Vi som startar ivf behandling 2021
Hej :)
Det känns fint. Va på akupunktur före insättnung igår och så direkt efter. Det va sjukt skönt att bara få ligga och slappa där en stund. :)
För att slippa stressa så hade vi inte bokat nån tid utan jag fick bara trilla in när jag va klar.
Det känns konstigt. liksom lite overkligt. vaknade imorse och va inte helt död som omväxling så kanske är piggare nu när en hel del stress, nervositet och spänningar över hela processen släppt.
Fick veta att de visst håller på med en studie om Lutinus just nu. där de försöker utreda om det har pos effekt eller ingen effekt jmft med helt naturlig cykel så det beror väl på kliniken om man får det eller ej.
Fick du se din flinga på bild? Jag fick se min och den höll på att kläckas vilket va lite coolt.
Denna läkaren (har haft olika varje besök) va lite mer informativ också så fick veta att av mina 17 befruktade (som visst nästan va 18 vad nu det betyder) så hade de flesta övelevt till dag 5 men bara tre de tyckte va perfekta nog att frysa in. :) Så då verkar inte äggkvalitet och spermier va problemet hos oss iaf. Gör mig glad och samtidigt rädd att det är implantationen som är issuen....
jag har fått testdag (fick fråga om det för inget de sa automatiskt) 12e ruvardagen så den 10maj blir det. funderar på att testa tidigare :)
Skojar du vad mkt stress och nervositet som vara försvann efter insättningen! Jag var så nervös och pirrig hela förmiddagen, men har nog spänt mig lite ända sedan jag fick tiden inbokad. Nu är det skönt att det är gjort och nu finns det inget mer jag kan göra för att det ska lyckas, mer än att må så bra jag bara kan
Ja, förstått nu att klinikerna göra olika på flera olika plan. Plus att de gör egna studier kring vilka läkemedel som ger bäst resultat. Jag blev ju lottad till att ta Menopur, eftersom jag sa ja till en studie som pågår på RMC i Malmö. Vilken klinik är du på förresten?
Sååå coolt att din blastis höll på att kläckas! Det måste ju vara bra odds för ev blastocyst som kläcks! Tänk om du gravid på första försöket, så skönt det hade varit! Min lilla rackare var inte riktigt klar för kläckning, men själva ringen runt såg tunn ut, tror skalet blir tunnare när den ska kläckas! Den var väldigt fin iaf
Uj vilket fint resultat för en första behandling! Tror även här att klinikerna är olika, att visa kliniker fryser ned blastocyster som inte är helt perfekta, för att även de kan leda till en graviditet, bara att oddsen är lite lägre.
Jag tänker minsann tjuvtesta den 8/5 :-P Vill smälta resultatet över helgen. Aldrig i livet att jag vill få ett negativt svar på en måndag morgon! :-/ Och sen ha hela jobbveckan framför mig? Nope! Men vi ska ju visserligen inte ha några negativa svar denna gången!! RD2, bara 7,5 dag kvar!