Dibella skrev 2021-04-27 13:48:33 följande:
Det är så himla olika från gång till gång, nästan helt slumpartat känns det. Förstår det känns som tråkiga nyheter men det är förhoppningsvis 3 riktiga guldisar du har där! Du får en 3-dagars då tekniskt sätt? förhoppningsvis så ser man verkligen vilken som är vinnaren, alternativt att du kanske vill/får två insatta?
Vi har ju några stycken det senaste som fått sina guldägg från 2 dagars, så det kan fortfarande bli ett litet syskon från den kullen
Vi fick samtal från kliniken att 5 blev befruktade, resterande var omogna/blev inte befruktade. Så blir insättning på lördag. Så får vi se om de överlever tills dess.
ja jag håller med om slumpen, i alla fall om man inte har superägg där de kan frysa 17 st per gång
ja jag får ju definitivt se dessa 3 som mina guldägg. de skulle ringa i morgon igen men har svårt att tro att de kommer rekommendera mig att vänta till dag 5 med endast 3 ägg, så ja torsdag verkar sannolikt!
men så skönt med 5 befruktade av 11! det är ju i princip 50% och ett normalt utfall
!! det är så himla intressant att man diskuterar äggblåsor så mkt när det egentligen är befruktade ägg som är det enda relevanta i sammanhanget!!
Ja precis jag får välja på 1-2 insatta men jag o mannen är nog inställda på att om alla 3 överlever tills i morgon så odlar de vidare på 2 och 1 får jag tillbaka. Hade det vart första barnet hade vi tänkt annorlunda (då har man heller ingen aning om hur ens kropp hanterar en graviditet), och det är inte att få tvillingar som skrämmer mig utan att det automatiskt blir en riskgraviditet om båda skulle utvecklas normalt. och min förra graviditet var ingen dans på rosor, utan jag hade tidiga sammandragningar från v 22 och åkte lite in och ut från sjukhuset med blödningar etc. hon kom dock i v 39.