• Soff

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej! Lite suddig bild (förmodligen för att upplösningen blir sämre här på FL), men skulle nog tolka det där som positivt.

Ellilor skrev 2021-01-11 20:45:50 följande:

Hej tjejer,

Jag skulle behöva hjälp att tyda mitt ÄL test. Jag skulle egentligen ha börjat testa igår men jag var så trött att jag glömde bort det. Jag tog detta idag och jag tycker nästan att det ser positivt ut. Har aldrig fått positivt de första dagarna när jag börjar testa så blev måttligt förvånad. Vad skulle ni säga om testet?

• Soff

Jäklar va det började ila och hålla på i nedre magen idag.. som liksom går ner i benen och bäcken..nästan som att något hamnar i kläm ibland. Kan ju vara mens-känningar inför bim för har ju fått liknande tidigare cykler.. men hoppas såklart inte på det..  

• Soff
    Sockerplanta skrev 2021-01-11 21:35:55 följande:

Jag förstår precis hur du menar, som en nerv som kommer i kläm och ilar ner i låret. Obehagligt men spännande då man hoppas att det betyder något.

Jag hade en märklig ilning igår. Det ilade/stack/högg till på en liten punkt (stor som fingerspets) i ljumsken/på venusberget och höll i sig i säkert en halv minut. Känslan var så koncentrerad på ljust den punkten. Det har jag aldrig varit med om förut. Jag tror inte den känslan betydde någonting men det var bara så märkligt. 

Ja precis! Har så jättemycket just nu! >< .. har väl som vanligt svårt att tro att det skulle vara graviditet, men självklart finns det ett hopp inom mig.

Jaså? Oj. Ja man vet ju aldrig, hoppas båda våra känningar betyder något bra.. ! ^^
  • Soff
    BoringBrick92 skrev 2021-01-11 21:42:12 följande:

Har försökt hålla mig lugn och fin denna månad och det har gått hyfsat hittills, men nu ikväll så känner jag mig trött och halvt gråtfärdig..

Känner mig lite elak som tänker såhär i och med att jag inte vet egentligen, men det känns som att min man är den som ?sinkar? oss eller vad man ska säga. Jag lever rätt hälsosamt- medel BMI, ingen koffein, alkohol osv och försöker boosta kroppen med vitaminer, enligt mina gener borde jag dessutom vara väldigt fertil.. Min man däremot äter ohälsosamt, motionerar aldrig, osv.. har försökt få honom att minska på ohälsosamma vanor och har köpt vitaminer till honom men inget går hem..

Sorry för långa uppsatsen och gnället, men ibland känner jag mig bara lite bitter över att det är kvinnans kropp det fokuseras på när man försöker bli gravid.

Förstår dig fullt ut!.. känner lite likadant. Jag tar massa vitaminer och försöker röra på mig, och dricker ingen alkohol. Har hela tiden känt att jag får i princip övertala och argumentera för att få min sambo att göra liknande. Det är efter MYCKET om och men som han gått med på att skippa alkohol. Han käkar zink men ganska motvilligt. Jag har sagt till honom att jag inte förstår varför jag ens ska behöva övertala/argumentera när vi båda strävar efter samma mål?! Då borde väl båda vara lika mån om uppoffringarna man gör. För hans del handlar det nog mycket om att han nog inte riktigt tror på att det gör så himla stor skillnad med de saker som jag berättat om, om han inte dricker alkohol exempelvis, och hamnar lätt i försvarsställning när jag pratar om att hålla sig borta från vissa saker.
  • Soff
    SMEL skrev 2021-01-12 02:45:40 följande:

Fick kemisk graviditet

Men neeejjj!! :(((((( beklagar! 
  • Soff
    BoringBrick92 skrev 2021-01-12 07:11:35 följande:
    Tack för ditt svar! Det var ett bra argument, det med samma mål. Det ska jag försöka med!

Exakt så är det för min man med, han tror inte på att det gör stor skillnad och ser därför ingen anledning till det. Får nog leta upp massor av forskning och fakta och ge honom så kanske det känns bättre, haha..

Ha en fin dag!

Ja jag tror att skulle dom se det svart på vitt att det faktiskt gör skillnad så skulle det inte vara samma diskussion. Ibland önskar jag att man kunde testa sig och få svar på exakt vad det är som påverkar negativt i ens eget fall, så man bara kan ta bort det :P

Min sambo dricker en del kaffe, men känner inte att jag kan säga något om det just nu, när jag precis fått honom till att sluta med alkoholen helt efter mååånga diskussioner :P ... känns som det skulle få bägaren att rinna över, eftersom att ge upp alkoholen, eller rättare sagt öl, är en stor uppoffring för honom. Men hade jag fått bestämma så hade jag velat att han tog bort kaffet också.. 

• Soff
    Ellilor skrev 2021-01-12 10:53:36 följande:
    Tack för svaret. Ja jag såg nu att bilden inte blev så bra när jag laddade upp den. Jag fortsätter att testa så får vi se om det blir något test som blir starkare än detta, men brukar bara få ett starkt test innan det sjunker igen.
    Ja men gör så! Det är samma här, brukar få ett positivt, sen går det tillbaka. 
  • Soff
    BoringBrick92 skrev 2021-01-12 12:42:13 följande:
    Verkligen! :-P Hade ju sparat väldans mycket onödig oro.

Haha.. man får ta lite i taget för att inte överrumpla dom stackarna. :-P

Ja!!

Aa men precis haha!.. >< precis så jag tänker.. 

• Soff
    Ellilor skrev 2021-01-12 14:52:35 följande:
    Jag tog idag vid 11.40 och ska ta igen vid 19 tiden, då jag normalt brukar ta test. Tar sällan två per dag för tycker det blir så krångligt när man jobbar men just nu är jag hemma sjuk och väntar på covid-19 provsvar så då tänkte jag att jag lika gärna kunde göra två idag. Vi har ju lyckats rätt bra innan ÄL i så fall så känns bra att den kom två tre dagar tidigare än beräknat. Är orolig att jag skall vara positiv på testet och då vill jag inte utsätta min sambo för Corona, men han resonerar att om jag har det så är han redan utsatt så då kan vi ju lika gärna mysa till det lite extra om ork och lust finns, men jag tror att det får räcka då så får tiden utvisa vad det blev av denna ÄL. Jag tror dock att denna ledvärk och huvudvärk beror på influensavaccinet som jag tog i fredags, låg hela lördagen och var bättre på söndagen, men sämre igår så då bokade jag sånt där drive in test för att vara på säkra sidan.
    Ah okey! Hoppas då att ÄL var lite tidigare. Hehe ja finns ork så why not liksom!? Men inte konstigt om man inte känner sig i form för det heller, och då är det väl bara hoppas det räcker helt enkelt. Det kan det ju absolut göra om man prickat in ÄL. Hoppas! Bra att du tagit test, så får ni veta läget. 
  • Soff
    Ellilor skrev 2021-01-12 14:56:17 följande:
    Glömde skriva att det test jag tog idag var negativt xD
    XD haha! 
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet