere på 10-21% och i v.6-7 är den 5-10%, ännu längre om man kan konstatera hjärtljud. V.8-9 är det 4-8% ???? Hoppas allt går vägen för er båda nu ????

Ok det låter ju lovande att det minskar så hela tiden!
  • Anonym0810

Jag har en jättestor reklambild som jag inte kommer förbi på den här sidan. Så har någon svarat på det jag skrivit så ber jag om ursäkt för att jag inte svarat. Är det någon som vet hur jag tar mig förbi reklamen? Finns inga kryss någonstans.:/

Usch jag bara måste fråga, är så moloken, det känns i varenda fiber av mig att det inte tagit sig. Min kropp beter sig precis som innan jag brukar få mens. Är redan galet knäckt. Kan man så här på RD7 redan veta att det inte tagit sig? Någon annan som känt så starkt så tidigt? Förlåt om jag känns negativ men trodde inte jag skulle känna så här :(

• Dhalia
    Anonym0810 skrev 2021-02-14 08:01:27 följande:

Jag har en jättestor reklambild som jag inte kommer förbi på den här sidan. Så har någon svarat på det jag skrivit så ber jag om ursäkt för att jag inte svarat. Är det någon som vet hur jag tar mig förbi reklamen? Finns inga kryss någonstans.:/

Usch jag bara måste fråga, är så moloken, det känns i varenda fiber av mig att det inte tagit sig. Min kropp beter sig precis som innan jag brukar få mens. Är redan galet knäckt. Kan man så här på RD7 redan veta att det inte tagit sig? Någon annan som känt så starkt så tidigt? Förlåt om jag känns negativ men trodde inte jag skulle känna så här :(

Asså ibland kan de kännas som om mensen ska komma fast man är gravid så behöver inte betyda och symtomen kan skilja sig från gång till gång också så ge inte upp än<3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021