Anonym (toaletten) skrev 2020-12-16 14:03:22 följande:
Hej det finns inget mer jag hatar än när gästerna hos mig bajsar i MIN toa! Jag får ångest varje gång någon behöver använda min toa för rädsla av att den kommer bajsa. Särskilt om den är där inne länge. Tycker också det känns ohyfsat och respektlöst när någon gör det hos mig. Man kan göra sådant hemma. Själv gör jag inte det hos andra av respekt. Kan tillägga att jag städar toan grundligt efter jag har haft gäster utifall att någon bajsade där. Är jag ensam om detta beteende eller finns det fler där ute.
Normalt brukar det anses vara fullt acceptabelt att låna toaletten hemma hos någon man är gäst hos. Normalt uppfattas det varken som ohyfsat eller respektlöst. Din uppfattning om vad som skulle vara artigt i sammanhanget tycks styras mer av din egen ångest än av normala etikettsregler. Om du skulle förbjuda en gäst att använda din toalett, så skulle det bara uppfattas som konstigt.
Kan du komma över din ångest på något sätt? Det är nog ett inlärt beteende från dina föräldrar som du behöver bearbeta och göra om. För det kan inte vara lätt att ha ångest för något som de flesta andra uppfattar som helt naturligt.