Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Gen IV finns redan i kommersiell drift i Ryssland sedan närmare 40 år tillbaka.
Varför tror du att det är något som ligger "ett halvt århundrade in i framtiden"?
Jag som dig tveksam till att det finns en IV reaktor i drift. När jag googlar så skriver en svenskt tidning att det startades en IV rektor i Sverdlovsk 2015 men jag hittar inte stöd för påståendet någon annanstans och dessutom motsägs påståendet av den artikel från 2020 som du länkar till.
För att jag tror det. Ledtiderna blir ofta längre än man kan tro när det gäller ny teknik och stora projekt. Du ska bygga och prova reaktorerna i flera steg och varje steg tar massor av tid och pengar.
Enligt vattenfall, uppsala universitet och någon kille som forskar på reaktorteknik har du fel i ditt påstående om ryssland.
energiforsk.se/info/vara-trycksaker-och-annat-informationsmaterial/fjarde-generationens-karnkraft/
Den här killen tror samma som mig!
www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/vetenskap/energiforskare-den-fjarde-generationens-karnkraft-kan-inte-hjalpa-oss-i-klimatkrisen
Berätta gärna vilken reaktor i ryssland som är gen iv.
Men det är inga fel på dagens reaktorteknik. Klimatkrisen/energikrisen löses bäst med teknik som finns, för den kan vi bygga på en gång. Så får nya tekniker komma allt eftersom.
Kan inte den förbannade sossemaffian bara erkänna att man totalt misslyckats styra landet och lämna över till bättre lämpade?
Energipriser går i taket. Skjutningar går i taket. Sprängningar går i taket. Och allt detta under sossemaffians mandatperioder.
Men nej då. Det är hur lugnt som helst tycker KillBill och hans kompisar. Landet har aldrig varit så välmående försöker man slå i oss.
Er ledare vars enda kompetens verkar vara ett svetscertifikat har ju insett hur snett det gått och hoppat av.
VI SÅG DET INTE KOMMA!!!