Inlägg från: Anonym (toaletten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (toaletten)

Äckligt hjälp

Hej det finns inget mer jag hatar än när gästerna hos mig bajsar i MIN toa! Jag får ångest varje gång någon behöver använda min toa för rädsla av att den kommer bajsa. Särskilt om den är där inne länge. Tycker också det känns ohyfsat och respektlöst när någon gör det hos mig. Man kan göra sådant hemma. Själv gör jag inte det hos andra av respekt. Kan tillägga att jag städar toan grundligt efter jag har haft gäster utifall att någon bajsade där. Är jag ensam om detta beteende eller finns det fler där ute. 

• Svar på tråden Äckligt hjälp
  • Anonym (toaletten)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-12-16 14:06:26 följande:

Respektlöst att ha en kroppslig funktion.....? Om personen ska bajsa hemma hos sig själv så lär den ha gjort i byxorna innan den är framme.

Jobba med din fobi istället. Det låter som bacillskräck och/eller ocd. Tvångstankar av nåt slag iaf.

Varför har du såna problem med bajs? Tror du att din egen skit är renare eller nåt... ? För det är lika äckligt.

Finns det något jag kan göra för att bli av med denna fobin för det är så jag har blivit uppfostrad. Om någon mot förmodan skulle göra det vill jag helst vara lyckligt oventandes. Bor i lägenhet så har ibland även funderat på att låsa toan och hänvisa gästerna till tvättstugans toa och ljuga att min är trasig
  • Anonym (toaletten)
    CitronTulo skrev 2020-12-16 15:17:36 följande:

Har en kollega som ärligt menade att man inte skulle bajsa på toaletten på jobbet! Sånt kunde man enligt hen göra hemma på sin egen toalett!

Så du är inte helt ensam om att ha såna här tankar och känslor TS! 

Men det är verkligen inte bra att gå och hålla sig om man är nödig liksom! Och att bajsa när man råkar vara bajsnödig är fruktansvärt normalt! 

Har du andra fobier eller är det just detta med att någon bajsar på din toalett? Hur fungerar du själv med offentliga toaletter eller om du sover borta?

Tur att jag inte är helt ensam.

Skulle inte tycka om heller om någon fes högt hemma hos mig men folk har tillräckligt med vett och etikett för att inte göra det. Annars är jag åskrädd men det har inte med toan att göra.

På offentliga toaletter håller jag mig tills jag kommer hem om jag inte blir akut dålig i magen. Om jag sover hos någon mer än en natt bajsar jag där om behovet uppstår då tycker jag det är en annan sak. Om jag har gäster som sover hos mig är det mer accepterat om de behöver bajsa.
  • Anonym (toaletten)
    Anonym (Petra) skrev 2020-12-16 17:15:14 följande:

På vilket sätt har du blivit uppfostrad att tycka så? (Sorry, jag fattar bara inte.)
    De flesta bajsar nästan bara hemma, om de inte sover över någonstans, men visst händer det. Hur gör du själv, TS? Har du aldrig någonsin behövt bajsa på jobbet? Eller på någon resa? 
    Tips om du har gäster hemma är att se till att ha det fint i badrummet, och tända något doftljus. 

Av mina föräldrar. Vi har alltid haft det så hela min uppväxt. När vi blivit bjudna har vi antingen bajsat innan vi gått hemifrån eller gjort det när vi kom hem och detta sitter i hos mig än idag. På jobbet bajsar jag aldrig för jag gillar inte det. Om jag är på en resa i tex en vecka gör jag det på hotellrummet
  • Anonym (toaletten)
    persikofjaril skrev 2020-12-16 21:42:54 följande:

Oftast behöver jag inte bajsa mer än en gång per dag, så det blir på morgonen innan jag går hemifrån. Skulle behovet, trots allt, uppstå under dagen så skulle det visserligen kännas jobbigt att göra det på jobbet, hos nån annan, eller på en offentlig toalett, men måste man så måste man. Jag skulle dock inte bry mig om jag hade gäster och någon behövde bajsa hos mig. Skulle aldrig ställa mig och skrubba rent toaletten bara för att, om det nu inte finns bajsrester kvar (men eftersom toaborsten finns nära till hands, så vore det ju respektlöst att inte använda den om man lämnat spår efter sig, så det borde inte finnas rester). 

Ska säga att en gång sket en gäst i min toa utan att göra rent den. När jag sen skulle kissa innan vi körde den till bussen ser jag bajsspår där. Jag mådde illa och det kändes overkligt. Den erkände att det var den som bajsat och inte tänkte på att göra rent efter sig. Gästen fick städa toan omedelbums vi har också borste och wcmedel bredvid toan. Nu vet jag inte om jag vill låta den använda toan mer utan hänvisa den till tvättstugan
  • Anonym (toaletten)
    pluppmupp skrev 2020-12-17 06:49:24 följande:

Hur går ditt resonemang? En toalett är till för att användas. Varför är nr 1 okej men inte nr 2? Varför är det okej för dig att göra nr 2 men inte andra? Får din familj använda den? Om ja, varför då? Har du tvångstankar bara kring toan eller finns det fler? Man kan behandla fobier och tvångssyndrom med KBT.

Nr 1 är inte lika illa eftersom det bara är vätska. Sedan är det mycket jobbigare att bli kissnödig och inte gå på toa än att bli bajsnödig. Jag gör nästan heller aldrig 2 på andra ställen än hemma. Min familj får använda den för när de är på besök övernattar de oftast och de har jag växt upp med sedan jag var liten.
  • Anonym (toaletten)
    Pope Joan II skrev 2020-12-17 11:57:49 följande:
    Den erkände att det var den som bajsat? Hölls det förhör med gästen? 
    Ja jag och mamma och den var hemma. När jag öppnade toalocket sa jag att någon glömt att städa och då sa den att det var den
  • Anonym (toaletten)
    Anonym (ojdå) skrev 2020-12-17 13:26:53 följande:

Var några äldre personer som hälsade på hos min mamma en gång och hennes sambo. Gubben hade stomipåse. När gästerna hade gått så gick morsans sambo in i badrummet och upptäckte att vasken var nerstänkt med skit. Han hade sköljt påsen där mitt bland tandborstar och allt. Vill inte ge TS några mardrömmar men tänkte historien passade i denna tråden.

fyfan vet inte vad jag hade gjort då. Det är 100 ggr värre än toaletten. Särskilt att han inte rengjorde vasken efteråt. Hade ju garanterat slängt tandborstarna
  • Anonym (toaletten)
    Whitehorse1979 skrev 2020-12-18 08:14:27 följande:
    Bajsar du på hotellrummet?

Var då?
    Så jäkla svinigt det låter.
    Ja för att jag bor där i en vecka. Det gör väl du med
  • Anonym (toaletten)
    Whitehorse1979 skrev 2020-12-18 09:56:11 följande:
    På toaletten.

Inte hotellrummet.

Så det lät rätt annorlunda.
    Så du bajsar alltså på den. Kan bli rätt kladdigt att behöva rengöra locket varje gång efter din skit. Själv bajsar i jag i stolen som jag sedan spolar. Mycket renare
Svar på tråden Äckligt hjälp