Annna84 skrev 2021-04-14 11:24:35 följande:
Hej :) Vad kul att du kommer igång imorgon. Då kan vi följas åt :)
Hur mådde du av att ta kortison? Så svårt att veta vad som ger vad i detta men jag förstår att du vill ta det om det fungerade förra gången. Jag tror inte att det är aktuellt för mig alls, men blir det fler omgångar så ska jag fråga.
För mig blir det samma upplägg som för dig, dag 5 och dag 11. Det var de dagarna hon kunde. Sedan ska jag boka en tid samma morgon innan insättningen. Så det kommer bli ett bra schema för dig med, 2 gånger under behandlingen och sedan vid återföring. Jag har gjort ägguttag på dag 13 och på dag 14. Hur har det sett ut för dig? Jag tänker så att du får den andra behandling innan ägguttaget.
Jag ska fråga akupunktören när jag går dit på fredag, men hon har reklmmenderat 1 gång i veckan, helst under 3 månader (jag har inte kört så slaviskt, det var över en månad sedan sist)
Ha en fin dag, och säg till när du startar och hur du beslutar om kortisonet. Kram
Hej!
Jag kände i princip ingenting av kortisonet så det är väl därför jag känner att jag kan lika gärna ta det igen. sen kan jag tänka mig att det inte rekommenderas i dessa tider med Corona då det kanske inte är skitbra att gå runt med sämre immunförsvar egentligen :/
Men min läkare är med på noterna om jag vill, så jag kommer nog köra från i morgon. (har ändå tabletterna här hemma...)
Förra protokollet blev det ÄP dag 15, så ja akupunkturen kommer ju i alla fall vara innan ÄP denna gången, annars bokar jag av den om något ändras..:)
är väl lite orolig om det skulle krocka med Ovitrellen på nåt sätt och få blåsorna att släppa tidigare (vet ju inte riktigt vad akupunktur gör med kroppen) ska höra med min tjej där också..
jag ska köra igång med lite spinning nu också (de har precis öppnat för gymklasser utomhus för 8 pers i schweiz) tror du det är ok att köra under stimuleringen också? förra gången kände jag väl att vissa av yoga-poserna inte passade så bra med lite förstorade äggstockar men på spinning sitter man ju mest ner...typ... hur gör du med träning? saknar så jäkla mkt att träna men har vart sjuk en del och är fortfarande öm i tänderna efter min utdragning och nu är väl första gången jag börjar känna mig lite starkare...
hehe sorry för långt utlägg, ha en fin dag