endotjej92 skrev 2021-08-01 16:48:43 följande:
Åh de känns verkligen som att du och jag sitter i samma båt med denna förbannade väntan som suger musten ur en!!
Ingen svar på din fråga alls då de är första gången för mig med men om inte min ägglossning skulle hamnat på en söndag vilket blir att återinsättning av fet sker 6 dagar efter vilket landade på en lördag så det gick inte men hade återinsättningsdagen hamnat på en vardag hade jag fått sätta in på cykeln efter äggplocket.
Då läkaren kollade om överstimuleringen gått ner vilket den hade, så jag tycker endå det låter konstigt att du får vänta så länge men samtidigt man vet inte varför de säger så heller. Kanske är bra att vänta mycket eller så kanske de har för många patienter just nu... så svårt att veta
Åh, nej! Läste om ägglossningen som krockade med helg. Hemskt att de nekar insättning på helger. Det är ju rätt stor risk att det blir en helgdag, det är ju liksom ganska många procent av en vecka. Hur har det gått för dig nu? Fick du en stegring som ledde till att du fått en tid för insättning eller har de sommarstängt?
Det har löst sig för min del. Jag tror allt var ett konstigt missförstånd och en barnmorska som verkligen stod på sig utifrån vad hon läste i journalen. Jag lyckades stå på mig mer är henne så hon pratade med en läkare som tyckte det verkade konstigt att jag skulle vänta ytterligare men hon vågade inte riktigt gå emot sin kollegas beslut. Så jag fick komma in för en kontroll och vi var helt överens om att kroppen var återhämtad och redo för en insättning! PUH! Tur man vågar stå på sin ibland. Så nu blir det troligen insättning denna cykel.
Nu går jag och väntar på LH-ökning. Är i sommarstugan men utedass och massor av familj. Det är rätt krångligt att göra testerna på ett smidigt sätt när det är folk överallt och man inte vill sitta kvar inne på dasset tills testet är klart liksom ;)