Inalina skrev 2021-05-07 08:26:17 följande:
Hej alla fina kämpar, blir så glad att läsa att flera får plus nu här senaste dagarna, det förtjänar ni alla och det är så sjukt tufft med kämpandet efter första bebisen!
Idag blev det tyvärr lite jobbigt här då blodet började rinna igår och mina tester är vita som snön Grät en skvätt med mannen nyss och det känns lite bättre i alla fall men man förstår ju inte varför det ska vara så otroligt svårt att få ett litet syskon (när det dessutom har lyckats en gång tidigare). Sorgen är inte lika stark som den är när man är barnlös men besvikelsen är ändå stor och man lägger ju ner all sin energi, tid, pengar, känslor och allt sitt hopp på dessa försök. Jag som alltid har en plan i vanliga fall känner mig lite förlamad och vet ärligt talat inte hur vi ska gå vidare denna gången efter 2 misslyckade försök denna våren.
Ni är så fina i den här tråden, kanske inte var det roligaste inlägget en fredag morgon, men jag hoppas innerligt på er som ska testa nu idag och i helgen att ni får plus, för den lyckan ska ALLA få uppleva. Stor kram
Fy vad tråkigt att höra!
Du förtjänar ju också att få ditt plus nu och då börja baka ett syskon till din dotter <3
Ta lite tid för att ladda om batterierna. Dessa försök tar så mycket på, både emotionellt och fysiskt. Och för er del också finansiellt då det är mycket pengar att lägga per försök.
Om ni landar i fler försök så är det kanske klokt att testa en annan klinik. Er klinik i Prag eller kanske Olgakliniken i S:t Petersburg? De ska vara bra på kvinnor som är lite äldre och har lägre odds att uppnå graviditet.
Ta hand om varandra, sörj och försök hitta saker som ni kan göra för att må bra trots att det känns svårt just nu <3