Vi som startar ivf behandling 2021
Det som jag tror gör mig mest upprörd och arg är att väntetiderna är så långa. Det finns ingen medicinsk evidens på att man ska vänta 3 månader mellan varje behandling. Det är bara pga vårdköer som jag, och många andra, behöver vänta. Det gör mig vansinnig. Hur kan det vara ok att jag och andra som också köar ska må så här dåligt längre tid än nödvändigt? Och jag totalt exploderar när jag hör att det finns kliniker utan någon kö i mitt landsting/region, men som inte är upphandlade som landstingets/regions leverantör. Jag tror att jag ska ringa runt till andra landsting imorgon för att höra vad de har för väntetider och avtal. Ska också försöka nå hälso- och sjukvårdspolitikern igen som inte svarade när jag ringde igår. Oj, nu blev jag visst väldigt upprörd igen. Pust. Ska försöka lugna ner mig igen så jag kan sova.
Håller alla tummar för er som ruvar!
Hej,
Kan också verkligen relatera till frustrationen över väntan. Skönt att du mår lite bättre igen. För min del gav jag upp landstinget efter 2 av 3 skattebetalade försök och gick över till privat. De där väntetiderna knäcker en ju totalt och skapar så mycket ohälsa hos oss som är i processen. För mig har de enda som fått mig att hålla näsan över vattenytan varit att träna, så kroppens eget glada system får jobba och ge hjärnan en chans att må bättre. Har också succesivt passat på att renovera mig igenom min bostads olika rum. Sett till att ha annat att distrahera mig med. Kram om omtanke! Sörj först och försök sedan distrahera dig!