Inlägg från: Anonym (sörjer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sörjer)

Gett upp älskare

Anonym (Pi) skrev 2021-01-12 21:04:38 följande:
    Vad tufft! Hade jag varit du, helt ärligt hade jag brutit här och nu helt. Gå vidare. Skiljer han sig så gör han, men det måste vara för att han vill och inte för du pressar honom. Iom ni har kontakt fortfarande blir inte heller ditt budskap så starkt som du vill det ska framstå.

Jag har också en dipp nu ikväll. Känner mig alldeles för stark och bra för att ens befinna mig i denna situationen. Men mitt är ju avslutat. Gäller bara jag står på mig om han svänger förbi igen. Lättare sagt än gjort, men har man en fru man väljer så får man ju också stå ut med att man inte kan få det där andra som man kanske saknar i den relationen. Kan inte få både och. Och helt ärligt tror jag många män, speciellt de med små barn, drar sig in i det sista att separera, leva varannan vecka liv och allt ansvar det innebär att stå ensam, om det inte skulle vara överjävligt då, och kanske knappt då. Bekväma varelser ;)
    Jag har gett honom en månad på sig att bestämma sig. Efter det kommer jag bryta helt. 
    Orsaken till denna månads respit är helt enkelt för att han inte har någon att prata med ang detta. Jag har en nära vän som vet i princip allt och som inte dömmer mig som jag pratar med. Men han har inte velat prata med någon av sina vänner av risken för att om det blir vi i slutändan så kommer dom inte förstå hur fin jag är (hans ord).
    Så jag finns för honom, vi pratar fördelar och nackdelar med hans olika val. Och jag försöker vara så opartisk jag kan även om jag har förklarat att helt opartisk kan jag ju inte vara. Samt att jag faktiskt inte vet hur han har det i sitt nuvarande liv. Jag pressar honom inte annat än att ge honom ett sista datum för beslut.

I hans fall så är ju iaf äktenskapet inte katastrofalt. Det som absolut inte fungerar är ju sexlivet. Och sen är dom rätt olika på en hel del punkter. 
    Orsaken till att jag ändå fått en plats i hans hjärta är helt enkelt så att vi passar så enormt bra ihop. I så många aspekter...

Sen finns det ju inga småbarn inblandade, hans barn kommer ha flyttat hemifrån om några få år.

Men du är stark Pi! Och värd att vara nr 1!
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-01-12 21:15:32 följande:
    Funderar ovkdå på om det kanske är bra om han berättar om frun och deras sexliv? Ju mer du vet om deras relation desto mer avtänd blir du kanske?

Jag vet själv av erfarenhet att det är lättare att bryta om man känner sig sårad. Typ om killen gifter sig, skaffar barn eller ligger med ytterligare en älskarinna under tiden man har en relation. Sådana saker gör ont men blir ovkdå vändpunkter
    Jag vet ju en hel del om hur deras sexliv har varit, och normalt sett är jag inte den svartsjuka typen. Jag har ju till och med sagt till honom innan vi bröt att jag tyckte det skulle vara bra om han hade sex med sin fru. För då skulle jag inte ha sex med honom mer om han inte bröt helt. 
    Nu hade vi ju brutit redan innan eftersom jag hittade styrkan på annat håll och även om det är jobbigt ikväll och en massa bilder passerar revy så vet jag att det inte blir bättre av detaljer. 
    Jag har ju min plan och den kommer jag stå fast vid. Så om en månad är jag antingen redo att gå vidare eller så är vi tillsammans på riktigt (eller iaf har han begärt skilsmässa).
  • Anonym (sörjer)

Ok, liten uppdatering om vad som hänt sen sist.
    Först och främst så kom jag över det där med att han försökt med sin fru. Någonstans ville jag ju det för att jag var övertygad om att det skulle tala till min fördel... Och ja, jag förstår att det låter illa.

Sen idag träffades vi. Det har varit sjukt mycket både för honom och mig på jobbet men vi har messat när vi kunnat. Och idag fick vi till att ses på lunchen. Vi pratade i ungefär en halvtimme och trots min föresats lyckades jag inte hålla mig helt ifrån fysisk kontakt. Det blev lite kyssar, underbara mjuka kärleksfulla kyssar...
    Och jag sa till honom att han vet ju nu hur livet skulle vara utan mig. Utan någon kontakt alls på en dryg månad. Men då sa han att han inte mår bra utan mig i sitt liv. Men jag pressar inte mer, han har sina 4 veckor på sig att bestämma sig.

Att träffa honom igen var underbart, att få se in i hans ögon och njuta av hans närhet. Och jag "vet" att det kommer bli vi, det finns ingen annan väg att gå.

Och till alla er som är här inne och spyr galla över hur förskräckliga vi är... Jag tänker inte påstå att mina handlingar är okej. Jag vet att jag inte är oskyldig och tar fullt ansvar för att jag gör felaktiga val. Så ni behöver inte tala om det för mig.

• Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-01-15 21:00:32 följande:
    Hej!

Har själv haft en riktig kaos vecka på jobb jag och är helt slut. Även full av saknad och sorg. Jag trodde det skulle bli bättre men nu två veckor utan någon som helst kontakt känns hemskt. Jag trodde verkligen det för varje dag skulle bli lättare, men har man kommit till att älska någon, inte bara vara förälskad, kan det nog ta väldigt lång tid att komma över någon. Min själ fattas honom.

Alltså, förstår jag dig helt, att du föll tillbaka lite. Jag beundrar också din övertygelse om att det kommer bli ni. Önskar jag kunde känna så, men det vågar jag tyvärr inte göra. Men kan iaf säga att hur övertygad jag än varit tidigare om att jag ska stå på mig, känner jag nu att jag hade inte kunnat motstå honom om jag fick chansen. Inte med all saknad jag känner efter honom.
    Jag har full förståelse över hur dåligt du mår efter två veckor utan kontakt. Önskar att jag kunde säga att det blir bättre men i mitt fall mådde jag precis likadant efter 1½ månad. Det är ju som du säger, älskar man någon så kommer man inte över det enkelt.
    En sak som hjälp mig i veckan med min övertygelse var en film jag kollade på. Jag är som person en sådan som ser positivt på livet och känner att allt kommer ordna sig. Dock i denna sits är det inte alltid enkelt. Men att kolla på den här hjälpte mig massor. Den finns på Netflix och heter "The Secret". Kolla på den om du kan.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-01-15 22:08:07 följande:
    Kanske räcker med pussar och kramar? Kanske tillfredställeler en del ändå?
    Jo jag hoppas att kunna hålla det på den nivån. Bara se till att vi inte träffas hemma hos mig. Och bara närheten hjälper ju massor.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-01-27 15:10:17 följande:
    Hur går det för dig? Känns fortfarande inte bra hos mig. Men det kommer väl...
    Tja det där med att hålla oss ifrån det fysiska gick käpprätt åt skogen. Vi har setts några gånger, ca 1 gång per vecka, och varit intima med varandra. 

Det är dock väldigt kluvet för å ena sidan är det så helt fantastiskt men samtidigt så ligger hela tiden osäkerheten där och skaver.

Nu närmar sig ju min deadline med stormsteg. På fredag ska han bestämma sig. Och när vi pratade om det förra veckan så hade han fortfarande inte klart för sig hur han ska göra. Det han tar upp som plus för att stanna är framförallt barn och vänner. Jag känner dock att är det tillräckligt för att vara lycklig?

Generellt har vi pratat en hel del mer allvar under dessa veckor och jag har fått mer info om hur olika han och hans fru är. Det är rätt många saker som han gillar och inte hon och vice versa.

Kan väl inte säga att jag är på topp direkt. Pendlar mellan att tro att han kommer välja mig och sen i nästa stund vara övertygad om att han kommer avsluta med mig.

Men det visar sig på fredag...

Och hoppas att det går åt rätt håll för dig iaf så att det långsamt blir bättre. Det är du värd!
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-02-08 10:49:15 följande:
    Hej! Det låter jobbigt och tyvärr inte som att han kommer lämna om jag ska vara helt ärligt.

Vi har också haft återfall...men jag ser det för vad det är och förväntar mig inget. Är så van att vara utan honom nu. Försöker bara uppskatta det positiva det ger. Vet inte ens om det blir fler gånger...
    Nä jag är själv rätt osäker på om han kommer att lämna men kan ändå inte släppa känslan av att allt kommer att ordna sig. 
    Kanske bara hjärnspöken men den som lever får se.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (E) skrev 2021-02-08 12:15:08 följande:
    Du kanske redan diskuterat det här tidigare men frågar ändå; om han nu på fredag kommer med beskedet att han trots allt väljer frun och barnen, är tanken då från din sida att ni ska bryta helt? Om så, tror du att du klarar att stå fast vid det? Förlåt om jag låter bryskt nu, men iom att du nu inte kunde stå fast vid att inte ligga med honom så känns det som att du inte är så stark i viljan just nu. Menar att iom att du "vek dig" under hans "betänketid" så kan det ju vara så att han tänker att du kommer vika dig i framtiden även om han väljer familjen. För det låter ju ärligt som att det lutar åt det hållet...Det här inlägget kanske lät elakt men det var inte menat så!
    Först, nej det är inte elakt skrivet av dig och jag förstår fullständigt att du tänker så. Jag skulle antagligen gjort detsamma.
    Vi hade ju ett break då vi inte hördes, sågs eller hade någon kontakt alls i över en månad. Sen var det ju han som hörde av sig och hela karusellen var igång igen.
    Min känsla nu är väl att om han väljer att göra samma sak igen, att välja frun så tänker jag blocka, radera och på alla möjliga sätt förhindra kontakt. Kommer inte orka att gå igenom detta igen. Detta har jag även sagt till honom, att väljer han frun är det över på riktigt med mig. Det enda sättet han har en chans då är om han redan har begärt skilsmässa. Då kanske... och bara kanske... jag kommer släppa in honom i mitt liv igen.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (gösses) skrev 2021-02-08 15:50:14 följande:
    Det är du värd?

Personligen tycker jag att folk är värda det de gör mot andra. Och deltar man i att svika och förnedra en annan människa så är det väl rimligtvis precis det man själv är värd.
    Man kan ha olika livsåskådningar, jag tycker alla är värda att må bra. Till och med mannen som våldtog mig för dryga 20 år sedan tycker jag är värd att må bra!

Om alla mådde bra skulle världen vara bättre (tror iaf jag).

Bitterhet, aggressioner, ilska osv... Det unnar jag ingen.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-02-08 17:12:33 följande:
    Snälla du! Argumentera inte ens med honom om detta. Om du är the one blir det ni. Men övertala inte honom, fundera inte på varför han skulle välja sin fru, vem som är bäst osv. Det vet han själv. Och är det inte du ja då har du iaf försökt och han får isf sörja
    Jag argumenterar inte med honom. Och försöker inte heller övertala honom. Vi pratar... Om allt. Även saker som berör detta kaos och hans tankar, mina tankar osv.
    Att inte fundera, det klarar jag inte. Mina tankar snurrar dag som natt. Men mest tänker jag positivt, typ "jag är ju så sjukt bra, varför skulle han inte välja mig...". Skrattande
Svar på tråden Gett upp älskare