Gett upp älskare
Han har även berätta en hel del bra saker om sin fru som inte är positivt för mig så jag vet att han inte är oärlig av rädsla för att såra mig.
Men visst, han kan vara ett oärligt svin mot mig, men jag tror inte det.
Klart jag inte är 100% säker, men han har berättat att dom gjorde ett försök till sex strax efter nyår men att det inte fungerade (han fungerade inte).
Han har även berätta en hel del bra saker om sin fru som inte är positivt för mig så jag vet att han inte är oärlig av rädsla för att såra mig.
Men visst, han kan vara ett oärligt svin mot mig, men jag tror inte det.
Hur mår du ts? Kanske inte ens är kvar i tråden.
Men nu när jag själv sitter och känner att det kliar i fingrarna för jag vill höra av mig, tänker jag på det här med att om man älskar någon släpper man dem fria. Och kommer de tillbaka var det menat, om inte var de aldrig våra. Försöker tänka att jag vill ju han ska vara lycklig och må bra. Det kan han inte bli om jag hela tiden är där och stör, gör det svårt för honom att gå vidare osv. Det är lättare att släppa honom om jag gör det för hans välmående, än att håller kvar i honom för mitt eget.
Hur gick det för alla till slut? Föll ni tillbaks? El lyckades ni avbryta? Kan ni vara vänner med älskaren nu?
Okej...
Bara för att klargöra. Jag har inte satt mitt liv på paus. Jag lever ett fullt och rikt liv med vänner, familj, hus, barn osv. Jag har dessutom ett antal män som "jagar" mig och vill ha mig. Dock så anser jag att mitt liv inte måste innehålla en man för att vara värt något. Jag är lycklig med allt jag har även utan honom.
Exakt vad han säger eller inte säger till sin fru vet ju ingen annan än dom själva. Jag kan inte svära på att det han säger till mig är sanningen. Men jag väljer att tro på honom. Visst, jag kanske är naiv och blåögd men hellre det än bitter och misstänksam. Skulle det nu bli så att han väljer att stanna med sin fru så är det ju hans val. Inget jag kan göra något åt. Och mitt liv slutar inte om det blir så.
Ja nu är semestern över för oss bägge och han var lika förvirrad som innan. Han älskar mig och sin fru... Detta innebar att jag igår bröt helt med honom. Har blockat på sociala medier och ska låta honom gå vidare med sitt äktenskap.
Själv ska jag lägga min tid på annat i mitt liv. Mitt hjärta har ett stort hål så ska ge det tid att läka.
Hur mår du ts?
Jag är så stolt över mig själv som efter jag bröt senast klarat hålla det, och vet du. Jag tror inte ens jag vill ha honom längre! Så skadad jag blivit av denna relation. Aldrig trodde jag att jag skulle tillåta mig komma i andrahand, just därför jag bröt ju, och säger bara aldrig igen.
Hej!
Vet du inte svarat sen senast, ville bara sända dig en tanke då jag kom och tänka på denna tråden idag. Jag har nämligen gått såpass vidare att jag börjat dejta någon. En jättefin person som är väldigt engagerad, jag behöver inte tvivla på hans intresse och så. Får 100% uppmärksamhet till skillnad från vad jag fick i affären, i princip inget alls.
Jag vet man måste ha kommit en bit på vägen för att klara att dejta, men när man väl är där blir det så himla tydligt hur lite man fått och hur illa man faktiskt blev behandlad i det. Alla parter dessutom. Känns ju jävligt svagt att vara så velig eller feg att man lever dubbelliv under en längre period. Jag vet och har vetat hela tiden att när jag väl träffar någon kommer det vara över och där är jag nu. Jag tycker fortfarande relationen med den gifte mannen gav mig mycket, och kanske ett litet sår i själen som aldrig riktigt läker. Men vilket slöseri på mig, och på dig ts, att inte få ge all kärlek du har till någon som har möjlighet att ta emot den på rätt sätt.
Hoppas din situation är till det bättre nu och att han antingen fått tummarna loss och lämnat eller så har du lämnat honom bakom dig och ser alla möjligheter nu i det nya året.
Och jag vet att det är lätt för mig att tycka såhär eftersom jag själv gått vidare, vill bara dela med mig av det för att göra den verkligheten mer tillgänglig för en som är där jag varit och det känns väldigt långt ifrån att kunna gå vidare mentalt.
Ville lägga in en uppdatering här då saker har förändrats rätt mycket den senaste tiden.
I våras hade jag ledsnat rätt ordentligt. Insåg att jag inte kan fortsätta leva såhär och reggade mig på tinder. Gick på några dejter och hittade en kille som faktiskt fångade mitt intresse. Allt detta berättade jag för min älskare för jag fortsatte att träffa honom.
Han var väldigt kluven, en del av honom ville ju att jag skulle må bra men samtidigt så insåg han ju att han var på väg att förlora mig. Allt kulminerade efter en "lyckad" dejt där jag sov över hos en annan vilket fick min älskare att må så enormt dåligt. Han blev faktiskt så illa däran så han fick uppsöka läkare pga sitt blodtryck som sköt i höjden av hans ångest.
Jag mådde inte heller bra, killen jag träffat var iofs bra men han var inte i närheten av min älskare.
Detta ledde iaf till att han berättade för sin fru om oss. Kaos följde naturligtvis, frun var ju (självklart och berättigat) vansinnig.
Nu har det gått några månader, han har flyttat, skilsmässan är klar, och vi är nu pojkvän/flickvän. Är inte ute och skyltar med vårat förhållande, inte irl eller på sociala medier. Vi tar det lugnt, bor på varsitt håll men träffas regelbundet. Är fortfarande övertygad om att han är mannen i mitt liv.
Och det är klart att jag önskar att vi hamnat här utan att såra någon. Jag visste ju tidigt vad jag kände för honom. Han å sin sida var klar över sina känslor för mig men vågade inte vara ärlig.
Nu är det iaf vi och vi är väldigt lyckliga båda två.