• Annna84

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-05-21 14:57:20 följande:

ja man hoppas ju att någon av alla tabletter och tillskott ska piffa till och 'föryngra' mina ägg lite så det finns en chans åtminstone med IVF framöver om inte annat.

jodå en del hästdoser med D vitamin har det blivit nu innan ÄL, vi har dessutom riktigt skitväder här i schweiz just nu med massor med regn så d-vitaminet behövs liksom i vilket fall! 

du gör ingen koll på slemhinnan nu innan återföring? eller det kanske gjordes när du var där senast? Skönt att du känner dig hoppfull, det är ju helt rätt inställning, stort lycka till på söndag!!! håller alla tummar att du får ditt plus om ett par veckor!

Härligt!! Hoppas att äggen får sig en rejäl kick av alla tillskott!

Nu har jag inte kollat slemhinnan sedan ca 1,5 vecka tillbaka, så jag hoppas att det ser bra ut. Jag har alltid legat på normal men i undre spannet. Det vore fint om den hade växt till sig mer den här gången, återkommer efter dagen :) Tack för pepp och hejarop! Kram
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-05-23 11:09:55 följande:

Söndag som idag? Hoppas allt går bra, håller alla tummar och tår för oss båda då jag hade återföring av en 6 dagars igår eftermiddag! :) . Har behövt ta en paus från det mest efter mitt X - hitta tillbaka till en trygghet och en bra känsla i kroppen. Så vi sköt fram isättningen en cykel men nu känner jag mig mer mottaglig och redo i hela kroppen!

Vad härligt att höra att du känner dig på banan igen efter förra gången. Nu ska det gå fint för oss båda! :) Precis, jag hade återföring idag. Nu håller vi tummarna som bara sjutton. Kramar
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-05-23 19:28:19 följande:

Håller en massa tummar för er!

Ååå, Tack <3
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-24 08:35:28 följande:

hej!!!! så härligt att du är ruvare nu!! förstår att det måste känts som en evighet att äntligen få köra igång igen! jag tror på ditt ägg! vad fick du för testdag? eller kör du som du gjort tidigare och börjar kolla runt RD 6? jag hade förmodligen ÄL runt den 18 maj så vi ligger i samma 'fas' när det gäller ÄL och bim etc misstänker jag haha, även om jag absolut inte kan kalla mig ruvare så kommer jag ju testa nästa helg och se om det hänt ett mirakel och tagit sig utan IVF..  kram!

Jag hoppas på mirakel för dig! Det händer ju andra, så det kan hända dig med :) Förra gången fick jag utslag på ovitrellen på RD4 och nu tog jag den en dag senare, så precis, tidigast RD6 kan jag testa utan att få ett ovitrellestreck.. Men jag har inte bestämt mig hur jag ska göra än, vi ska åka bort i helgen så det kanske är bra att vara ovetande. Ha en fin kväll! Kramar
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-24 11:24:38 följande:

Åh vad spännande! Den här gången hoppas jag verkligen att det är er tur. Håller tummarna! Kram

Tack vännen! <3 Hur mår du? Kram
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-05-26 00:18:21 följande:

Ååh! <3 vilken dag har du fått som testdag? 6/6 för mig.

Allt känns mycket annorlunda nu denna gång och jag hoppas det bara har att göra med att det inte är en stimulerad cykel och att jag inte äter någon lutinus. Är det en stimulerad cykel för dig denna gång? Hur mår du?

Hej! Jag mår bra tack! Jag har testdag den 3e har jag för mig, så ganska snabbt efter beräknad mens. På förra kliniken hade de ytterligare en vecka. Jag har haft så mycket på jobbet, så som tur är har jag kunnat fokusera på lite annat och känner mig ganska lugn och hoppfull än så länge :) Jag tar både progesteron och en annan medicin den här gången, eftersom vi gjort så många insättningar. Hur mår du? Kramar
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-25 18:10:13 följande:

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Hoppas verkligen det går vägen denna gången. 

Härligt!! Då är vi ett gäng :) Heja heja!

Minns inte vilket försök i ordningen du är på?
  • Annna84
    Onemore2018 skrev 2021-05-26 07:36:15 följande:

Ja vad tiden går långsamt, vi har testdag 4/6.. känns som en evighet. Är så nervös för att vid ruvdag 7 kom rosa och några dagar senare blödning. Sedan blev testet positivt och missfall

Jag håller tummarna för dig! Jag har testdag dagen innan, men kommer nog inte kunna hålla mig tills dess. Kram
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-05-26 11:54:04 följande:

Jag har också testdag den 3/6. Spännande. Tror jag ska testa på lördag 

Men å vad kul :) Jag funderar också på lördag som första testdag, men vi ska bo över hos några vänner då, så det blir nog på söndag kväll istället. Inte långt kvar. Kram
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-05-26 11:51:48 följande:

Ååh hoppas det ser bra ut idag! Mina tre små hade växt till sig lite så just nu ser det ut som att de kommer kunna plocka 6 äggblåsor på fredag, kanske inte så många som har ägg i sig dock. Mina största är stora (över 22 mm) så de vill inte avvakta längre. Men på bara en dag hade tre blåsor växt 3 mm så mycket kan hända. Uppdatera hur det går för dig!

Vad härligt att höra!! :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021