Vi som startar ivf behandling 2021
Hej, hoppar gärna in i tråden om jag får?
Har läst tråden en längre tid och jag måste säga att var än ni alla befinner er i ivf processen är ni alla fantastiska kämpar!!! Önskar så att alla får sitt efterlängtade plus!!
Min ivf resa, nyss fyllda 38år
Försökte naturligt drygt 2 år. Utredningen visade oförklarligt barnlösa 2017-
Första IVF behandlingen (201 resulterade i 7ägg, varav 6 mogna, samtliga befruktades. 3st blastocyter till frysen och 1 till mig (ET). Vilket resulterade i min dotter <3, positivt ruvardag 8.
2020 gjorde vi 3 stycken FET ostimulerat, alla NEG med spottning från ruvardag 3 och 5.
Nu i februari ny ivf behandling som resulterade i 12 ägg varav 10 mogna, 7 befruktades, 5st blastocyter till frysen och 1 till mig (ET).
Testat negativt ruvardag 7 och 8 som är i dag, officiella testdag 18/3.
NU i dag och i går brast det helt, allt hopp har försvunnit och känslan av personligt misslyckande är överhängande. Har inte låtit mig vara ledsen de 3 tidigare misslyckade försöken.
Hade lagt så stark tilltro att denna gången skulle lyckas då det var ett ET.
Vid mitt kejsarsnitt upptäckte man att jag har 3st myom i livmodern då väldigt små, den största är nu 2,5cm men enligt läkare ska det inte påverka pga placeringen av den. Detta har jag såklart hakat upp mig på och själva insättningarna är inte helt okomplicerade då jag har mycket ärrvävnad (en "krök" som är svårt att ta sig förbi).
Nu orkar jag inte hålla allt inom mig, väldigt få vet om vår ivf och pratar endast med min sambo om detta. Orkar inte prata med människor som inte själva har erfarenhet av ivf.
Oj vad jag känner igen mig i din berättelse!! Vi är dessutom i princip på samma RD (jag har rd6 idag och fått negativt också :(
Har också en dotter som kom 2019 via IVF.
Jag har också svårt vid återföringarna och måste verkligen ha tokfylld urinblåsa för att de ska komma in med katetern! Verkar också vara någon typ av ärrbildningar eller liknande. Jag gjorde en op 2018 för att ta bort en liten cysta och även försöka ?bredda? livmoderhalsen men det verkar inte gjort nån större skillnad.
Det som låter väldigt positivt för dig är ju de fantastiska resultaten med dina blastocyster! 5(!!) i frysen! Men givetvis ska det ju bli en bebis för att man ska kunna bli nöjd så visst förstår jag varför du funderar på vad som kan göras annorlunda! Kan de se myomen på ett ultraljud eller måste de öppna upp för att se dem? Har för mig att man kan se sånt ibland (min cysta kunde de se i alla fall) för om de är kvar kan det ju vara en idé att ta det med läkaren/en annan läkare om det skulle kunna påverka.
Självklart ska du inte hålla allt inom dig, detta är en jättefin och stöttande tråd där alla peppar och även sörjer med varann. Stor kram!