• Annna84

Vi som startar ivf behandling 2021

Onemore2018 skrev 2021-05-17 06:17:05 följande:

Dagen D idag, äggplock!!! Kl 07:45 ska vi vara inne. Lite öm i magen och så nervös. Sist fick vi ut 4 ägg, ett färskt återinförande och 2 till frysen. 1 missfall och en som inte tog sig. Jag hoppas denna gång att jag inte blir överstimulerad sist spruta jag 112,5 och nu 150.

Lycka till idag! Vilka bra resultat ni hade förra gången :)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-17 08:29:48 följande:

Vad skönt! Då blir det återföring på lördag? Negativt här på cd14. Alltid fått positivt på cd13 eller 14 innan så känner mig lite orolig för att jag inte ska få ägglossning just den här gången. :(

Å, förstår din oro, men nu hoppas vi på att det blir positivt imorgon istället. Det kan ju bli lite sent ibland, men med tanke på tabletterna så ska det ju iallafall bli ägglossning. Annars antar jag att de tar till ovitrelle?

Jag ska ha återföring på söndag (och om ägget kommer imorgon blir det 5 dagar efter det) Nu ska jag ta till lite olika mediciner vilket förvånade mig, men hoppas det ger effekt. Ovitrelle ikväll och sedan lutinus plus synarela i slutet på veckan. Aldrig hört talas om denna cocktail.. har du?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-17 08:33:48 följande:

Kollade igen! Har faktiskt fått positivt cd15 två månader och en gång cd22...så helt kört är det nog inte. Håll tummarna!

Vad bra :) Det är absolut inte kört, snart kommer ägget :)
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-17 18:02:50 följande:

Spännande. 

Oj vilken cocktail med mediciner. :) 

Här får man ingenting alls. vad gör synarela egentligen?  

AndraSladdis skrev 2021-05-17 19:29:59 följande:

Ovitrelle brukar man få i naturlig cykel och börja med Lutinus några dagar efter, men just Synarela har jag inte hört talas om inför FET. Spännande att veta varför, om de förklarar för dig.

Jag ska prata med läkaren idag, känner att jag vill veta lite vad synarelan ska tillföra. Återkommer när jag fått svar :)
  • Annna84
    Lillaälta skrev 2021-05-18 07:48:41 följande:

Ruvardag 8 och tog ett till test imorse, strecket var starkare så jag tog även ett digitalt, vi är gravida <3

Nu hoppas vi att lillen stannar, testdag om 1 vecka enligt Livio <3

Grattis!!!
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-05-18 11:08:31 följande:

Tack! Det här är sista vi har för denna gången så jag hoppas verkligen 

Jag håller tummarna för dig! Vad snabbt det gick mellan försöken, skönt!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-19 09:53:33 följande:

Åh vad bra! :) Då blir det insättning nästa tisdag. Inte positivt här ännu tyvärr. :(

Heja dig! Det kommer att bli positivt snart :)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-19 15:46:27 följande:

Hej! Här blir det ingen återföring den här månaden. :( Fick komma in på vul idag och det fanns ingen äggblåsa på gång. Så surt! Så ni får hålla tummarna för att mensen kommer om två veckor ca och att jag svarar bättre på Letrozole då. Under tiden håller jag tummarna för er istället! Låter spännande med tydlig ägglossning Inalina. :)

Hej! Vad tråkigt att höra, men nu fokuserar vi på nästa omgång. Jag har vid två tillfällen inför FET fått stimulering av menopur från dag 4 eller 5 i en mindre mängd (50 enheter) för att ett ägg ska kunna växa fram. Och sedan ovitrelle när blåsan växt till sig ordentligt. Kan detta vara något för dig kanske?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-20 20:46:31 följande:

Tack fina ni! Blir Letrozole nästa gång med. Kliniken kör på det eller Progynon men det förra sägs fungera bättre (fler graviditeter och färre missfall) men jag känner mig lite orolig. Finns en risk att återföring krockar med midsommar och då är kliniken stängd. :( Vet inte om jag orkar med stressen kring det. Kram!

Förstår din oro <3 Som att det inte är nog med all väntan så ska man dessutom oroa dig för stängning inför midsommar. Ska du ta tabletter för att få igång mensen nu? Tänker på dig!

Jag började igår med min medicinering. Lutinus, synarela varannan dag och bisolvon. Med tanke på att jag gjort så många återföringar vill de testa att ta till synarelan för att få kroppen att utsöndra mer hormoner som eventuellt kan påverka mottagligheten i slemhinnan (som jag förstod det)
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-19 14:03:52 följande:

hej!!

haha ja jag är verkligen min egen fertilitetsläkare just nu, som att det inte räcker med alla vitaminer etc jag trycker i mig så kör jag även med bisolovon-metoden denna månaden haha!

Tror i alla fall att vissa av tillskotten hjälper med tydligare ÄL denna månaden då jag känt av det i magen och ÄLsekretetet vart väldigt tydligt vilket jag vanligtvis inte brukar märka av! tror jag hade ÄL igår och har för första gången på väldigt länge njutit av att kunna ha sex så mkt det bara går.. jag lever vidare på hoppet här att det skulle kunna gå naturligt med min fungerande äggledare och med lite nedsatt immunförsvar (och SJUKT mkt vitaminer/tillskott). återkommer om den saken 

förstår att du är på G till FET nu! Blir det på lö? följer både dig och Clemmentina med spänning! (och så roligt att det verkar vara en plustråd just nu också, hoppas det smittar av sig på er Kram!

Haha! Härligt! Det är samma som här hemma, högar med vitaminer både morgon och kväll :)

Spännande att du fått till en så så tydlig ägglossning och ?hittat tillbaka? till sexet. Heja dig!! Det har ju fungerat för andra, så plötsligt kanske det händer för er. Har du tagit en hästdos D-vitamin inför ÄL som många skriver om?

Ja, hoppas plussen smittar av sig på oss också :) Jag har återföring på söndag och nu har jag kört igång med mina mediciner, nässpray, bisolvon och lutinus, utöver alla vitaminer ;) Än så länge känner jag mig hoppfull och det är så himla skönt att få vara i den känslan några dagar till.

Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021