Inalina skrev 2022-01-28 08:45:44 följande:
Hej vännen, har tänkt mkt på dig. Jag minns också att vid mitt missfall (dock redan i v 5-6) var min gynekolog jättenoga med att jag var tvungen att kolla vilken blodgrupp jag hade (vilket jag inte visste) för annars skulle kroppen kunna stöta bort fostret nästa gång jag blev gravid! men jag hade A positivt eller vad det heter så det var lugnt. Kan det ha varit det som gjorde att du fick MA? Sa de någon om det?
Bra du får ordentlig utredning och samtal för att kunna gå vidare med rätt verktyg vad ni än bestämmer er för. vad bra man kan läsa hela sin journal i sverige, hoppas du kan bli lite klokare av det
2-3 månader är ju inte så länge i det stora hela men förstår ju att varje vecka räknas när man känner att man blir äldre och inte är gravid. Har din sambo lugnat ner sig lite och kan blicka framåt mot vidare försök eller hur känns det där? Kram
Hej det som kan ställa till det med blodgrupp är om du som jag har blodgrupp 0 och negativ blir gravid då min sambo har ev positiv, då kan jag stöta bort detta om embryot har tex. Blodgrupp O positiv.
För att förhindra ev. detta för nästa graviditet har jag tagit en imunniceringsspruta nu. Lite förenklat men typ så. Finns bra info att läsa på 1177.
Ja han är på banan igen.
Idag fick jag mina ultraljudsbilder som kliniken ville ha man fick tjata lite för å få dem men nu kom de!
Jo ser framåt, bara blodblandade flytningar kvar nu. Och neg gravtest förra veckan.