Anonym (toaletten) skrev 2020-12-16 14:15:08 följande:
Finns det något jag kan göra för att bli av med denna fobin för det är så jag har blivit uppfostrad. Om någon mot förmodan skulle göra det vill jag helst vara lyckligt oventandes. Bor i lägenhet så har ibland även funderat på att låsa toan och hänvisa gästerna till tvättstugans toa och ljuga att min är trasig
Ljuga för dina vänner och tvinga dem ner i källaren för att gå på toa?? Förstår du inte att det är sjukliga tankar...? Dina föräldrar verkar ha haft jättekonstiga tankar som de har överfört på dig och du måste bearbeta det här. Och det går! Börja med att ifrågasätta dina tankar, exakt hur äckligt kan det ens vara? Bajs som bajs, du har samma slags bakterier som kommer ur din egen ändtarm som alla andra. De flesta undviker så långt det går att bajsa hos andra men ibland måste man. Du kan sätta upp en skylt att man rengör toan efter sig om man gjort nr 2 så vet du iaf inte om att de gjort det. Och det kan finnas andra anledningar att man tar lång tid på sig på toan, man kanske har krångliga kläder eller ska byta mensskydd, t ex tömma en menskopp eller nåt. Sånt tar också tid.