Kronärtskocka skrev 2022-03-26 07:12:01 följande:
Inte varit in på ett tag och ser att Jill92 plussat. Härlig överraskning! Grattis! Hoppas du får må bra men ändå känner dig gravid.
Och skönt Inalina, Emma1b och Frida123123 att era små utvecklas som de ska och växer till sig. Hoppas ni får må bra i era graviditeter!
Always choklad: Kan vara bra att utreda din ev blödningsbenägenhet. Jag håller också på att utredas ( har kraftiga blödningar vid mens och haft problem i samband med kirurgiska ingrepp) och vissa kan få missfall pga det så det kan vara bra att utreda ur en fertilitetssynpunkt.
Var snäll mot dig, inte konstigt du kan känna dig nedstämd när någon annan har en bebis. All kamp du sliter med tar ju, och din saknad och längtan gör sig påmind.
Hoppas ni hittar vilken klinik som känns bäst för er nu och att ni kan komma igång när ni önskar. Tungt när kriget sätter stora hinder.
I väntan på äggdonator gjorde jag ändå ännu ett IVF försök. Min läkare har haft hopp eftersom jag alltid fått få men fina embryon. Fick denna gång bara ut tre ägg men det gav ett toppembryo även denna gång. Och jag plussade! Men, två dagar senare var testerna negativa och när jag slutade med lutinus kom blödningen. Så jäkla tungt och trist. Allt slit och alla pengar i sjön. Är ganska bitter över att vara själv. Hade jag haft spermier kanske jag kunnat bli gravid hemma men utan spermier är det svårt. Inseminationer är för låg chans och IVF blir så dyrt och slitigt när en bara får till ET och aldrig till frys. Får försöka tänka vad som ger störst chans till barn, och kanske är mina ägg av dålig kvalite att det ändå gett fler missfall. Sörja och ta nya tag. Jag hoppas de snart har en donator till mig. Är less på att kämpa och längtar efter att denna kamp tar slut en dag.
Hej tack för dina ord.
Jo stundtals är det jobbigt. Har ändå landat på nått sätt att det inte varit en lätt resa och kommer förbli så. Jag vet ett lesbiskt par som försökte innan det var ok för dem att få hjälp med egna spermiedonatorer. Var nog svarta marknaden och lite dyrt men nöden har ingen lag..annars sök dig utomlands går nog säkert att få en snabb behandling med egna eller donatorägg och sperma. Försöker peppa lite.