Hur gör ni med kläder? varannan vecka
Följer
Följer
Vi har också lämning o hämtning på förskola/skola.
De "vanliga" kläderna har vi varsin uppsättning av. De kläderna jag sätter på barnen min sista dag försvinner ju till pappan. Men förhoppningsvis har de ju vanliga kläder på sig när jag hämtar :) så då får jag ju motsvarande tillbaka tillbaka även om det inte är exakt samma.
Är det nåt specifikt jag inte vill ska hamna hos pappan får jag väl låta bli att sätta på det på lämningsdagen. Dock i praktiken har det varit några irritationsmoment när jag tex har köpt nya hela strumpor som inte är försmå men vid varje hämtning får tillbaka trasiga, för små och till och med udda strumpor på deras fötter. Låter kanske som en bagatell men lite irriterande i längden. Fan dyrt med strumpor : )
Med ytterkläder har vi inte haft råd att ha dubbelt. Men lite samma princip här att lämnar jag med jacka så har de ju troligtvis en jacka på sig även när jag hämtar om det inte har hänt nåt drastiskt med vädret sen sist. Men även här har det varit lite problem. Att de kanske inte behövt ha överdrag veckan hos pappa men så blir det kallarare till min vecka men då är de inte med.
Därför har jag börjat skriva ett mess kvällen innan vilka grejer som ska vara med i ryggsäcken.
Barnbidraget har vi in på ett gemensamt konto. Härifrån dras försäkring, fritids och förskola. Det som blir över kan gå till ytterkläder o aktiviteter. Den som handlar får ta därifrån.
Att ha olika uppsättningar ytterkläder om man hämtar o lämnar på förskola vet jag inte hur det ska gå till i praktiken. För jag måste ju sätta på nåt på morgonen och det är ju det de har på sig hela dan. Då måste de ju byta om vid hämtning. Ta av sig mammas ytterkläder och ta på sig pappas. Då hänger ju ändå mammas ytterkläder på kroken hela vecka (eller åker ni förbi o hämtar upp det sen?) och personalen vet säkert ändå inte vems som e vems och sätter på det på barnent nästa dag osv. Eller hur gör ni som har det så?