Vi som startar ivf behandling 2021
Till Andrasladdis: åh, är det första FET? Hoppas allt går bra! Vi började vår ivf resa i februari 2020. Hade ett AMH på 0,95. Första försöket 5 ägg, andra försöket 10 ägg, sista gången 13 ägg och överstimulerad.
Till Andrasladdis: åh, är det första FET? Hoppas allt går bra! Vi började vår ivf resa i februari 2020. Hade ett AMH på 0,95. Första försöket 5 ägg, andra försöket 10 ägg, sista gången 13 ägg och överstimulerad.
Runt nästa helg hoppas jag på! :)
Åh...
Jag är sååå besviken just nu...
Äggplock på onsdag, mitt första..
Och tydligen så ska de göra totalfrys?
Inte fått info om det tidigare, var sååå inställd på återföring..
Jätte jätte besviken just nu.... :(
Ja jag kan väl förstå om de är restriktiva med att rekommendera saker de inte anser sig 'bevisats' vara bra, de vill väl inte verka oseriösa eller liknande kanske..men ja som patient är det ju tråkigt :/
Jag var och hade ett möte med kliniken i morse, de rekommenderar inte att jag kör på som vi gjort nu 2 ggr under våren med väldigt hög dos med gonal f eller pergoveris. läkaren berättade att det som händer under en ivf med hög dos stimulering är ju att flera ägg ska mogna, men det är inte de äggen som 'vanligtvis' hade mognat vid en vanlig ägglossning utan man väcker ägg som förmodligen aldrig blivit en ägglossning annars, vilket kan göra att det blir sämre kvalitet på äggen under en ivf (om man redan har rätt kass kvalitet ändå vilket jag verkar ha).
Så de tycker inte att det är 'a numbers game' för mig, då jag får 12 ägg men endast max 1 som går till dag 5 ändå, så om vi ska köra med dem igen efter sommaren så vill de att vi kör en liten annorlunda approach och mer naturligt, och provar med Letrozol i 5 dagar, och sedan går på med Menopur fast en låg dos. då kommer jag förmodligen få 3-4 ägg men som förhoppningsvis är bättre kvalitet..
alternativet med långa protokollet tyckte de man kunde göra om det inte skulle funka med det alternativet, men de trodde mer på att göra allts så naturligt som möjligt. så tja jag vet inte ritkigt, känner att jag borde ta ett snack med min klinik i Prag och kanske ställa dem mot varandra och sedan välja hur vi går vidare sen.
jag fick i alla fall recept på DHEA med mig, knaprar ju allt du nämnde ovan och har även beställt hem något som hette NAC som också skulle kunna förbättra äggen något. nu lägger jag ner min roman här, ja jag hoppas vi får joina många andra i nya gravidtråden på ett eller annat sätt i år
Tack, tack, tack! Måste eventuellt ta ett digitalt senare i dag också. Har nu på morgonen ??bara?? tagit det vanliga jag fick med från Livio. Två streck är ju två streck men känns som att man inte kan tro på det helt? :) Det kanske bara luras eller att jag drabbats av plötslig skuggsyn, haha!
hej! ja precis det är ju bra att inte fortsätta stånga huvudet mot väggen i alla fall Precis, i mitt fall verkar det som att det 'höga' äggtalet inte ger något vidare resultat tyvärr, konstigt ändå hur mkt det har ändrats på 3 år tycker jag men jag måste nog ändå lita på kliniken att det är där problemet ligger och inte i deras sätt att hantera mina ägg
Nu måste det snart vara dags för återföring??
Hur går det för dig. Vad visade vul!? Är ägglossning på gång? Jag började med ägglossningstest igår men än så länge är det negativt. Jag har lite känningar i sidorna men inga andra tecken på att äl skulle vara på gång. Undrar om allergimedicinen jag äter gör att jag inte får fertila flytningar...eller verkar det långsökt!? De påverkar ju andra slemhinnor, haha. Så typiskt om äl blir försenad eller uteblir just den här månaden. Cd12 idag.
Går det lita på detta testet? Jag tog min ovitrelle för 16 dagar sen. Ruvar på en 5 dagars blastocyst som vi alltså satte in för 9 dagar sen. Har testdag på tisdagÄr de för tidigt att testa?
Åh, då är vi två som väntar. Negativt här med idag. Vilken dag brukar du få positivt? Det sägs att äl kan bli lite fördröjd med Letrozole. Jag brukar få positivt test dag 13 eller 14. Lite orolig för att missa stegringen dock. Kliniken säger att jag bara ska testa på morgonen men jag får ofta positivt på kvällen. Har i alla fall mer känningar nu. Hur känns det för dig? Tar du också allergimedicin? Håller tummarna för plus för oss båda inom kort!
Åh, då är vi två som väntar. Negativt här med idag. Vilken dag brukar du få positivt? Det sägs att äl kan bli lite fördröjd med Letrozole. Jag brukar få positivt test dag 13 eller 14. Lite orolig för att missa stegringen dock. Kliniken säger att jag bara ska testa på morgonen men jag får ofta positivt på kvällen. Har i alla fall mer känningar nu. Hur känns det för dig? Tar du också allergimedicin? Håller tummarna för plus för oss båda inom kort!