Vi som startar ivf behandling 2021
Hej
Nån som har gjort CD138 prov? är en biopsi som utförs på slemhinnan i livmodern.
Lokalt har jag inte hittat någon ännu.
Inte heller ännu i Sthlm men bara prata med Stocholm IVF så länge...
Hej
Nån som har gjort CD138 prov? är en biopsi som utförs på slemhinnan i livmodern.
Lokalt har jag inte hittat någon ännu.
Inte heller ännu i Sthlm men bara prata med Stocholm IVF så länge...
Hej igen.
Nån som gjort Fish and Sperm tunnel test eller vet var man kan göra det?
Hej
Nu har jag huvudbry..Spanska kliniken säger att vi bör köra på korta protokolllet. I svergie har de sagt att man bör nog prova långa. Då korta prokollet ×3 inte resulterat i live birth. Är 2 stimuleringscykler efter varandra där man sen kollar på kvaliten på alla äggen (pgta) för att se vilka som är livskraftiga så inga har några kromosomfel. Spanska instituto bernabeu menar att det inte finns bevisat vad som är bättre beror på individen. Jag får välja långa personligen men då kan jag bara få en omgång med mina egna ägg istället för som planerat 2...Sedan är det två omgångar med embryodonation...Försöker läsa mig till och har väl halvt om halvt kommit fram till slutsatsen att långa gör man på yngre eller de som ej har egen naturlig ägglossning. Ägglossningen har aldrig varit ett problem..Tiden talar för att göra ett kort protokoll..Olga i ryssland tyckte långa..
En del mår jättedåligt på långa protokollet och är ökad risk för överstimulering..har haft det(troligen) i samband med mens efter en klinisk graviditet..mensen efter åkte jag in akut med smärtor och där sa de att det händer ivf patienter ibland när de ha paus mellan cyklerna, men det är inget som finns bevisat..äggen blir större än normalt därför mer smärtsamt vid menstration..
GAAH vad gör jag??
Always choklad: Gott att du kunnat bolla med en gyn du har förtroende för. Så du kan göra ett val som blir rätt för er!
Skönt att få testa embryona så ni minska risken för att fler graviditeter avslutas i förtid.
Ja, inte är det lätt att förstå, men det är nog ingen exakt vetenskap och olika kliniker tolkar och tar fasta på olika studier och tror på olika saker. Hoppas ni får fatt i vart ni kan ta proverna och att väntan till start inte blir så lång nu!
Så tillbaka från Alicante. Nu får vi vänta 2 veckor typ på provsvar från spermaprovet. Vi kände oss väl omhändertagna var en påkostad klinik där alla gick omkring i kostym.