• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 15:57:07 följande:

Fick veta att 6 av 8 ägg blivit befruktade. Mycket bättre än tidigare då det var 3 av 8 och 3 av 6. Nu hoppas jag på att några av dem går att frysa också! Mitt problem är inte låg äggreserv eller liknande så det måste finnas någon annan förklaring.

Vilken fin kurva! Finns ju inget som indikerar att du inte har bra ägglossning och därmed goda nivåer av progesteron i lutealfasen. Håller tummarna för att det finns tid till er för återföring i slutet av april!

Med åhh vad bra!!! Vilken lättnad! Klart de kommer klara sig! Tippar på minst 4 till frysen!

Tack och tack för peppen! <3
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-03-25 12:35:06 följande:

Åhh vad skönt att du fick inbokad ny behandling så snart! Och embryoglue grattis?!? What! Vilken tur har ni! Går ni tillbaka till gonal-F? För det var väl det ni körde med när du blev gravid med dottern?

Har du börjat med några nya vitaminer nu? Eller är det samma cocktail som tidigare? Jag har precis ökat på både b-vitamin och e-vitamin

Ja det känns väldigt bra och som att det kort tid att vänta :) ja jag hoppas embryo glue kan hjälpa lite på vägen, vem vet om jag blir gravid med det så kanske de köper in det och börjar använda det på kliniken! Ja precis ska få mitt schema med posten imorgon men tror det är 375 ie Gonal f! Jag kör omega 3, Q10 400mg/dag, inositol (men lite osäker på hur mkt jag ska ta där då jag inte har pcos..) d vitamin, probiotika, och väntar på mina dhea tabletter från USA...

sen knaprar jag tyvärr Ipren o Alvedon just nu då jag har en inflammerad visdomstand som ska dras ut på tisdag och jag har lyckats få 39 gr feber.. :( Känns skönt att göra det nu i alla fall innan jag kör igång med protokoll och om man blir gravid etc!

Ska du köra FET nu?? Förlåt jag blandar ev ihop det, men det verkar som att vi kommer köra exakt samtidigt igen!:) v 17 blir det äggplock!
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-03-25 16:34:58 följande:

Ja det känns väldigt bra och som att det kort tid att vänta :) ja jag hoppas embryo glue kan hjälpa lite på vägen, vem vet om jag blir gravid med det så kanske de köper in det och börjar använda det på kliniken! Ja precis ska få mitt schema med posten imorgon men tror det är 375 ie Gonal f! Jag kör omega 3, Q10 400mg/dag, inositol (men lite osäker på hur mkt jag ska ta där då jag inte har pcos..) d vitamin, probiotika, och väntar på mina dhea tabletter från USA...

sen knaprar jag tyvärr Ipren o Alvedon just nu då jag har en inflammerad visdomstand som ska dras ut på tisdag och jag har lyckats få 39 gr feber.. :( Känns skönt att göra det nu i alla fall innan jag kör igång med protokoll och om man blir gravid etc!

Ska du köra FET nu?? Förlåt jag blandar ev ihop det, men det verkar som att vi kommer köra exakt samtidigt igen!:) v 17 blir det äggplock!

Vad gulligt tänkt, att du kan bena väg för andra som kan behöva lite hjälp på traven med embryoglue

Då hoppas vi att gonal-f ska fixa ett underbart syskon till dottern! Har du fått samma dos som år 2018? Eller har de ökat på dosen något?

Jag tar också inositol 4 g tillsammans med 3 mg melatonin, men bara fram till ägglossning. Har heller inte PCO, men har läst att receptet inositol + melatonin eventuellt kan förbättra äggkvalité! Vad är Dhea bra för?

Usch då, låter inte vidare alls med tanden och inflammation Ska du behöva vänta tills på tisdag?!? Känns som akutvård hade behövts <3

Förhoppningsvis blir det FET v17 så då kommer vi ruvar ihop igen Så hoppas vi att det blir två fina plus på andra försöker för oss båda! <3
  • Dibella
    Jenzia skrev 2021-03-25 10:26:24 följande:

Jag tog 50 000 ie igår på cd10. Har haft äggviteflytningar i två dagar då och brukar få ägglossning på fjärde dagen med äggviteflytningar. Så håller tummarna för ägglossning imorgon, men vet i hundan för jag hade sjuk värk redan i natt, så kan vara lite rubbat pga hormonbehandlingen

Jag tar också Thorne Basic Prenatal varje dag som innehåller 25 mcg, tror det motsvarar ca 1000 ie.

Som en engångsdos då? Och bara Prenatal på 1000ie var dag?

Jag hittar inte hur mkt som blir för mycket. Fördöker variera lite, mindre vissa dagar o mer andra, men inte vågat mig på mer än 6000ie hehe

Känner du också tydlig äl-värk? Jag går och väntar på ÄL just nu känns som du säger att cykeln e lite rubbad efter hormonerna. Brukar ha ÄL dag 11-13 nångång men kommer för första gången på över ett år inte ta äl-tester, pallar inte.
  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-03-25 18:10:27 följande:

Som en engångsdos då? Och bara Prenatal på 1000ie var dag?

Jag hittar inte hur mkt som blir för mycket. Fördöker variera lite, mindre vissa dagar o mer andra, men inte vågat mig på mer än 6000ie hehe

Känner du också tydlig äl-värk? Jag går och väntar på ÄL just nu känns som du säger att cykeln e lite rubbad efter hormonerna. Brukar ha ÄL dag 11-13 nångång men kommer för första gången på över ett år inte ta äl-tester, pallar inte.

Ja, absolut som engångsdos! Ett tag tog jag tillskott på 2500 ie utöver Prenatal, men nu när det börjar bli ljusare igen känns det kanske lite överdrivet? Så trött på alla tillskott som jag tagit nu i mer än ett år.... längtar tills jag kan lägga allt på hyllan!

Tror inte du ska ta för höga dosen över längre tid, men 5000 ie per dag är nog ingen fara

Jag brukar få molvärk någon dag innan jag får peak på LH, men det jag kände igår var rätt så smärtsamt Och idag har jag inte haft något sekret, så kan mkt väl ha varit ägglossning igår kväll, redan på cd10! Det har jag aldrig haft tidigare. Tempen imorgon får avgöra helt enkelt.

Tar ni också paus denna cykeln? Eller lever hoppet om att det skulle kunna gå på naturlig väg? <3
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-24 09:51:40 följande:

<3  

Ja det är tur man kan lufta lite frågor och sånt här med alla er andra. 

De är jättegulliga på SU, framförallt barnmorskorna. Läkarna är bra men läkare är liksom alltid lite ''konstiga''. Väldigt business och 'löpande band' eller ' här ska vi vara effektiva och raka men svara på dina frågor' men saknar ofta people-skills tycker jag. De känns iof proffsiga och så men man känner att när man ställer frågor så är de i tankarna redan på väg till nästa patient/uppgift. :)

Gud ja, känns väldigt mkt löpande band! Lite läskigt, i o m att det här är en rätt emotionell behandling. Jag hade gärna sett lite mer mänskligt bemötande från läkarna på RMC.

Jag vet inte hur mycket de skriver i journalen som syns på 1177, men min har inte blivit uppdaterad sedan har anmälde mensstart den 14/2! Skriver Sahlgrenska mkt i din? Tex hur många embryon du fick till frysen?

Men du får alltså ingen lutinus nu när du ska göra FET i april? Har du en stabil cykel i vanliga fall?
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-25 16:11:04 följande:

Med åhh vad bra!!! Vilken lättnad! Klart de kommer klara sig! Tippar på minst 4 till frysen!

Tack och tack för peppen! <3

Tack, åh vad jag hoppas du har rätt. :)
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-25 16:34:58 följande:

Har läst på om inositol. Det kan tydligen göra att man lättare blir överstimulerad. Så det kan ha bidragit till att jag svarade för bra på medicinen. Ibland behöver man justera ner dosen på sprutorna om man samtidigt äter inositol. Skulle nog rekommendera dig att prata med läkaren om du tar det.
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-25 19:17:37 följande:

Ja, absolut som engångsdos! Ett tag tog jag tillskott på 2500 ie utöver Prenatal, men nu när det börjar bli ljusare igen känns det kanske lite överdrivet? Så trött på alla tillskott som jag tagit nu i mer än ett år.... längtar tills jag kan lägga allt på hyllan!

Tror inte du ska ta för höga dosen över längre tid, men 5000 ie per dag är nog ingen fara

Jag brukar få molvärk någon dag innan jag får peak på LH, men det jag kände igår var rätt så smärtsamt Och idag har jag inte haft något sekret, så kan mkt väl ha varit ägglossning igår kväll, redan på cd10! Det har jag aldrig haft tidigare. Tempen imorgon får avgöra helt enkelt.

Tar ni också paus denna cykeln? Eller lever hoppet om att det skulle kunna gå på naturlig väg? <3

Har också förstått att engångsdoser kan fungera bättre. Jag tar dock ca 5000 ie per dag (3-6 droppar förutom det i Thorne Prenatal).

Solen ger bara tillräckligt med d-vitamin maj-augusti så tillskott behövs ännu. Dessutom måste man exponera hud utan solskyddsfaktor för att den ska tas upp. Samtidigt ska man ju undvika att bränna sig...mycket att tänka på, haha!
  • Lillaälta

Vi har äntligen fått godkänd remiss för ivf och första möte inbokat på Livio Gärdet den 21 april :)

Dock så ska jag ha mens typ den 20-21 april. Har läst att man tar sprutor från dag 3, kan jag då påbörja direkt efter mötet eller tror ni att jag måste vänta till nästa mens?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021