• Anonym (toaletten)

Äckligt hjälp

Hej det finns inget mer jag hatar än när gästerna hos mig bajsar i MIN toa! Jag får ångest varje gång någon behöver använda min toa för rädsla av att den kommer bajsa. Särskilt om den är där inne länge. Tycker också det känns ohyfsat och respektlöst när någon gör det hos mig. Man kan göra sådant hemma. Själv gör jag inte det hos andra av respekt. Kan tillägga att jag städar toan grundligt efter jag har haft gäster utifall att någon bajsade där. Är jag ensam om detta beteende eller finns det fler där ute. 

• Svar på tråden Äckligt hjälp
  • Anonym (Rör)
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-17 10:14:31 följande:
    Ska säga att en gång sket en gäst i min toa utan att göra rent den. När jag sen skulle kissa innan vi körde den till bussen ser jag bajsspår där. Jag mådde illa och det kändes overkligt. Den erkände att det var den som bajsat och inte tänkte på att göra rent efter sig. Gästen fick städa toan omedelbums vi har också borste och wcmedel bredvid toan. Nu vet jag inte om jag vill låta den använda toan mer utan hänvisa den till tvättstugan
    Vad tyckte chauffören om att ni skulle köra den nersketna toan till bussen?
  • Pope Joan II
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-17 10:14:31 följande:
    Ska säga att en gång sket en gäst i min toa utan att göra rent den. När jag sen skulle kissa innan vi körde den till bussen ser jag bajsspår där. Jag mådde illa och det kändes overkligt. Den erkände att det var den som bajsat och inte tänkte på att göra rent efter sig. Gästen fick städa toan omedelbums vi har också borste och wcmedel bredvid toan. Nu vet jag inte om jag vill låta den använda toan mer utan hänvisa den till tvättstugan
    Den erkände att det var den som bajsat? Hölls det förhör med gästen? 
  • pluppmupp
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-17 10:19:11 följande:

Min familj får använda den för när de är på besök övernattar de oftast och de har jag växt upp med sedan jag var liten.

Vad är det som gör det mindre äckligt? Att du är van vid en viss person? Eller att du vet om den kan använda en toaborste om det skulle behövas?
  • Anonym (toaletten)
    Pope Joan II skrev 2020-12-17 11:57:49 följande:
    Den erkände att det var den som bajsat? Hölls det förhör med gästen? 
    Ja jag och mamma och den var hemma. När jag öppnade toalocket sa jag att någon glömt att städa och då sa den att det var den
  • Anonym (ojdå)

Var några äldre personer som hälsade på hos min mamma en gång och hennes sambo. Gubben hade stomipåse. När gästerna hade gått så gick morsans sambo in i badrummet och upptäckte att vasken var nerstänkt med skit. Han hade sköljt påsen där mitt bland tandborstar och allt. Vill inte ge TS några mardrömmar men tänkte historien passade i denna tråden.

• Anonym (toaletten)
    Anonym (ojdå) skrev 2020-12-17 13:26:53 följande:

Var några äldre personer som hälsade på hos min mamma en gång och hennes sambo. Gubben hade stomipåse. När gästerna hade gått så gick morsans sambo in i badrummet och upptäckte att vasken var nerstänkt med skit. Han hade sköljt påsen där mitt bland tandborstar och allt. Vill inte ge TS några mardrömmar men tänkte historien passade i denna tråden.

fyfan vet inte vad jag hade gjort då. Det är 100 ggr värre än toaletten. Särskilt att han inte rengjorde vasken efteråt. Hade ju garanterat slängt tandborstarna
  • Anonym (Valfritt)

Jag är helt förundrad över att det finns människor som kan låta bli att bajja om de är nödiga. Behöver jag gå så behöver jag gå- det blir liksom en olycka annars. Skulle aldrig kunna hålla inne om jag verkligen behövde skita! Så jag är tacksam att jag fått gå på toa hos alla mina vänner. En av dom brukade jag själv skura toan innan för den var sannerligen skitig, men det var bara göra och sen sätta sig. Har man IBS, känslig mage eller liknande så måste man faktiskt få gå när man måste.

• Anonym (genomskinlig)
    moaguuun skrev 2020-12-16 16:45:56 följande:
    I ärlighetens namn hur ofta har du behövt bajsa när du är på fest? 
    Jaha, det är du nu igen.... Som sveper in lite fint och är den första att hålla med en uppenbart hysterisk/ocd:ig ts i alla hysteriska hygientrådar. Jaha. Du har alltså fortfarande inte tagit tag i dina problem? Jag beklagar. 
  • Anonym (Hej och hå)
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-17 12:57:58 följande:
    Ja jag och mamma och den var hemma. När jag öppnade toalocket sa jag att någon glömt att städa och då sa den att det var den
    Att fråga gästen om det är hen som har skitit tycker jag är sjukare än att inte göra ren toan efter sig när man har skitit. Och att sedan tvinga gästen att städa efter sig? Herregud. Hade jag glömt att städa bort min skit hemma hos någon annan hade jag givetvis skämts om detta påpekades, men som värd eller värdinna så bör man vara så pass finkänslig att man inte påpekar detta för gästen. Samma om en gäst råkar prutta så att det hörs. Inte säger man högt: ?Nämen fy, fes du nu? Usch, så får man inte göra hemma hos mig!? Man utgår naturligtvis från att det var ett misstag och säger inget. Hade jag råkat ut för det som ni utsatte er gäst för, så hade jag aldrig mer gått hem till den personen.
  • Just Precis

Jag är mest road över hur mycket tankekraft en del verkar lägga på detta med att bajsa eller inte bajsa?!

Jag går på toa, oftast för att kissa och där och då märker jag väl typ om jag behöver utöka uppdraget . Det tar typ lika lång tid och luktar sällan, så generellt så reflekterar jag nog inte ens över det, eller över var jag råkar befinna mig.

Känns väldigt avlägset tex att börja proaktiv-bajsa inför ett fikabesök

• Anonym (Eva)

Mina gäster gör sällan det hos mig,och händer det så är det ok för mig.Hatar att bajsa på jobbet/när jag själv är gäst hos någon .Nu bor jag inte med en man,och det finns förklaring till detta.Skulle bara stressa mig över detta.

• Whitehorse1979
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-16 18:47:02 följande:
    Av mina föräldrar. Vi har alltid haft det så hela min uppväxt. När vi blivit bjudna har vi antingen bajsat innan vi gått hemifrån eller gjort det när vi kom hem och detta sitter i hos mig än idag. På jobbet bajsar jag aldrig för jag gillar inte det. Om jag är på en resa i tex en vecka gör jag det på hotellrummet
    Bajsar du på hotellrummet?

Var då?
    Så jäkla svinigt det låter.
  • Anonym (toaletten)
    Whitehorse1979 skrev 2020-12-18 08:14:27 följande:
    Bajsar du på hotellrummet?

Var då?
    Så jäkla svinigt det låter.
    Ja för att jag bor där i en vecka. Det gör väl du med
  • Whitehorse1979
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-18 09:47:19 följande:
    Ja för att jag bor där i en vecka. Det gör väl du med
    På toaletten.

Inte hotellrummet.

Så det lät rätt annorlunda.
  • Anonym (toaletten)
    Whitehorse1979 skrev 2020-12-18 09:56:11 följande:
    På toaletten.

Inte hotellrummet.

Så det lät rätt annorlunda.
    Så du bajsar alltså på den. Kan bli rätt kladdigt att behöva rengöra locket varje gång efter din skit. Själv bajsar i jag i stolen som jag sedan spolar. Mycket renare
  • Anonym (FiF)

Du är ju hysterisk TS!! Sök hjälp för din koprofobi. Hur hanterar du det faktum att bebisar har blöjor med bajs i, att små barn kan bajsa snett när det lärt sig att sitta på toa osv... 
    Men du har antagligen inga barn och kan heller inte skaffa några på grund av att de bajsar i ditt hem.

• Johan70
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-16 14:03:22 följande:

Hej det finns inget mer jag hatar än när gästerna hos mig bajsar i MIN toa! Jag får ångest varje gång någon behöver använda min toa för rädsla av att den kommer bajsa. Särskilt om den är där inne länge. Tycker också det känns ohyfsat och respektlöst när någon gör det hos mig. Man kan göra sådant hemma. Själv gör jag inte det hos andra av respekt. Kan tillägga att jag städar toan grundligt efter jag har haft gäster utifall att någon bajsade där. Är jag ensam om detta beteende eller finns det fler där ute. 

Normalt brukar det anses vara fullt acceptabelt att låna toaletten hemma hos någon man är gäst hos. Normalt uppfattas det varken som ohyfsat eller respektlöst. Din uppfattning om vad som skulle vara artigt i sammanhanget tycks styras mer av din egen ångest än av normala etikettsregler. Om du skulle förbjuda en gäst att använda din toalett, så skulle det bara uppfattas som konstigt.

Kan du komma över din ångest på något sätt? Det är nog ett inlärt beteende från dina föräldrar som du behöver bearbeta och göra om. För det kan inte vara lätt att ha ångest för något som de flesta andra uppfattar som helt naturligt.
Svar på tråden Äckligt hjälp