• Anonym (?)

Kärlek som på film?

Om man älskar någon som man måste bryta med, visst är det inte som i filmer där man råkat stöta på varandra 10 år efter och fortfarande älskar varandra? Det går väl alltid över om man inte matar känslorna genom att ses och röra varandra?

• Svar på tråden Kärlek som på film?
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2020-12-23 20:30:10 följande:

Hade återfall idag.

Men vet det var absolut sista, det var sorgligt från båda håll men jag har på något sätt gått igenom detta hundra gånger redan. Ändå var det tuffast idag. Kommer sakna honom otroligt mycket.

Måste erkänna att hade det blivit han och jag hade jag varit livrädd över pressen att det måste hålla. Om någon lämnar allt den har för ens skull och inte för andra orsaker då. Vet inte ens själv om jag hade varit redo för det med allt jag har framför mig i mitt nya liv.

Men, det som är menar kommer bli. Tanken är om inte annat tröstande.

Det där med återfall är nog vanligt. Känner ingen det. Kan förstå om det xtra jobbigt kring jul nu. Ja det kan nog bli en press att allt ska bli perfekt om man lämnat som du säger,

Hoppas du kan se framåt och träffa nån som är fri och som du kan bli lycklig med.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-24 19:51:53 följande:

Det där med återfall är nog vanligt. Känner ingen det. Kan förstå om det xtra jobbigt kring jul nu. Ja det kan nog bli en press att allt ska bli perfekt om man lämnat som du säger,

Hoppas du kan se framåt och träffa nån som är fri och som du kan bli lycklig med.

Tror inte jag kommer vilja dejta på ett tag. Får komma över honom som en normalfungerande individ. Min tanke efter eventuell skilsmässa var ju att vara själv länge och bara få vara utan att behöva anpassa mig till någon annan. Och självklart skulle jag när jag minst ville det få känslor för någon. Märkligt. Också ville jag ju till varje pris träffa någon annan för några månader sen för att komma över honom men insåg ganska snabbt att det bara var slöseri med tid. Det går ju inte att se någon annan. Är man har känslor för någon.

Det positiva nu är iaf att jag är så van vid att vi inte hörs att jag inte går runt och är ledsen hela tiden. Det känns som vanligt men att sorgen når mig ibland. Iom återfallet igår har det väl inte riktigt hunnit ikapp mig än...bara korta stunder då hjärnan låter mig förstå att han mycket möjligt gått vidare på riktigt denna gången. Eller att vi båda låtsas ha gjort det också blir det så.

Hur mår du såhär på julaftons kväll?
  • Såontany
    Anonym (?) skrev 2020-12-19 20:04:56 följande:

Var inte såna här svar jag hade hoppats på. Sitter och försöker komma över någon jag verkligen fallit för och är rädd jag inte kommer lyckas men tänker att alla säger det går över med tid. Hoppas så innerligt att det går över med tid!

Du, bara du väljer vad du vill göra med dina känslor. När killar gjort slut med mig har jag blivit jätteledsen. Sedan har bearbetat och bestämt mig för att någon annan inte ska få förstöra mitt liv. Först då kan man vara mottaglig för en ny icke destruktiv kärlek????!
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2020-12-24 22:40:59 följande:

Tror inte jag kommer vilja dejta på ett tag. Får komma över honom som en normalfungerande individ. Min tanke efter eventuell skilsmässa var ju att vara själv länge och bara få vara utan att behöva anpassa mig till någon annan. Och självklart skulle jag när jag minst ville det få känslor för någon. Märkligt. Också ville jag ju till varje pris träffa någon annan för några månader sen för att komma över honom men insåg ganska snabbt att det bara var slöseri med tid. Det går ju inte att se någon annan. Är man har känslor för någon.

Det positiva nu är iaf att jag är så van vid att vi inte hörs att jag inte går runt och är ledsen hela tiden. Det känns som vanligt men att sorgen når mig ibland. Iom återfallet igår har det väl inte riktigt hunnit ikapp mig än...bara korta stunder då hjärnan låter mig förstå att han mycket möjligt gått vidare på riktigt denna gången. Eller att vi båda låtsas ha gjort det också blir det så.

Hur mår du såhär på julaftons kväll?

Vad skönt att du kommit så långt att du inte går och är ledsen hela tiden. Tror det kan ta ett bra tag att helt komma över nån om det känts så rätt.

Att känna vemod länge..

Ja vi får se hur allt slutar här ;(

Saknar honom iallafall galet mycket ;(

Julafton har varit okey. Haft svårt att va här inne så mycket när alla är hemma.

Hoppas din julafton var bra?
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-25 05:45:52 följande:

Vad skönt att du kommit så långt att du inte går och är ledsen hela tiden. Tror det kan ta ett bra tag att helt komma över nån om det känts så rätt.

Att känna vemod länge..

Ja vi får se hur allt slutar här ;(

Saknar honom iallafall galet mycket ;(

Julafton har varit okey. Haft svårt att va här inne så mycket när alla är hemma.

Hoppas din julafton var bra?

Ja, det kommer ta tid. Jag tror till och med att jag alltid kommer känna kärlek och en dragning när jag stöter på honom, oavsett hur lång tid det går. Så är det nog med de där speciella.

Min jul var okej..tänkte mycket på honom framåt kvällen.
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2020-12-25 07:01:27 följande:

Ja, det kommer ta tid. Jag tror till och med att jag alltid kommer känna kärlek och en dragning när jag stöter på honom, oavsett hur lång tid det går. Så är det nog med de där speciella.

Min jul var okej..tänkte mycket på honom framåt kvällen.

Jag förstår att du hade tankarna på honom speciellt i går, Samma här. Han kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta oavsett vad som händer framöver. Älskar ju honom fortfarande :(. Och så länge jag är där jag är kan jag inte annat än önska att det trots allt kommer in nån i hans liv som ger honom kärlek och glädje för det är han värd efter denna tiden han mått så dåligt pga mig/oss. Men det kommer göra ont, Han säger också att han alltid kommer älska mig. Att han aldrig känt såhär förut.

Fan va ledsamt att vi inte träffades under andra omständigheter ;(.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-25 19:02:33 följande:

Jag förstår att du hade tankarna på honom speciellt i går, Samma här. Han kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta oavsett vad som händer framöver. Älskar ju honom fortfarande :(. Och så länge jag är där jag är kan jag inte annat än önska att det trots allt kommer in nån i hans liv som ger honom kärlek och glädje för det är han värd efter denna tiden han mått så dåligt pga mig/oss. Men det kommer göra ont, Han säger också att han alltid kommer älska mig. Att han aldrig känt såhär förut.

Fan va ledsamt att vi inte träffades under andra omständigheter ;(.

Hur mår du? Har ni hörts av något?

Jag har inte klarat att stå emot min och fallit tillbaka men just nu känns det så bra att jag inte orkar bry mig om allt det jobbiga.
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2020-12-31 18:10:21 följande:

Hur mår du? Har ni hörts av något?

Jag har inte klarat att stå emot min och fallit tillbaka men just nu känns det så bra att jag inte orkar bry mig om allt det jobbiga.

Hej!

Jag förstår att det är svårt att stå emot <3

Mår sådär. Vi har bara skrivit lite men han är rätt bitter så jag har försökt att inte skriva just nu. Tror eller är rättare sagt säker på att han druckit en del när han skrivit så vill inte förvärra det :(.

Förstår att han mår dåligt han också..

Jag saknar honom såklart ;(

Blir inte bättre av att man går på varandra här hemma nu i ledigheterna...
  • Anonym (Trolle)

Alla har olika upplevelser och utgår från det för att bygga upp en ?sanning? i livet.

Jag har dock en livshistoria som passar bra i den här tråden.

Träffade en tjej i 20-årsålern och vi var ett par ett par år. Sedan tog det slut av olika anledningar och båda gick vidare. Vi skaffade barn på varsitt håll och hade bra liv under en period. Sedan när båda brutit med våra respektive tar vi upp kontakten igen och blir superkära. Nu har vi varit ihop i 5 år och börjar närma oss 50 båda två.

Och när vi diskuterat det här så har den andra på något sätt ändå funnits med i bakhuvudet från båda håll. Trots att vi varit förälskade med våra ex också under denna tid.

Säkert en ovanlig historia, men dom finns.

• Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2021-01-04 11:02:06 följande:

Hej!

Jag förstår att det är svårt att stå emot <3

Mår sådär. Vi har bara skrivit lite men han är rätt bitter så jag har försökt att inte skriva just nu. Tror eller är rättare sagt säker på att han druckit en del när han skrivit så vill inte förvärra det :(.

Förstår att han mår dåligt han också..

Jag saknar honom såklart ;(

Blir inte bättre av att man går på varandra här hemma nu i ledigheterna...

Är du fortfarande trygg i ditt val om att stanna hos din man? Jag önskar så att min bara hade sagt det kan finnas en framtid för oss, men det är blott en dröm och jag känner hur jag håller på att stänga ner för honom och gå vidare på riktigt. Sorgligt men nödvändigt. Skulle krävas ganska mycket från honom om jag ens skulle fundera på att starta upp något igen.
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2021-01-04 21:35:30 följande:

Är du fortfarande trygg i ditt val om att stanna hos din man? Jag önskar så att min bara hade sagt det kan finnas en framtid för oss, men det är blott en dröm och jag känner hur jag håller på att stänga ner för honom och gå vidare på riktigt. Sorgligt men nödvändigt. Skulle krävas ganska mycket från honom om jag ens skulle fundera på att starta upp något igen.

Det känns som om det kunnat vara han som skriver detta ;(.

Jag förstår att du behöver mycket från honom för att starta upp något igen.

Själv avskyr jag min flathet.

Nej jag känner mig inte trygg i det valet. Visst, det är tryggt och bekvämt med allt på plats så att säga men jag mår forfarande inte bra i det.

Känner hur jag irriterar mig på allt möjligt hos min man och känner hur mycket jag längtar efter honom.. Är så rädd att jag gjort fel val ;(.

Trots alla motsättningar som vi har så tror jag att vi hade mått så bra av varandra.

Känner ju att han är på väg bort också och det är ju självklart men det gör ändå ont. Jag saknar honom så ;(

Det där att man tror att den som är upptagen alltid leker med nån vid otrohet stämmer inte alltid. Det kan va riktiga känslor som känns hopplösa att lösa ;(

Allt vänds ju upp o ner vid en skilsmässa. Och ibland kan det kännas galet svårt att få till det trots att man vill innerst inne..
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2021-01-05 11:03:06 följande:
    Det känns som om det kunnat vara han som skriver detta ;(.

Jag förstår att du behöver mycket från honom för att starta upp något igen.

Själv avskyr jag min flathet.

Nej jag känner mig inte trygg i det valet. Visst, det är tryggt och bekvämt med allt på plats så att säga men jag mår forfarande inte bra i det.

Känner hur jag irriterar mig på allt möjligt hos min man och känner hur mycket jag längtar efter honom.. Är så rädd att jag gjort fel val ;(.

Trots alla motsättningar som vi har så tror jag att vi hade mått så bra av varandra.

Känner ju att han är på väg bort också och det är ju självklart men det gör ändå ont. Jag saknar honom så ;(

Det där att man tror att den som är upptagen alltid leker med nån vid otrohet stämmer inte alltid. Det kan va riktiga känslor som känns hopplösa att lösa ;(

Allt vänds ju upp o ner vid en skilsmässa. Och ibland kan det kännas galet svårt att få till det trots att man vill innerst inne..
    Finns du kvar i tråden? Var ett tag sen nu. Undrar hur det går för er?
    Vi tog kontakt igen och haft under två perioder sen jag skrev här men nu är han borttagen och blockad på alla plattformer, annars kommer jag aldrig klara det.
Svar på tråden Kärlek som på film?