Vi som startar ivf behandling 2021
Dricker ni kaffe under ruvning?
Dricker ni kaffe under ruvning?
hejsan!! Tack =) har vart i väg på VUL nu där de såg 8-9 blåsor på ena sidan och ca 3 på andra (har ju uppenbarligen en vääääldigt seg höger äggledare av ngn anledning!) men jag är jättenöjd över resultatet såklart, flera av blåsorna hade samma stl, ungefär 11-13 mm.
Ska börja med Orgalutran nu också (funkar som Fyremadel eller vad ni får där i Sverige..) och den ska jag ta på morgnarna.
Läkaren trodde eventuellt ÄP på måndag redan, men jag ska dit igen fre morgon och kolla hur det ser ut! så nu är man igång på riktigt!
Jag tror jag säger till läkaren att jag vill göra ICSI på alla denna gången får ta det med honom på fredag men jag känner att det är dumt att chansa med några på vanligt sätt.
spännande med ditt VUL i morgon, nu ska jag stressa i väg till min akupunktör (inte lätt att försöka jobba med alla olika möten man har hela tiden haha!=
Åh vad spännande! vilken cd är du på?
jag är på cd12 och fick negativt i morse.
Fråga till er som gjort FET. Har någon fått tillbaka blastocyst (femdagars) först 6:e dagen efter ägglossning? RMC har stängt den 5:e dagen (tisdag) efter ägglossning (idag) och därför har jag fått tid för återföring först den 6:e dagen (onsdag). Det känns lite fel, men kanske ändå inte spelar någon roll för själva implantationen?! Men har ju läst att embryot ska föras tillbaka på rätt dag för att det ska bli en implantation.
Jag har inte alls tänkt på vad är det för dag. Litar på att dem vet vad dem gör. Tror inte du ska vara orolig för det.
Tråkigt att det känns så. Om du testar att ringa och fråga? Det kanske spelar ingen roll. Kan tyvärr inte ge något svar, nu räknade jag och mitt var på dag 5. Men där och då tänkte jag inte alls på det. Försöker att googla så lite som möjligt.
Ja. Jag vet inte när jag hade ägglossning, dem har räknat ut det själva och sa att det var onsdag 14/04. FET i måndags. Du ska inte oroa dig i onödan. Googla inte!
Jag förstår dig precis. Försöker att inte googla så mycket och så men som du säger, Logiskt tänkande och problemlösar-hjärnan är svår att undvika. speciellt i såna här situationer. <3
Hade du inte positivt test igår och ska återföra på tisdag?
Jag fick positivt ÄL test idag ska återföra på onsdag :)
Så de har räknat att min ÄL är imorgon så får hoppas det och inte tidigare eller senare. Har din ÄL varit? tempar du?
Okej. men får du ÄL sen igår eller inatt är ju onsdag ganska perfekt :)
Jag tror min ÄL mer är imorgon och då är onsdag bara 4dagar efter ÄL så lite nervös över det. Men dne kan ju komma idag också. Får se på tempen imorgon. I morse va den ingen direkt ökning.
Fick du en tempökning i morse?
Det låter ju toppen :)
Ja, jag hoppas det. Brukar inte känna så mycket men brukar känna när den är över. Blir alltid sjukt svullen dagarna kring ÄL och magen stoppar upp. och så får jag svårt att kissa. Beror sannolikt på min endometrios.
Min klinik kör på 6 dagar efter omslag. så kanske blir samma som du ändå. :)
Kul att vi har återföring samma dag