• IVF2021

Vi som startar ivf behandling 2021

endotjej92 skrev 2021-08-21 21:46:47 följande:

Ja hoppas verkligen inte det var mens du fick och att du får ett plus :( Sen att din bim är längre fram känns som det borde vara positivt i att det kan vara någon annan blödning än mens. 

Men jag förstår ändå att du förbereder för de värsta vilket jag också skulle gjort och gör trots mitt plus... Är livrädd just nu att det ska försvinna från mig får verkligen hoppas den trivs där och vill vara kvar.

Det är ännu högst oklart vad som pågår i min kropp. Ingen riktig mens än. Är nu på RD 8 med en blastocyst. Bruna flyttningar från och till i 2 dygn.

Kan det bruna vara en blödning som uppstod vid insättningen som bara tagit väldigt lång tid på sig att hitta ut?

Hade ju helt gett upp och sörjt misslyckandet. Men nu har jag ju fått upp hoppet lite igen. Blir snart lite galen. Trodde liksom det skulle vara tydligt att mensen kom eller inte kom, inte ett mellanting i flera dagar.
  • IVF2021
    Clemmentina skrev 2021-08-22 07:57:30 följande:

Fy vad jobbigt! :( På ruvardag 8 hade jag knappt positivt sist (testade svagt på ruvardag 9) så det blanka testet för några dagar sedan behöver inte betyda något.

Det skulle kunna vara en bortfallsblödning, en nidblödning eller en vanlig blödning i tidig graviditet. Slemhinnor mm är ju väldigt sköra särskilt om du tar Lutinus. Bruna flytningar innebär ju i alla fall att det inte är färskt blod. Håller tummarna!

Skönt att läsa om någon som inte testat positivt tidigt och fått en supertjusig stegring över flera dagar. Mest dem man läser om/ser. Har du/de testar med vanligt test eller någon form av testa tidigt?

Ingen Lutinus då man precis slutat med det i naturlig cykel vid FET. Fortsatt en kropp som inte kan bestämma sig. Blankt test och varierande mellan mer och mindre brunt. Drömde om det där andra strecket i natt. Vaknade med extremt hög puls vid 6-tiden. Suck. Men jag tror det är kört för denna gång.
    endotjej92 skrev 2021-08-22 10:08:12 följande:

Ja detta låter ju verkligen hoppfullt! Hoppas!

Det kan nog vara så eftersom det ej är färskt blod.

Jag fick färskt blod en gång när jag torkade mig på rd 7 och blev jätte rädd men sen kom det inte mer. På rd 8 hade jag super svagt streck alltså att hcg var så lite i kroppen och alla kroppar visar det ju olika på. Men håller tummarna och hoppas verkligen du får ett plus!

Var testdag imorgon? jag har på tisdag så märkligt att du fick innan mig också när du satte in efter.

Åh fy! Färskt blod och redan positivt test måste ju vara ännu värre. Då finns där ju något som fastnat som kan gå förlorat. Skönt att det inte kommit mer.

Vad testade du med för test? Testdag imorgon, ja. Håller med om att det är märkligt med de där testdagarna. Känns som det är jag som fått ett tidigt datum.
  • IVF2021

Testdagen är här och som förväntat var testet helt blankt även idag. Kroppen har kämpat sen i torsdags med att försöka bestämma sig för mens eller inte. Fortfarande inte riktigt mens, men mer klarrött nu än innan. Kastar in handduken för denna gång.

Någon mer som haft bruna flytningar och blanka test i 4-5 dagar fram till testdag och bim? Vad kan det betyda? Har ju liksom inte funnits ens antydan till streck då jag tjuvtestat så det känns ju inte precis som att embryot fastnat, men där är ju ändå något som påverkar kroppen på något sätt.

• IVF2021

Vad många vi blivit efter sommaren! Vi är några få som varit aktiva här under sommaren då våra kliniker varit öppna. Jag gjorde min första FET i somras men det blev inget.

Nu är det nya tag. Börjat med ägglossningstest och hoppas på insättning i mitten av september.

Mår inte alls bra. Mycket sämre än jag kunnat tro. Sämre nu än min första IVF där det inte ens blev ett enda litet ägg befruktat. Är ledsen och otroligt trött. Har två blastocyster i frysen, men det var precis som att den misslyckade insättningen fick mig att förstå att det kanske inte kommer gå.

• IVF2021
    Truuly skrev 2021-09-01 11:06:11 följande:

Får du göra nästa FET direkt efter till slut? Så bra ju!!

Åh kan förstå känslan. Alla dessa känslor man får i den här karusellen. Men två blasto kvar är jättebra! Jag tror och hoppas att åtminstone ett av dem kommer leda till en bebis!

Det går upp o ner, och på nåt sätt lyckas man få upp hoppet igen. Få aldrig sluta hoppas och tro. NÅNGÅNG måste det ju ske!

Ja, tack gode gud får jag göra FET direkt igen. Har ju satt in i helt naturlig cykel utan läkemedel varken före eller efter. Så de sa ok utan att ens ifrågasätta! Så glad över det, men ändå ledsen liksom. Mixade känslor.

Någon gång. Ja, någon gång kanske det går. Det är bara det att allt tar så lång tid eftersom jag måste vänta 2 cykler mellan allt de gör och att de ska håla flyttstängt snart. Får försöka våga hoppas på denna insättning!
  • IVF2021

Här blev det panik i morse. Blev så svårt med tolkningen av RFSUs LH-tester förra insättningen (fick till och med tiden för insättning ombokad då det blev fel) så denna gång har jag köpt även Clear Blue digitala tester enligt rekommendation här. Dum som jag är tog jag ju båda testerna för att se så de stämde överens. RFSUs var ökat men inte solklart positivt. Digitala testet visade glad gubbe. Hade ju hoppats på överensstämmelse, men nej. Efter en stunds panik bestämde jag mig att lita på den glada gubben, trots att det är lite tidigare i cykeln än vad jag har LH-ökning i vanliga fall. Men kroppen är kanske lite ur balans. Vad tror ni? Ok att lita på Clear Blue?

• IVF2021
    Fogeln skrev 2021-09-05 15:57:50 följande:

Jag tror du kan lita på cb digital. Som jag förstod det från vår klinik så var det de enda test de rekommenderar och helst vill att man använder sig av. Om du fått glad gubbe där så skulle jag lita på det :)

Du kan ju alltid berätta för kliniken att du använt det testet och fått glad gubbe och om de är nöjda så kan du slappna av :)

Det blev så, CB fick bli facit denna gång. Känns som att alla kliniker borde rekommendera ett test så man helt kan lita på bara det.

Hoppas kliniken ringer idag och att insättning blir på lördag.
  • IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-09-06 06:30:21 följande:

Hej alla i tråden och alla pågående och kommande ruvare att bli :). Idag går jag in på ruvardag 7. Detta blir min fjärde ruvning totalt. Så jobbigt. Att ruva är ju en väldigt speciell och jobbig tid. Tycker alltid att ?vecka 2? är jobbigast, dvs den veckan då mensen är beräknad och den veckan då graviditetstest är beräknat. Igår började jag få ont i ländryggen, idag ännu ömmare bröst. Tänker alltid att det är tecken på att mensen är på g, vet att det inte behöver vara så men det är svårt att hålla tankarna i positiv riktning.

Kan bara säga att jag håller med dig. Har bara ruvat en gång hittills, men det var verkligen inget jag njöt av. Kände mig som en tickande bomb. Som skulle leda fram till den mest ledsamma mens någonsin.
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-06 12:54:22 följande:

Så nu är mitt hopp om att få till frysen eller ens tillbaka en blastocyst ganska släckt i alla fall :( får väl vara glad om någon överlever till dag 3 känner jag. är väldigt besviken och ledsen men kan ju heller inte göra något åt saken.&nbsp. 

Åh så tråkigt att höra! Förstår att du är ledsen! Det finns alltid så många olika faktorer att fundera över vad som gått fel, men ingenting att göra åt det.

Jag håller tummarna för att ISCIn fungerar bra och att minst några stycken utvecklad fint.
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-06 21:31:25 följande:

Tack för tumhållningen och stöttning! I morgon vet jag mer om hur många som befruktats! Kram vart är du nu i processen??

Kan tänka mig att det inte blir helt lätt att sova gott i natt. Hoppas du kan få ur dem några svar på vad de tror kan ha hänt också.

Jag tror och hoppas vi blir ruvarkompisar denna gång. Liksom helt i fas. Sätter in en fryst blastocyst på lördag.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021