Inalina skrev 2021-05-31 09:07:16 följande:
Hej vännen!! känns ju lite som att vi sitter i samma sits just nu i denna eviga väntan.. (fick min mens igår så väldigt kort cykel denna gången, så där var hoppet släckt för denna månaden..)
bra du fick ett samtal i alla fall med kliniken, och att de var positiva. jag har också funderat på det där med Letrozol då det kanske mer garanterat skulle ge en fin äggblåsa varje månad istället för att man sitter och hoppas, å andra sidan är det ju lite meckigt att åka in på ultraljud och ev ta ovitrelle spruta etc när ägget ska lossna (så gör de här i schweiz) så jag vet inte om jag bara helt enkelt väntar till i höst precis som du..
ska precis sätta mig o skriva ett mail till min klinik i Prag om våra misslyckade försök här och se vad de rekommenderar...fick du en dos av gonal f OCH menopur? det är något jag gärna skulle vilja testa tror jag. man vet varken ut eller in längre, jag hoppas såklart att alla tillskott jag tar ska hjälpa oss att få fler friska embryon men det finns ju inga garantier liksom.
det GÅR att beställa DHEA från USA, det gjorde jag härifrån med, om du verkligen känner att du vill prova det.
stor kram
Hej
Vad tråkigt att mensen dök upp, det blir aldrig enklare på något sätt. Själv väntar jag mens till helgen, vet inte helt 100 när ÄL var denna månaden. Har såklart inga förhoppningar ändå, fast ändå lite? Är dock förkyld just nu, så lite tänker man ju att det kanske är positivt med lite sänkt immunförsvar.
Det känns som att Letrozolen hade kunnat ge lite starkare ÄL som du säger, men blir kanske meckigt och tar mer energi än chansen den ger tillbaka.
Jag har beställt hem Rosenrot som jag tänkt ta, läste lite trådar här på FL. Dock nojad att den ska störa menscykeln, men kanske värt! Har noll ÄL symtom men läst att man kan få det med Rosenrot. (Tror det är allergimedicinerna som spökar, så får inga ÄL flytningar)
Ja jag kikade på DHEA på lite olika hemsidor, men blev osäker på vilka som var seriösa eller inte och avstod. Har is i magen till ett till försök och kanske ser om det inte fungerar, beroende på hur äggmängden blir. Nu sist var det ju ändå helt okej.
Vi körde på 375 Gonal och 75 Menopur sist då det gick bättre, tror definitivt det kan vara värt att testa en mix. Jag tror överlag att försöken till höst kommer gå bättre, semester och sol kommer ge en hel del. Det är det som håller en uppe, efter sommar, paus och massa vitaminer för oss, så kan vi inte få bättre förutsättningar känns det som
Får hoppas du får något vettig svar tillbaka från kliniken i Prag.
Kram!