Vi som startar ivf behandling 2021
Jo visst känner jag mig besviken men på nåt sätt så känner jag väl också att det är ett mirakel varje gång det lyckas och har fortfarande svårt att ta in att vi har en dotter.. så även om vi vill ha ett syskon till henne så kommer vi ha ett fint liv ändå utan syskon.
Förstår din sorg också, det värsta känns ju ändå som att man aldrig fick försöka på riktigt om man inte får någon insättning :(
Ja det är så svårt med saker som läkarna säger inte påverkar ... där har jag svårt att lita på dem många gånger :/ jag fick embryo glue på båda mina insättningar i Prag och båda tog sig (trots tidigt MF v 6 på första) och det ?tror de inte gör någon skillnad? på min klinik i Schweiz exempelvis.. eller olika infektioner, immunförsvar, eller vad det må vara, det känns som att det tyvärr finns alltför få studier i allt det där! Har du någon teori varför det inte funkat för er?
de ville att jag skulle komma och ta ett blodprov på fredag och sen prata med läkaren när de fått provsvaret, vilket jag kan förstå i teorin, men vilket blir en massa merjobb för mig. Ev kunde jag ta ett blodprov nån annanstans och skicka svaret till dem, men det blir inte heller smidigare då jag liksom inte har ett ställe att ta blodprov på nästgårds...
jaja det är förmodligen jag som är komplicerad och en 'jobbig patient'. de skulle i alla fall tala med läkaren och ringa tillbaka till mig så får se om de har en annan lösning eller om jag måste rätta mig efter deras regler.. suck.. vill bara komma igång och planera inför nästa omgång..