Regeringens el-fiasko
Är det inte en cherrypickad mening i ett större sammanhang som utelämnats då du påstår detta?
Varför återger du inte hela innehållet i intervjun som orsaken som meddelades i SVT. Förresten, menar du att SVT meddelade detta eller vad försöker du säga?
Det du gör är samma cherrypicking som att säga att någon varnats pga dåligt omdöme och inte att denne varnats för att det är ett dåligt omdöme att bjuda in till fika för att minnas Nazitysklands anfall på Polen utan att nämna någonting om offer utan enbart lyfta fram anfall och slagskepp.
Märkligt hur desinformation krängs och förvaras så enkelt och lättvindigt. Kanske är det okunskap, kanske är det inte det.
Hur som helst, vad betyder den cherrypickade meningen - där resten av kontexten utelämnas - enligt din uppfattning?
Det vore verkligt intressant att höra.
Det var politiska beslut som avgjorde att kärnreaktorn Ringhals stängdes. Det säger nu Vattenfalls produktionschef till SVT efter de senaste dagarnas debatt om höga elpriser.
genom Public Services nyhetsredaktioner så faller min tilltro både på Vattenfalls produktionschef samt att vederbörande återges korrekt.
Det är möjligt att jag är naiv och som konsument liksom skattebetalare borde förvänta mig att även den raka motsatsen till det här påståendet kan vara den faktiska sanningen och om man bara tittar på sakfrågan i ett större sammanhang.