• Anonym (Ledsen)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Befinner mig i en helt fruktansvärd situation.

Ska försöka fatta mig kort. Jag har blivit oplanerat gravid (vecka 6) och min sambo säger att om jag inte respekterar hans vilja att göra abort så måste jag och mina barn flytta ifrån vår gemensamma (hans på pappret, hyresrätt) bostad för att han kommer inte orka med en bebis och behöver prioritera sig själv och sitt eget välmående.

Han hävdar att det är jag som isf väljer dig och att jag utövar känslomässig utpressning gentemot honom som inte respekterar hans vilja att inte vilja ha fler barn.

Han har två tonårsbarn och jag har två mindre barn.

Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 21:12:42 följande:

Du missar totalt poängen, IGEN. "barnets rättigheter" har ingenting med mannens ansvar att göra. Om man tror på juridisk abort (förhoppningsvis kommer lagen om 10 år) så bokstavligen tror man att man kan säga av sig den skyldigheten. Om du tycker så synd om barnet så bör du återigen skylla på mammam som gjorde valet att föda barnet trots omständigheterna.

Det ända du kan göra för att jag ska hålla med dig med vissa poäng är att du säger att även vanlig abort är fel. Men det vill du inte göra. Istället vill du spela hyckleri spelet och använda samma argument som moståndare till abortion t.ex "Sära inte på dina ben om du inte vill ha barn". Vet du vad. Se ta ansvar för dina befruktade ägg. Om mannen vill inte ha barn, var beredd att ta den ekonomiska ansvaren. trådstartarens sambo har 100% rätt att utpressa henne med utflyttning eftersom lagen är omoralisk mot män. Så enkelt är det

Jag vet att du inte kommer hålla med mig och du kommer åter igen ta upp att "det  är ändp männens ansvar blah blah blah." Jag har hört alla dessa argument och blir lika trött på dom åter igen. Så jag avslutar diskussionen här och önskar dig en trevlig kväll.

Kvinnan tar ansvar. Antingen gör hon abort, eller så föder hon. Kvinnan kommer inte undan så lätt. Hon står där med skiten.

Jag är lyckligt barnfri men eftersom jag har empati förstår jag att en abort är fruktansvärt att göra om man vill ha barnet. En vän som blev gravid trots skydd sa att "när du står där med stickan i handen, då är du inte så jävla tuff". Hon och pappan höll på att separera, det här var inte vad någon av dem ville. Men han tog ansvar och allt har gått bra.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-06 22:57:28 följande:

Men att hota någon att man hamnar på gatan pga att hon är gravid är inte okej. Då är man bara så omogen och verkligen inte tar sin del av ansvaret

Finns nog fler som gör det.Jag var gift och vi hade barn ihop,men fick snällt ta min väska och flytta ut utan bostad.Exet mådde dåligt och då är det dörren som gäller i mitt fall då.
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 21:48:16 följande:

Och jag har informerat dig att det handlar inte alls om barnets rättigheter utan om mannens. Antingen tror du på reproduktiva rättigheter för båda könen, eller så är du en hycklare. Synd att du väljer att vara en hycklare istället.

Till er andra som är mer som har en IQ över 80, kolla gärna in denna video (med given tidstämpel) med Mel Feit. Han har gjort många inspirerande tal om juridisk abort.

Men vi SKITER i mannens rättigheter, fattar du inte det??? Ett oskyldigt barn truimfar en vuxen karl som inte tar ansvar för sina handlingar och för sina spermier. Min mans far övergav ett barn för 50 år sedan, det har stört makens relation med sin pappa ordentligt och de hörs sällan. Min man tycker inte att man gör så. Kul för det barnet att sitta vid bouppteckningen sen, tillsammans med de tre älskade önskade barnen som fick körkort betalt, en massa pengar i gåvor, etc. Och där sitter hon, som inte fått ett skit. Som aldrig ens fått träffa sin pappa och som barn inte förstod varför. Bara för att pappan ville knulla sen dra.

Man kan bara hoppas att sånt här händer kvinnor som är okej med att göra abort, men inte alla känner så. Abort är inte som att klämma en finne direkt.

Jag är övertygad om att detta inte kommer bli lag. Vi är så förbannat bortskämda när det gäller aborter. Folk verkar ha glömt bort syftet med dem. Nu tas det för givet att varenda kvinna "bara tar ett piller". Rövhattar.
  • Anonym (X)
    Anonym (Mia) skrev 2020-12-07 08:41:57 följande:

Finns nog fler som gör det.Jag var gift och vi hade barn ihop,men fick snällt ta min väska och flytta ut utan bostad.Exet mådde dåligt och då är det dörren som gäller i mitt fall då.

Varför var det just du som fick flytta?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 08:48:17 följande:

Varför var det just du som fick flytta?

Det var inte min bostad.Tur att jag hade en släkting som hjälpte mig.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mia) skrev 2020-12-07 09:49:19 följande:
    Hur tänkte du när flyttade in till honom? 
  • Anonym (X)
    Anonym (Mia) skrev 2020-12-07 09:49:19 följande:

Ni var gifta och hade barn tillsammans; det var på inget sätt självklart att exet behöll lägenheten.
  • Anonym (Zach)
    Anonym (K) skrev 2020-12-07 08:46:38 följande:
    Men vi SKITER i mannens rättigheter, fattar du inte det??? Ett oskyldigt barn truimfar en vuxen karl som inte tar ansvar för sina handlingar och för sina spermier. Min mans far övergav ett barn för 50 år sedan, det har stört makens relation med sin pappa ordentligt och de hörs sällan. Min man tycker inte att man gör så. Kul för det barnet att sitta vid bouppteckningen sen, tillsammans med de tre älskade önskade barnen som fick körkort betalt, en massa pengar i gåvor, etc. Och där sitter hon, som inte fått ett skit. Som aldrig ens fått träffa sin pappa och som barn inte förstod varför. Bara för att pappan ville knulla sen dra.

Man kan bara hoppas att sånt här händer kvinnor som är okej med att göra abort, men inte alla känner så. Abort är inte som att klämma en finne direkt.

Jag är övertygad om att detta inte kommer bli lag. Vi är så förbannat bortskämda när det gäller aborter. Folk verkar ha glömt bort syftet med dem. Nu tas det för givet att varenda kvinna "bara tar ett piller". Rövhattar.

Du skiter i mannens rättigheter ? Det säger allt. Du har en äcklig syn på jämnstäldhet och det finns inget mer att diskutera.

Antigen tror du på reproduktiva rättigheter för båda könen. Eller så är du en hycklare. Synd att du väljer vara en hycklare

• Anonym (Mia)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 10:20:52 följande:

Ni var gifta och hade barn tillsammans; det var på inget sätt självklart att exet behöll lägenheten.

Det stod på hans namn ,jag var inskriven där.Vi hade gjort intyg att vid skilsmässa behåller var och en sin egen egendom,och lägenheten var inte min .
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mia) skrev 2020-12-07 11:29:03 följande:
    Det stod på hans namn ,jag var inskriven där.Vi hade gjort intyg att vid skilsmässa behåller var och en sin egen egendom,och lägenheten var inte min .
    Hur tänkte du då, när du skrev på det? 
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort