Vi som startar ivf behandling 2021
Jodå, jag ruvar för fullt. Statistiskt större chans än någonsin. Men det är ju ingen garanti. Men jag mår alltid bättre att vara i ett försök jmf med att vänta så på så sätt är det skönt.
Jodå, jag ruvar för fullt. Statistiskt större chans än någonsin. Men det är ju ingen garanti. Men jag mår alltid bättre att vara i ett försök jmf med att vänta så på så sätt är det skönt.
Hej nån som tagit probiotics och fört in i slidan inför FET?
Finns en uppsjö, vet inte vad jag skall köpa/beställa...
Det var en kortvarig lycka. Det digitala testet har gått från gårdagens gravid 1-2 till Inte Gravid och hcgvärdet var bara 3,5. Fan. Ännu ett väldigt tidigt missfall. Börjar oroa mig för att det inte handlar om embryona trots allt utan något i livmodern eller mitt immunförsvar. Nu sorg och väntan på att kliniken hittar en ny äggdonator till mig. Två chanser kvar. Sedan blir det inga mer försök alls. Så jäkla tungt.
Tack för era tankar.
Always choklad: Fy så tufft för dig! Sånt vill en gärna veta innan, så en kan förbereda sig och veta vad som väntar. De får tycka vad de vill, vi vet att reaktionerna inte är ett dugg konstiga efter vad du gått igenom. Att leva i långvarigt kris och sorg är tärande. Gott att du hittade sätt att hantera det på. Och hoppas omgivningen framöver förstår att du mår bäst av att vara förberedd. ( Jag skulle på AW i våras och frågade då innan om den jag vet var gravid skulle med. Det behövde jag veta innan för att hantera det. Att öht träffa folk alls är ibland slitigt, gravida eller ej.)
Clemmentina: Väntar på svar från biopsin av min polyp fortfarande. Ska ta nytt tsh för säkerhetsskull. Får se vad den danska läkaren säger, jag hoppas de vill gräva lite mer, eller har ideer kring donatorerna.
Hoppas ni snart får besked kring nästa steg.
Alwaysw choklad: För er egen del kanske det är bäst att fråga, hur knepigt det än känns att ev behöva göra de. De helt nygravida är kanske svårt att undvika, men de som varit det ett tag och bebisar borde ju utomstående i släkten känns till.
Åh, ledsen för att du behövt uppleva samma sak. Även om det bara är två dagar hinner en ju glädjas så mycket att sorgen och besvikelsen ändå är stor. Speciellt då en försökt så länge. Denna gång fanns mitt plus i sex dagar innan det försvann, i våras två. En hinner verkligen drömma mycket på kort tid.
Gott att kunna försöka direkt igen. Kan du göra det redan denna nya cykel?
Jag har inget i frysen så kliniken har skrivit upp mig på väntelistan för ny donator. Der har gått ganska snabbt förut, får väl hoppas donatorerna vill donera efter semestrarna. Mejlade min klinik en massa frågor. Igår ringde de upp och frågade om läkaren kunde ringa mig om någon dag. Det känns bra, att de vill svara på frågorna och alla funderingar jag har kring hur jag ska gå vidare.
Hej
Visst är det så, att en har öppnat hjärtat för ett nytt liv redan iom insättningen. Fy så slitigt att gå ända till ultraljudet med symptom och hopp. Måtte du få gå hela vägen fram till mål snart!
Jag blev uppring av min läkare igår. Bra att få svar på mina funderingar. Hon ville inte ändra på medicineringen men gav lite tankar kring val av spermadonator och föreslog en skrapning/priming av livmoderslemhinnan i cykeln innan nästa insättning. Verkar inte finnas några starka bevis för att det funkar så jag får se om jag gör det. Lite trist att de i Danmark inte vill kolla upp mer, men jag försöker lita på att de är måna om sin statistik och att läkaren har rätt i att jag har tagit många prover redan iom min blödningsutredning osv. Ger dem detta försök också, lyckas inte det kommer jag vilja tjata till mig kortison inför sista försöket.
Nu åter väntan på det magiska samtalet där kliniken ringer och säger att de har en donator. ( Blir en väntan som en inte vet hur lång den är? ) Ska försöka ta hand om mig så gott det går så länge. Nu längtar jag mest efter att vara klar med alla försök.
Ja det är ett gott tecken. Själv är man kvar. Började väl på nån tråd redan 2020 men ibland går det troll i trådarna. Lätt att alla försvinner då. Jag har anmält och lyckats få bort en del användare och inlägg. Håller på för fullt med femanest nu för att bygga upp hinna. Får se på fre när jag anses ok för en FET.