• Anonym (?)

Kärlek som på film?

Om man älskar någon som man måste bryta med, visst är det inte som i filmer där man råkat stöta på varandra 10 år efter och fortfarande älskar varandra? Det går väl alltid över om man inte matar känslorna genom att ses och röra varandra?

• Svar på tråden Kärlek som på film?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (?) skrev 2020-12-19 20:04:56 följande:
    Var inte såna här svar jag hade hoppats på. Sitter och försöker komma över någon jag verkligen fallit för och är rädd jag inte kommer lyckas men tänker att alla säger det går över med tid. Hoppas så innerligt att det går över med tid!
    du ska inte lyssna på det, det är inte sant. 

Det går visst att komma över. 
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2020-12-19 20:20:47 följande:

Varför kan ni inte vara med varandra?

Det spelar ingen roll
  • Anonym (....)

Jag undrar likadant. Jag håller på att bryta med någon just nu fast det gör ont. Undrar om det kan bli vi längre fram när allt ordnat upp sig. Finns känslorna kvar då tro? Finns han kvar då??

• Anonym (Lisa)
    Anonym (?) skrev 2020-12-19 19:03:13 följande:
    Det kan väl ändå inte stämma! Då skulle inte kärlek mellan par dö heller någonsin om det var äkta kärlek till att börja med.
    Vad menas med äkta kärlek, är det kärlek som varar livet ut? Alla som flyttar ihop eller gifter anser väl att det är äkta kärlek. Tills de flyttar isär, vill säga...
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-20 01:53:59 följande:

Jag undrar likadant. Jag håller på att bryta med någon just nu fast det gör ont. Undrar om det kan bli vi längre fram när allt ordnat upp sig. Finns känslorna kvar då tro? Finns han kvar då??

Jag har tänkt så flera gånger. Det där med timingen. Sen tänker jag att om man verkligen vill ha någon spelar inte yttre faktorer roll, man får det att funka. Tror inte det spelar någon roll om vi träffas om 10 år. Kommer alltid finnas något att skylla på om man är rädd av sig och inte vågar ta stora beslut.
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2020-12-20 17:26:57 följande:

Jag har tänkt så flera gånger. Det där med timingen. Sen tänker jag att om man verkligen vill ha någon spelar inte yttre faktorer roll, man får det att funka. Tror inte det spelar någon roll om vi träffas om 10 år. Kommer alltid finnas något att skylla på om man är rädd av sig och inte vågar ta stora beslut.

Är det den andra parten som är rädd att ta stora beslut? Vill du berätta mer? Kanske kan vi stötta varandra?
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-20 19:21:04 följande:

Är det den andra parten som är rädd att ta stora beslut? Vill du berätta mer? Kanske kan vi stötta varandra?

Skulle väl snarare säga att den andra partern varit tydlig från början att det aldrig skulle kunna bli mer. Är jag som varit dum och släppt på garden och här sitter man och lider. Hur är din situation?
  • Anonym (Sillan)
    Anonym (?) skrev 2020-12-20 19:28:43 följande:

Skulle väl snarare säga att den andra partern varit tydlig från början att det aldrig skulle kunna bli mer. Är jag som varit dum och släppt på garden och här sitter man och lider.

Ville bara säga att jag känner igen mig i det du skriver. Det känns som att jag aldrig kommer att komma över honom :( Hoppas verkligen att man gör det med tiden. Han har flyttat väldigt långt bort till ett annat land så det är ju inte så mycket att göra nu liksom. Han var tydlig mot mig från början, sa att vi inte kan inleda ett förhållande eftersom han planerade att flytta längre fram. Jag sa ifrån först, att jag då inte ville ses mer. Men vi hade en sån otrolig kemi så ingen av oss kunde låta bli ändå. Jag känner mig så dum som fortsatte att träffa honom för jag fick till slut så starka känslor. Usch, det är inte lätt :(

Sorry, nu kapade jag din tråd lite här.. men ville bara säga att du inte är ensam med lidandet (om det nu kan vara till någon tröst).
  • Anonym (?)
    Anonym (Sillan) skrev 2020-12-20 19:59:53 följande:

Ville bara säga att jag känner igen mig i det du skriver. Det känns som att jag aldrig kommer att komma över honom :( Hoppas verkligen att man gör det med tiden. Han har flyttat väldigt långt bort till ett annat land så det är ju inte så mycket att göra nu liksom. Han var tydlig mot mig från början, sa att vi inte kan inleda ett förhållande eftersom han planerade att flytta längre fram. Jag sa ifrån först, att jag då inte ville ses mer. Men vi hade en sån otrolig kemi så ingen av oss kunde låta bli ändå. Jag känner mig så dum som fortsatte att träffa honom för jag fick till slut så starka känslor. Usch, det är inte lätt :(

Sorry, nu kapade jag din tråd lite här.. men ville bara säga att du inte är ensam med lidandet (om det nu kan vara till någon tröst).

Tack för du delar med dig. Känner mig typ som ensammast i världen just nu. Har aldrig varit med om detta förut heller så vet inte riktigt hur jag ska bete mig för att komma förbi det. Antar jag låtsas tills det är över. Precis som du säger, det där med kemin där man bara inte kan låta bli fast man borde. Känns som jag själv grävt mig djupare för varje gång jag inte lyckats hålla på mig och nu när det är över är jag bara väldigt ledsen. Men det tog inte många veckor innan jag kände mig kär heller, så antar det hade varit jobbigt oavsett när det avslutades. Nu är jag liksom bara i ett stadie där jag gett upp, men slås av sorgen emellanåt och inser allt vad jag trycker undan och hur det känts när vi träffats. Som att det inte finns någon annanstans i hela världen där jag hellre hade befunnit mig. Att förlora det..
  • Anonym (Sillan)
    Anonym (?) skrev 2020-12-20 20:05:16 följande:

Nu är jag liksom bara i ett stadie där jag gett upp, men slås av sorgen emellanåt och inser allt vad jag trycker undan och hur det känts när vi träffats. Som att det inte finns någon annanstans i hela världen där jag hellre hade befunnit mig. Att förlora det..

Känner verkligen igen mig. Vi får hoppas att tiden gör sitt..
Svar på tråden Kärlek som på film?