Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 21:48:16 följande:
Och jag har informerat dig att det handlar inte alls om barnets rättigheter utan om mannens. Antingen tror du på reproduktiva rättigheter för båda könen, eller så är du en hycklare. Synd att du väljer att vara en hycklare istället.
Till er andra som är mer som har en IQ över 80, kolla gärna in denna video (med given tidstämpel) med Mel Feit. Han har gjort många inspirerande tal om juridisk abort.
Men vi SKITER i mannens rättigheter, fattar du inte det??? Ett oskyldigt barn truimfar en vuxen karl som inte tar ansvar för sina handlingar och för sina spermier. Min mans far övergav ett barn för 50 år sedan, det har stört makens relation med sin pappa ordentligt och de hörs sällan. Min man tycker inte att man gör så. Kul för det barnet att sitta vid bouppteckningen sen, tillsammans med de tre älskade önskade barnen som fick körkort betalt, en massa pengar i gåvor, etc. Och där sitter hon, som inte fått ett skit. Som aldrig ens fått träffa sin pappa och som barn inte förstod varför. Bara för att pappan ville knulla sen dra.
Man kan bara hoppas att sånt här händer kvinnor som är okej med att göra abort, men inte alla känner så. Abort är inte som att klämma en finne direkt.
Jag är övertygad om att detta inte kommer bli lag. Vi är så förbannat bortskämda när det gäller aborter. Folk verkar ha glömt bort syftet med dem. Nu tas det för givet att varenda kvinna "bara tar ett piller". Rövhattar.