Clemmentina skrev 2021-03-25 11:58:16 följande:
Tack! <3 Jag har betydligt mindre ont idag så det är skönt. Väntar fortfarande besked kring befruktningen. Ska få veta i eftermiddag! Att några blåsor är tomma är nog inte ovanligt men vet inte alls orsakerna. Läst om något som heter empty follicle syndrom (EFS) men jag får ju ägg ändå. EFS kan tydligen kopplas till minskad äggreserv och lågt amh.
Det låter rimligt att chilla lite med det. :) Skönt att ägglossning är på väg. Då borde fet bli om någon dryg månad för dig? Låter vettigt att vara lite extra observant nu. Tempar du? En rejäl temphöjning efter ägglossning brukar ju indikera att kroppen producerar tillräckligt med progesteron.
Gud vilken jobbig väntan! Håller verkligen tummarna för att hela gänget blev befruktat!
Ja, du får ju ändå rätt många ägg så känns inte som om du har låg äggreserv iaf. Antar att det kan vara de små folliklarna som inte innehåller ägg?
RMC i Malmö ger inga garantier om att vi får plats vid nästa mens, men förhoppningsvis blir insättning i slutet av april.
Yes, jag tempar
Brukar ha en rätt bra tempökningen efter ägglossning, mellan 0,2-0,3 grad. Sen brukar jag få ytterligare höjning ca en vecka in. Kan skicka en bild
Cykeln innan vi gjorde IVF.