senapp skrev 2021-12-17 22:05:18 följande:
Hoppar in lite här, men jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vänta. Har gått privat pga måste, men en jättestor psykisk fördel är ju att slippa vänta. Första besök i november, äggplock nu i december. troligtvis FET i januari, februari, osv tills grav eller tomt i frysen. Läkaren har maxat chanserna att få mycket till frysen genom att ge höga doser, kört ICSI på hälften och fryst 2 2-dagars. Ingen himla "testomgång" som de verkar köra i regionen. Ifall någon funderar på att gå privat av den anledning <3
Träna och renovera låter som en bra hantering tycker jag!
Positivt att du känner dig väl omhändertagen av din läkare och har förtroende för deras plan. Det är så viktigt när en lägger sitt hopp i deras händer.
Jag har varit patient i regionen för många år sedan och privat sedan.
Ville bara förtydliga ( ifall någon ny IVFare läser) detta med att första försöket är en ?provomgång? gäller alla kliniker, både privata och offentliga. Man menar att första försöket är då de kan se hur just du som patient svarar på behandlingen. Vilket protokoll och läkemedel som passar just dig. Beroende på vilka svårigheter man har kan olika saker passa. Men det är först efter första försöket de vet mer. Därav att det kan ses som en ?provomgång?. Att man första gången är försiktig med doserna beror på risken för överstimulering vilket kan bli riktigt allvarligt. Sedan är det första också ett riktigt försök såklart och förhoppningsvis leder redan det till många embryon och bladtocyster.
Hoppas på många fler plus här i tråden och att tiden går fort till FET för dig senapp!