• Annna84

Vi som startar ivf behandling 2021

Estelle011 skrev 2021-06-10 10:50:47 följande:

Fick precis samtal från kliniken - alla 11 ägg blev befruktade!  

GRATTIS, vilket fantastiskt bra resultat!!!!
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-06-10 16:38:21 följande:

Roligt att höra att testerna hade ökat och att du känner dig nöjd med testningen nu. Låter klokt. Lycka till på ultraljudet!

Min klinik ville ha ett VUL väldigt tidigt, så i går (i vecka 6+3) fick jag se ett normalstort embryo med tickande hjärta!!

Men gud så underbart! Grattis! Jag började oroa och noja mig idag, brösten har inte ömmat så mycket innan men idag känns det som att ömheten försvann helt, fy vad jobbigt detta är. Känner du några symtom och hur tidigt började du känna?
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-06-10 21:16:15 följande:

Grattis till dig tror ja har missat helt att de blev ett plus till slut <3 när blir det ultraljud?

Tack Dhalia! Det blev ett starkt plus till slut, men nu tar en annan oro vid. Oroar mig för att jag inte har några symtom. VUL är om lite mindre än 3 veckor, i slutet på juni. Jag vet att du oroade sig mycket inför det också, var det för att du inte heller kände så mycket? Hur mår du nu?
  • Annna84
    IVF2021 skrev 2021-06-12 23:39:34 följande:

Hjälp! Här finns ju massor av erfarenhet i denna tråd, kanske någon kan säga något klokt?

Hade äggplock i måndags och började just blöda en hel del. Har haft mensvärksliknande känsla hela dagen och tyckt det verkar konstigt. Är detta redan min bortfallsblödning/mens eller har det hänt något annat? Känns himla tidigt. Utifrån hur det var förra behandlingen hade jag räknat att mensen skulle komma på torsdag. Bara tagit Suprefact, ingen ovitrelle denna gång, pga risk för överstimulering. Kommer mensen väldigt mycket tidigare då?

Hej! Mensen kommer mycket tidigare när du tar superfact, så det är helt i sin ordning :)
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-13 16:35:37 följande:

Fick en blödning idag vilket gjorde mig skraj.

Har dock inte kommit mer sen idag så hoppas det inte betyder nåt dåligt.

Jag håller tummarna för dig och att det inte är någon fara, det sägs ju att det kan komma små blödningar och jag förstår att det är jobbigt. Känner du något i övrigt? Jag känner i princip ingenting, vilket gör att jag vacklar och oroar mig. När ska du på ditt första VUL? Kramar
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-13 22:47:14 följande:

Ja det har inte kommit nåt mer så är nog lugnt. Har lite ont i magen nu ikväll som inte känns så bra men annars inget särskilt. Har typ inte heller några symptom. Lite ömma bröst och så smärta/känningar i magen ibland och så blir jag yr ibland när jag ställer mig upp vilket jag inte brukar bli.

Förstår att du vacklar och oroar dig. Gör samma sak här. Men min mamma tröstade mig med att hon inte hade några symptom heller när hon väntade mig så är säkert lugnt :)

Mitt första vul är sista juni. När är ditt?

Kramar

Skönt att höra att det inte kom något mer, så att du kan pusta ut.

Då låter det som att vi är i samma läge, jag känner inget i brösten (i början var de lite ömma, men nu ingenting), känner lite i magen då och då, plus att jag också får känning av lågt blodtryck när jag ställer mig upp.

Mitt första VUL är dagen innan ditt. Snart har vi bara två veckor kvar :) Kramar
  • Annna84
    MeAndMyself skrev 2021-06-14 11:40:27 följande:

Jag gjorde ivf via landstinget, men de plockar inte ut ägg eller sätter tillbaka på min hemort så fick via landstinget åka till Livio Falun för detta. Sen har jag på min hemort gjort alla ultraljud men det är Falun som bestämt min dos av hormoner.

Falun har gjort sin del nu och resten av alla undersökningar kommer ske på min hemort vilket blir på mitt sjukhus. Pga min akuta operation så har jag även fått extrakontroller nu denna vecka för att se hur det utvecklas. Jag hoppas de fortsätter med detta tills det ser normalt ut och inte släpper mig. Ska försöka stå på mig.

Jag mår sådär, smärtan innan op är såklart borta, den försvann direkt när de snurrade tillbaka äggstocken, men jag är öm, svårt att röra mig och extremt trött. Men har väldigt lågt blodvärde så det är därför jag är trött :)

Stackare! Vilken fruktansvärd upplevelse och oro. Exakt detta hände en av mina vänner när hon var på jobbet och skulle hålla en presentation, hon sa också att hon skrek rakt ut av smärta och att morfinet inte hjälpte. Men även där klarade sig barnen (tvillingar) och äggstocken. Krya på dig!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-16 13:12:49 följande:

En liten uppdatering från mig. Varit på vul och återföring blir på tisdag. Slemhinnan såg perfekt ut enligt läkaren! Nu hoppas jag bara att något av våra två embryon klarar upptiningen. Någon mer med återföring inom kort?

Vad glad jag blir för din skull och underbart med slemhinnan!! Vad innebar perfekt? Så intressant att höra.

Snart är det tisdag <3 Ska du ta akupunktur precis innan återföring? Kram
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-17 22:31:45 följande:

Så fina ni är allihop! 10-11 mm och treskiktad. Formen var tydligen också precis som den ska vara (har för mig att hon sa något om formad som en böna, haha). Blir akupunktur både innan och efter den här gången! Hoppas det gör susen...

Hur mår du? Kram

Det låter helt optimalt med så fina förhållande, det är nu det kommer att ske :) Du anar inte hur mycket jag håller tummarna för dig nu.

Jag mår bra och känner mig lugnare. Snart 1,5 vecka kvar till VUL. Känner inte så mycket, ev liiiite större bröst, men ingen ömhet och ev lite lite illamående ibland. Ingen blödning, vilket känns skönt.

Kramar
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-06-18 08:35:04 följande:

Vi fick 5 ägg i frysen! Känns så bra att veta att det finns många försök. Ett av dom måste funka!

Grattis!! Vilket fantastiskt resultat!!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021