IVF2021 skrev 2021-12-20 21:02:53 följande:
Någon med erfarenhet av överstimulering? Börjar misstänka att något inte står rätt till. Har försökt skylla på biverkningar från Lutinus, förstoppning, IBS, magsjuka m.m. Men blir inte klok. Plockade 10 ägg för 12 dagar sedan. ET för 10 dagar sedan. Magen mår kass. Ont ont ont och är svullen. Svårt att ta mig i/ur bil, ont att gå upprätt, klurigt att vända mig i sängen osv. Är det normalt som biverkan på Lutinus? Har bara gjort FET och då utan Lutinus, så detta är lite nytt för mig?
Hej är du förstoppad. Eller var sitter det onda. Ring 1177 och beskriv dina besvär. Jag fick mensen efter en ivf behandling som var en kemisk graviditet kanske 2 mån efteråt akut ont och åkte in akut pga starka smärtor. Fick morfin i armen i ambulansen då jag skrek rätt ut. Trodde det var utomhavandeskap, det var det inte utan visade att jag blivit överstimulerad på nått vänster. På akuten sa det att de händer ibland med oss ivf då vi är så fullproppade på hormoner under lång tid att det kan ligga kvar i system. Hellre att åka in en gång för mycket än för lite. Ta dina smärtor på allvar.