• Anonvm

Hur gör ni med kläder? varannan vecka

Följer också detta...

Undrar även om någon har bra tips o råd hur man lägger upp det så att barnen ej kommer i kläm när exet helt enkelt vägrar köpa ytterkläder o skor till barnen...

• Anonvm
    AndreaBD skrev 2020-11-24 17:23:03 följande:
    Se till att DU får barnbidraget och så köper du kläder för det och så ger du exet några också. 
    Det är en rätt lång historia, men som det är nu så har vi halva barnbidraget var. Det finns inte på kartan att exet släpper ifrån sig sin halva frivilligt.
  • Anonvm
    AndreaBD skrev 2020-11-24 18:54:58 följande:
    I så fall får ni sätta er ihop och fördela kostnader. Han kan betala andra kostnader, du köper kläderna. 
    Jag tar betalar för övrigt även barnens försäkringar.

Sitta ner o resonera finns inte ens lite på kartan.
    Den uppgörelse som finns nu ang vårdnad och boende var vi i tingsrätten o redde ut, den nivån på "samarbete" har vi.
    Det blev en överenskommelse kring bla barens kläder o skor o barnbidrag inskrivet i protokollet....men det sket ju exet fullt i.

Exet är på den nivån att jag vid ett tillfälle fick ta emot ena barnet i bara blöja (i slutet av sommaren juförsig), hon hade kläderna o skorna som hon hade på sig när hon åkte ifrån mig med sig i en påse, i påsen låg en lapp där det stod att kläderna o skorna var för små.... En 2åring kom alltså gåendes barfota på asfalten mitt inne i stan iförd enbart blöja
Svar på tråden Hur gör ni med kläder? varannan vecka