BIM januari 2021 - Första barnet
Hej Soff! Ja, men sånt är livet... Har man en önskan efter barn, som alla här i tråden, så är det svårt att inte bli besviken även fast jag "endast" försökt 3 ggr.
Ja, eller hur? Det sägs ju ändå att majoriteten av missfall som sker är före den bekräftade graviditeten... Så det kan i vissa fall vara så att ägget och sperman hittat varann men att det inte var tillräckligt starkt eller så...
Ser att vi är i samma ålder... Har du haft ok pms/cyklar osv? Eller har det för din del blivit värre med tiden? Jag har själv hemsk PMS/mensvärk nuförtiden och ska faktiskt till gyn nästa vecka. Blir lite orolig för att det kan vara nåt... Tänker endometrios, cysta, eller att det är täppt nånstans... Men jag kanske är övernojjig efter att ha googlat lite. Har haft väldigt milda cyklar innan nämligen...
Förstår att det är svårt att lita på symptomen... För mig har det gått några få försök och jag är helt chockad över hur min kropp lurar mig. haha!
Hoppas att detta blir din månad!
Ja det kan ju va så! Är helt övertygad ibland att det händer något i min kropp, som inte hänt när vi inte försökt..kan såklart vara inbillning också, men, vem vet?
Min cykel har alltid varit väldigt regelbunden, men har haft ganska stora problem med mensvärk/PMS. När jag var yngre blev jag i princip som matförgiftad varje månad, spydde och låg på badrumsgolvet i väntan på att värktabletter skulle befria mig lite från fruktansvärd menssmärta. Började med olika preventivmedel som gjorde att jag slapp det. När jag slutade har det aldrig blivit lika illa som innan p-piller etc. Jag blöder dock mer nu när jag är äldre, och visst har jag jobbig mensvärk, men spyr inte längre. Att jag blöder mer nu är troligen pga ett myom som jag fick bekräftat för nån månad sen. Helt ofarligt och det ska inte störa vår process alls. Dom sa att det är väldigt vanligt med myom efter 30, men att det oftast inte är någon som helst fara.
Det är säkert ingen fara <3 då det är helt normalt att det kan förändras med tiden, men såklart bra att ändå kolla så det inte är nåt.
Ja det är helt crazy va kroppen kan lura en >< tack <3 hoppas nästa försök blir plus för dig!