Vi som startar ivf behandling 2021
Ja man vill ju gärna känna lite "växtvärk" i äggstockarna, men får verkligen hoppas de växt på bra ändå. Jag börjar få lite ömhet runt där nu, så hoppas det betyder att de växer på.
Kanske lite känslig fråga men hur tänker folk här inne i tråden kring samlag med sin partner efter insättning? Förra insättningen så tänkte jag inte mycket på det men har läst runt lite och det verkar råda delade meningar, hur länge ska man avstå då?
är tacksam att man inte har diabetes eller liknande så man skulle behöva leva med sprutorna. Tycker ändå att de allra flesta är hur lugna som helst med att ta sprutor, äggplock etc etc, helt sjukt egentligen vad man ska behöva stå ut med medans andra rullar runt lite i sänghalmen (eller typ TITTAR på sin partner) så är de gravida???
jag kommer vara den tråkiga här inne ang samlag efter insättning.. jag kommer vänta till efter VUL /eller såklart ev negativt test) jag verkar extra känslig dock, men när jag fick mitt allra första plus med en 'topp-blastocyst' 2018 så höll det sig endast 5 dagar, och på dag 3 hade vi sex och allt var toppen men sen började blödningarna komma så smått efter det. Jag förstår att det säkert inte var det som var anledningen men eftersom man investerar så otroligt mkt i en IVF så kommer jag hålla mig ifrån samlag. Finns ju inga rätt o fel här