Gett upp älskare
Jag har också en dipp nu ikväll. Känner mig alldeles för stark och bra för att ens befinna mig i denna situationen. Men mitt är ju avslutat. Gäller bara jag står på mig om han svänger förbi igen. Lättare sagt än gjort, men har man en fru man väljer så får man ju också stå ut med att man inte kan få det där andra som man kanske saknar i den relationen. Kan inte få både och. Och helt ärligt tror jag många män, speciellt de med små barn, drar sig in i det sista att separera, leva varannan vecka liv och allt ansvar det innebär att stå ensam, om det inte skulle vara överjävligt då, och kanske knappt då. Bekväma varelser ;)
Orsaken till denna månads respit är helt enkelt för att han inte har någon att prata med ang detta. Jag har en nära vän som vet i princip allt och som inte dömmer mig som jag pratar med. Men han har inte velat prata med någon av sina vänner av risken för att om det blir vi i slutändan så kommer dom inte förstå hur fin jag är (hans ord).
Så jag finns för honom, vi pratar fördelar och nackdelar med hans olika val. Och jag försöker vara så opartisk jag kan även om jag har förklarat att helt opartisk kan jag ju inte vara. Samt att jag faktiskt inte vet hur han har det i sitt nuvarande liv. Jag pressar honom inte annat än att ge honom ett sista datum för beslut.
I hans fall så är ju iaf äktenskapet inte katastrofalt. Det som absolut inte fungerar är ju sexlivet. Och sen är dom rätt olika på en hel del punkter.
Orsaken till att jag ändå fått en plats i hans hjärta är helt enkelt så att vi passar så enormt bra ihop. I så många aspekter...
Sen finns det ju inga småbarn inblandade, hans barn kommer ha flyttat hemifrån om några få år.
Men du är stark Pi! Och värd att vara nr 1!