Hur gör ni med kläder? varannan vecka
Ja ni som har barnen varannan vecka hur gör ni? Delar ni allt, en del eller inget? Och varför och hur har ni lagt upp det. Ni som har varsin uppsättning av allt hur får ni det att funka? Jag och exet byter via förskola och skola alltså en lämnar på morgonen och den andre hämtar på em, så man behöver ju skicka med en del kläder dit oavsett liksom.
Jag och exet har var sin garderob till barnen förutom ytterkläder då som vi har delat. Men jag har blivit så less på detta då jag VARJE vecka barnen kommer till mig måste jag hålla på och fråga efter och tjata om kläder som inte kommit med. Allt från skor till regnkläder. Så vi sa för ett antal månader sen att vi ska ha varsin garderob ytterkläder också, men då han inte skaffat det som faktiskt behövs, (det är jag som köpt nästan alla ytterkläder, och jag har allt som behövs), så har man ju ändå fått fortsätta skicka med kläder ändå som sen inte kommer tillbaka. Så nu funderar jag på att helt sonika dra hem till honom leta upp de kläder som jag köpt ta med de hem och tala om för honom att de kläder som hänger i skolan eller på förskolan som han inte har köpt ska inte med hem till honom utan det får vara kvar där.
Jag vet inte hur jag ska göra jag känner att hur jag än gör så drabbar det barnen. Nr han inte ser till att skicka med kläder så har de kanske inte de kläder dem behöver för att vara ute. Men ska vi ha varsin garderob så blir det det fåniga med att "nej du måste ha den jackan, den andre har du ju hos pappa". Men samtidigt är jag så jäkla less på att behöva tjata, och behöva lösa något för att barnen ska slippa frysa, bli blöta osv för att han inte har koll på/inte bryr sig om detta. Tar tacksamt emot idéer och tankar här!