• Soff

BIM januari 2021 - Första barnet

Carina82 skrev 2020-12-25 20:02:48 följande:

Jag kan också bli ledsen över att situationen. Det känns som att barn uppfyller så stor del av mina tankar medan min kille är mer ' händer det så händer det'. Med alkohol vet jag liksom inte om jag vill att han ska sluta dricka för att stilla min egen oro eller för att det faktiskt leder till en högre fertilitet. Är jätterädd för att min oro ska smitta av sig på honom, och att han inte ska orka kämpa igen det på samma sätt som jag. Han vill absolut ha barn men tycker inte att saker står och faller med det. Suck!!

Känns som att våra situationer är väldigt lika. Kan skriva under på allt.. vet inte heller om det med alkoholen är för att stilla min egen oro eller om det ger något när det kommer till fertiliteten.. man vet att alkohol KAN påverka, och då önskar jag att det ska bort så man inte behöver oro sig över det ifall att.. jag pratade faktiskt återigen med min sambo ikväll, och nu sa han att han tar sin sista ikväll, för min skull. Jag är lättad men samtidigt känner jag mig lite som en bov i det hela..

Förstår hur du menar. Min sambo är likadan där, han vill ha barn men ?det kommer när det kommer?. Jag var nog så i början, men ju längre tiden gått desto mer har önskan vuxit och besvikelsen när det inte sker. De känslorna förstår inte min sambo riktigt. Får väl va så.. men ibland känns det lite ledsamt.
  • Soff
    Carina82 skrev 2020-12-26 12:17:59 följande:
    Åh vad skönt att din sambo gått mer på att ta sin sista öl, bra (och modigt) att du vågade ta diskussionen med honom! Förstår att du kanske känner dig lite som en bov, samtidigt kan man tycka att det borde vara en liten uppoffring för att du ska må bra - oavsett om det blir droppen som gör att bebisbägaren faller över eller inte < 3 Du har ju också offrat saker i den här processen. Det där med förståelsen är så svår, jag var också cool i början tills jag insåg att det inte ens är möjligt att bli gravid förutom några få dagar per månad. Då försvann coolheten ganska snabbt haha!

Ja det var en stor lättnad för mig, för det har varit en ganska stor oro! Och det blir ju också ett irritationsmoment för mig när han har köpt öl.. jag tänkte då istället att, den dagen det blir ett plus på stickan ska jag komma hem med fina öl, som en gest för att det blivit ett positivt resultat :) Jo precis, så tänkte jag med, att han åtminstone kunde göra det av den anledningen, oavsett om det nu påverkar eller inte. Så är glad att han tog det beslutet <3

Ja jättesvårt!... ja!! haha!! det omvandlas ganska fort till andra känslor när man förstår processen lite mer >< Hade verkligen ingen aning om att det skulle vara så påfrestande. Trodde det skulle gå fort, och första försöket fick jag massa inbillningssymptom så trodde definitivt jag var gravid. Jag började direkt ställa in mig på samtalen till mamma, pappa etc. Jag tänkte "imorn när det blir ett plus, hur ska jag berätta det!!?" haha! Herregud.. nu sitter man här ett halvår senare.  

• Soff
    Jerreblomstra skrev 2020-12-26 17:42:44 följande:

Följt många trådar senaste månaderna.

Vi har försökt i snart 18 månader utan resultat.

Vi har inga barn sedan tidigare och längtan är enorm.

Vi har gjort en utredning som inte direkt visade något tokigt så ni inväntar vi remiss till att få hjälp.

Vi kämpar på vanligt vis under tiden men det tär så sjukt på psyket. Inom loppet av tre månader så har mina två närmsta vänner berättat att de väntar barn ( de vet om vår problematik) så nu mår man så sjukt dåligt psykiskt.

Ingen lycka alls i någonting och man känner sig så hemsk när man inte kan vara glad för mina vänners skull. Men ena ville inte ha barn nu och den andra gick det fort för.

Känner verkligen med dig. Usch, så kämpigt. Det där är något av det värsta i denna process tycker jag, när andra kommer med besked om att de är gravida, när man själv är mitt i och försöker och försöker och försöker... det är en hemsk känsla! Har själv en vän som sa för ett tag sedan att hon är gravid bland annat.. Jag vill inte ens höra just nu. Man vill bara stänga av allt sånt, tills man själv är gravid, DÅ kan jag ta in det.. Och kan inte hjälpa att det känns så.
  • Soff

Positivt ÄL-test i förrgår, och beräknad ÄL idag enligt NC. Så snart är man där igen då, den eviga väntan :) .... vi har haft sex varannan dag sen CD7 (CD13 idag). Ska försöka få till det även idag, och så får man hoppas det räcker för att det denna gången ska bli något. Är på vårt 9:e försök. 

• Soff
    Emlan93 skrev 2021-01-03 18:31:15 följande:

Bra jobbat!! Då håller vi tummarna! Jag fick bekräftad ÄL idag också för cd14 den 30/12. Så ja har också precis påbörjat denna långa väntan. I ena sekunden kan jag tyckas känna lite hopp i andra känns det som det är lika bra att fokusera på nästa månad försök istället. Men hoppas det gör jag ändå, mycket!

Då håller jag tummarna för oss båda nu då!! Ja man hoppas såklart. Känner igen det där att det går så mycket fram och tillbaka >< .. när plusset väl kommer och det förhoppningvis håller i sig, så kommer jag inte bara vara överlycklig, jag kommer vara så himla lättad att slippa denna processen.... för det tär på psyket!!...
  • Soff

Känner mig lite ledsen då min sambo inte orkar ha sex idag på beräknad ÄL. Vi hade sex igår så det ska väl räcka egentligen, men man vill ju öka chanserna så gott det går. Han är helt slut, och jag får väl bara respektera det :(

• Soff
    Link92 skrev 2021-01-03 22:26:37 följande:

Jag känner verkligen igen mig i detta! Man är så inställd att man nästan blir sur när han inte vill ligga?? Hur jobbigt kan det vara liksom?

Kan bidra med två saker som kanske kan hjälpa:

1. När vi gjorde vår fertilitetsutredning sa de att varannan dag är det bästa, så dagen innan beräknad ÄL är verkligen superbra tajmat :) kanske orkar han imorgon?

2. För sådana här tillfällen skaffade vi heminseminationskit. Min man orkar nästan alltid "producera fram" spermier själv även när han inte vill ha sex och det lugnar mitt kontrollbehov runt ÄL att i alla fall fått till något. Nu har de försöken inte resulterat i några plus, men det har helt klart gjort mig mer harmonisk att vi iallafall får till försöken :)

Hoppas det här försöket går vägen för er :)

Ja precis så! ><

Tack för din input <3 har läst att det ska vara det bästa tidigare också, så hoppas det går vägen nu då. Ja förhoppningsvis! Vill ju gärna få till en gång till...för säkerhetsskull..

Ah okey! Smart! Bra när man kan hitta sätt som funkar för en och som lugnar. Är ju tillräcklig stress ibland med detta. Tack <3 detsamma!
  • Soff
    Steeph skrev 2021-01-04 11:09:01 följande:
    Förstår helt! Vill dock trösta dig med att dagen innan ÄL brukar vara den dagen man har störst chans. Spermierna måste ju hinna simma upp och ska helst av allt finnas där uppe innan ägget släpper. Graviditeten som slutade i ma för oss var från ett ligg dagen innan ÄL <3
    Tack för att du skriver detta<3 det betyder så mycket när man känner sig lite ledsen och uppgiven, och det ger mig hopp. Vi fick till det imorse också för säkerhetsskull, men nu är det bara att vänta igen då. Hoppas <3.... Så himla tråkigt att det slutade i ma för er, hoppas det snart tar sig igen <3 
  • Soff

Ändrar min bim då min ÄL kom lite tidigare än beräknat. Är ju bara välkommet med tidigarelagd bim.. :)

1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år PLUSSAT

3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket) PLUSSAT

5/1 Amelia84, 36 år (fjärde försöket)

5?/1 hcc97, 23 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

8/1 Emm94, 27 år (första försöket)

10/1 Alind, 28 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

11/1 apan95, 25 år (fjortonde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

13/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

14/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

16/1 Lnes3494, 30 år (första försöket)

16-17/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

16/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

20/1 VirrePirre06, 29 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

23/1, fruH2, 28 år, (4e försöket)

24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

30/1 partytsljus75, 36 år (andra försöket)

• Soff

Va tråkigt att den kom igång :((( !! ... Ja det är hopplöst med alla symptom som dyker upp när man börjat försöka.. som man aldrig känt tidigare. Själv litar jag inte på ett enda längre (är inne på 9:e försöket). Ibland undrar jag inte om kroppen ändå beter sig annorlunda för att kroppen försöker bli gravid eller nåt :P... men att det inte blir nåt.. Håller tummarna för att det blir snart iallafall! 

Grapefrukt89 skrev 2021-01-06 10:33:06 följande:

Hej allesammans!

Uppdaterar listan med min nya Bim eftersom att jag precis fått min mens med brak och dunder... Kan tydligen numera inte lita på kroppen som ger mig konstiga skendräktiga symptom efter ägglossningen som jag aldrig haft förr, hahaha! (Illamående, spänner, drar, värker, metallsmak i munnen, trötthet)...Skäms Eller är det så riktigt vidrig PMS beter sig? Hm...

Men jag har en cykel på ca 25 dagar så då kan jag vara med precis i slutet av månaden också! Hoppas på många pluss denna månaden nu och följer er resa med spänning  Hjärta

HEJA HEJA!  Solig

1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år PLUSSAT

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket) PLUSSAT

5/1 Amelia84, 36 år (fjärde försöket)

5?/1 hcc97, 23 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

7/1 paperlanterns, 31 år (första försöket)

8/1 Emm94, 27 år (första försöket)

10/1 Alind, 28 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

11/1 apan95, 25 år (fjortonde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

13/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

14/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

16/1 Lnes3494, 30 år (första försöket)

16-17/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

16/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

20/1 VirrePirre06, 29 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

23/1, fruH2, 28 år, (4e försöket)

24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

30/1 partytsljus75, 36 år (andra försöket)

30/1 Grapefrukt89, 31 år (fjärde försöket)

Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet