Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Regeringens el-fiasko

Så allting gick skrev 2023-02-13 00:10:10 följande:
    Bor i Sverige men jag är vad ni brukar kalla Unidentified flying object, eller så beskrev ufo Sverige mig just innan jag landa här.

Var inte här under 70-talet, följer en geologisk tidskala, var här innan Sverige var Sverige, plantera en buske här som jag kalla Old Tjikko, fick data den den hade gått av, kolla vad som hänt. blev intressera hur lång ni kommit med kärnkraften, men långt kvar ännu, funderingar på generation IV, men vi alla måste börja någonstans  Men ge inte upp efter XXI börjar det ske rätt grejer. Vi kallar det vår tur nummer.

DU får väl läsa upp dig om lagen som gör ministerstyre olagligt.

Resten av ditt nonsens berättar du redan vet, men vägrar acceptera faktumet.
    Jag inser utan tvekan att du aldrig stått på marken i Sverige och med tanke på att du inte ens vet om denna enkla.

Sen vet jag att långa förklaringar på hur det verkligen fungerar skulle vara ett ministerstyre
    Men det är politiska beslut, dvs folkvaldas representanter har tagit ett beslut TILLSAMMANS.
    Och eftersom du inte vet så här enkla saker om Svensk politik, berättar du aldrig någonsin kan varit här ens en gång.

FuckGoggleAskMe skrev 2023-02-13 00:10:04 följande:
    Käre ROLF,
    jag tror att vederbörande är insatt i frågan om ministerstyrets icke-existerande. 

Jo, jag vet du blev rätt ledsen att Regeringen inte styrde FHM, och att vi inte har ett ministerstyre i Sverige.
    Har du varit i Sverige nån gång, för hur kan du missat detta?
    Och sen det komsika är att du och par andra där försökte förklara hur det verkligen går till, och sin inbilla sig detta var ministerstyre

Har du saknat mig?
    ROFL Solig

Så allting gick skrev 2023-02-13 12:08:21 följande:
    Japp då är det konstaterat, Sossarna fixa att vi fått sämsta ekonomin i hela EU.
    dvs Magdas putinpriser Är bara hos oss. tar man punkt två som chefsekonomen på Swedbank tar upp, vi är så väderberoende.
    -------------------------------------------------- -----------

EU-kommissionens prognos: Svensk ekonomi går sämst i EU
    UPPDATERAD IDAG 11:44PUBLICERAD IDAG 10:15

Sveriges ekonomi går sämst av alla 27 medlemsländer i unionen, enligt EU-kommissionens senaste prognos.

www.svt.se/nyheter/ekonomi/svensk-ekonomi-sam...

Undrar va detta har med nazisten putin och naziputinpriserna och göra, ahhh kom på det nu, du var bara här för ge mer trött desinformation.

Och kanske du skulle röstat på Euro då, men såklart utländska agenter får inte rösta i Sverige i folkomröstningar.
    Och lågkonjunktur, undra om du vet vad det är?

Men varför ens fråga, du kommer ju ändå bara prata om annat, och du får ta upp detta med Regeringen de är de enda som ansvar för detta fiasko de ger oss nu.
    Och man ställer sig frågande varför man jagar lucior och småsaker, än arbeta och lösa situationen.
    En sak med detta inser man, och det är dom är inte här för medborgarna.

Det komsika att inget av det du skriver har en riktig betydelse och med tanken allt är nazisten putins fel och dessa putinpriser.

Det verkar reta dig svårt att Sverige har en av den billigaste elen i Europa, men det gör mig frågande var gång att du är så sur över detta, är det för att Såssarna har kred för skött det så bra du är så irriterad?(Undrar då det saknar logik det mesta du skriver idag, och saklighet med en röd tråd har vi lärt oss du inte klarar av ens.)

Du kan aldrig få rätt i nått ens en gång, och om du flyr och börjar prata om annat så ofta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Så allting gick skrev 2023-02-13 13:05:37 följande:
    Man har bolagstämmor, där regeringen som ägare bestämmer vad vattenfall ska göra. Årsstämman är nu 26 April, ut över det har man fler stämmor. dvs vad staten vill vad vattenfall ska göra. Sedan elpriser, både hela Norge och Finland har lägre elpris än SE4 idag.

Vattenfall AB är helägt av svenska staten. Genom bolagsstämmans beslut om innehållet i bolagsordningen bestämmer ägaren bolagets verksamhet. 

Vi har inget ministerstyre i Sverige, det hade du vetat om och om du hade vetat nått om Sverige.

Du får tacka Moderaterna för elområdena.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Så allting gick skrev 2023-02-13 13:20:38 följande:
    Norge har 5 elområden dvs en mer än Sverige och inte verkar dom lida av elområden.

Som sagt ägaren bestämmer över vattenfall.

Du får tacka moderaterna ändå för elområdena.

Vi har inget ministerstyre över vattenfall ändå, då det dagliga arbetet sköts av Vattenfall själva(visste du inte om det ens?)

• klyban
    Så allting gick skrev 2023-02-13 14:36:06 följande:
    Haha japp det dagliga arbetet ja, äntligen har du förstått.

Sedan via bolagstämmor sätts riktlinjerna vad dom ska arbeta med under sitt dagliga arbete, detta har inte Ebba tid med hon är politiker och har även andra sysslor. Men ger direktiv via styrelsen det har hon tid med, som upphandling av ökat elproduktion o upphandla mer effekt. det är vattenfalls dagliga arbete, som dom sedan redovisar för ägarna.

Yup, det sköter inga ministrar, då vi inget ministerstyre har i Sverige.
    Visste du inte om detta som "bor" här?

Och nu väljer du prata om den delen som politiker har och politiska belsut, skoj du kom dit.
    Dock så berättar inte det att vi har ett ministerstyre över vattenfall, för vi har inget ministerstyre då det är olagligt.

Kan det vara så enkelt du inte vet vad minister är?
    för det skulle förklara dina fel FULLSTÄNDIGT.

• klyban
    Så allting gick skrev 2023-02-13 14:54:21 följande:
    Vi alla förstår att Kristersson och Ebba har inte tid o hänga på vattenfall hela dagarna.
    Det räcker med att dom ger order vad vattenfall ska arbeta med, sedan litar regeringen på vattenfall utför sitt "dagliga arbete" och rapportera sedan till styrelsen där både Ulf o Ebba ser vad dom kommit fram till, som dom gjorde med ex uppstart av Ringhals, vattenfall meddela tyvärr sossarna har beordrat full rivning av elsystemet, Ebba jahapp där försvann 3000MW från vår dagliga elproduktion.

Vi alla andra förstår redan att vi inget ministerstyre har.
    Och ja, det går ta POLITISKA beslut om Vattenfall, men det blir aldrig ett ministerstyre

• klyban
    Så allting gick skrev 2023-02-13 15:05:31 följande:
    Vem har snackat om ministerstyre? det är styrelsen för vattenfall som framför vad dom ska göra under sitt "dagliga arbete"

Du måste sätta dig ner o titta hur allt fungerar, som sagt varken Ebba eller Ulf har tid att hänga över vattenfalls arbete.

För det är endast ministerstyre som kan styra det dagliga arbetet, annars får man ta beslut.
    Hur kan du inte veta såna här saker?

Eller låtsas du bara?

Digestive skrev 2023-02-13 15:23:09 följande:
    Exempelvis såhär kan politiken styra Vattenfall:

Vi har inget ministerstyre i Sverige, visste du inte om det?
    Komiska att inget om hur man tar beslut fanns med där, är inte det hur roligt som helst?

Och det blir inte ministerstyre om man tar politiska beslut, försöker du berätta för oss att du inte vet vad ministerstyre är och över det dagliga arbetet?
    Och inbillar dig politiska beslut är ministerstyre?
    Är det korrekt uppfattat?

I så fall är det illa.

• klyban
    Digestive skrev 2023-02-13 16:31:06 följande:
    Det var exempel på hur politiken kan styra Vattenfall.

Vad tror du tanken var med inlägget?

Fanns inget ens, mer än prata om gränsöverskridande beslut man vill ta, annars kliniskt rent.

Ministerstyre är en sak och är olagligt, och ta politiska beslut är inte ministerstyre.
    Hur kan detta vara svårt och förstå?

För det är sjukligt intressant de pratar om hur ministrar gjrode detta och berättar vi har inget misniterstyre, och sen när man nått den punkten, så börjar man ta beslut om arbetet i riksdagen och regeringen stället.

Undrar vad man inbillar sig att inte förstå skillnaden mellan de två, då det är fundamentala skillnader mellan dom.

Och det mest komiska, om vi leker med tanke att Såssarna verkligen hade ministerstyret, så hade vi fått höra detta miljarder ggr nu, och varit i KU 8ggr, men INGET.

Mitt råd till flertalet här, det är att förstå skillnaden mellan ministerstyre och politiska beslut och i era påståenden OCH innan ni börjar skriva.
    För så fort man påstår nått som inte stämmer och enskilda personer, så är jag här igen informerar att vi inget ministerstyre har i Sverige och det komemr gå på repeat i evigheter.(Och du känner mig bra.)

• klyban
    Digestive skrev 2023-02-13 16:54:51 följande:
    Du debatterar mot dig själv, klyban.

Jag vet vad ministerstyre är och politiska beslut är och skillnaden mellan dom, så det är inte ens nödvändigt.

Men jag ser detta rätt ofta i höger och speciellt extremhögern mot fascism, att man tar en minister och sen försöker påstå denna tagit beslut på eget bevåg.
    Svaret är upp tills nu, det har inte skett på mycket länge.

Och det komiska i det hela, det är om vi leker med tanke att Såssarna verkligen hade ministerstyret, så hade ni ropat som galningar efter en utredning om ministerstyre och aldrig slutat, nu helt tyst och det berättar något för oss alla.
    Mitt råd är tänk efter före ni påstår ministerstyre, så slipper ni börja prata om annat en bit in och politiska beslut istället som aldrig är ministerstyre.

• klyban
    Digestive skrev 2023-02-13 17:08:37 följande:
    Vem har föreslagit någonting som innebär ett ministerstyre?

Vem har påstått att Socialdemokraterna bedrev något ministerstyre?

Du debatterar som sagt mot dig själv.
    Nope.

Du får läsa tillbaka, för det är inget jag kan göra åt dig.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-13 17:42:11 följande:
    Behöver man läsa längre tillbaka än den här ordväxlingen?

Detta är ofta återkommande, man plockar ut en Sossä och sen säger den styr vattenfall FHM eller annat andra myndigheter i det dagliga arbetet., över ta politiskt beslut för styra do

Och svaret detta har inte hänt på flera decennier innan man misstänker ebba gjort ett ministerstyre, men där får vi invänta fakta och vad som är vad för ebba i Hybrit-projektet.

Så vem vet, detta är kanske första fallet på länge.
    Komiska var att jag redan förutspått dessa ministerstyren skulle komma med speciellt SD och KD och nu kanske vi har ett redan.

Svar på tråden Regeringens el-fiasko