Padirac skrev 2022-07-29 12:31:44 följande:
OK - så du menar att det inte går att bidra till en seriös debatt och att inte heller Jönsson kan det.
Jag håller inte med dig i hur du hanterar fakta och tyckande som fakta.då du enligt dig själv inte ksn hanterar fakta opartsikt
Det fakta mo elproduktion och elförbrukning som jag lagta fram är det underlag för eller mot kärnkraftsförespråkare eller är faktan ett underlag för kärnkrafta någonting annat
En debatt kan visst vara seriös med seriösa, pålästa och sakliga debattörer. Men debattörer har ju alltid en åsikt och uppfattning de står för, således är de alltid partiska. Men även en partisk debattör kan presentera riktig, relevant och betydande fakta att beakta.
En debattmoderator kan möjligen förhålla sig opartisk i sin roll.
Jag så en videopoddebatt på Youtube med ett intressant upplägg; två åsiktsidor med två debattörer per sida, en moderator som styrde upp lite, gav ordet och ställde relevanta frågor samt en faktapanel som kontrollerade uppgifter som i debatten framhävdes som fakta. Dessa var dels hyfsat kunniga i ämnet som debatterades, men sökte även information på nätet för att kunna bekräfta eller dementera det uppgifter som lades fram.
Jättebra upplägg tycker jag och gav en annan dimension samt gjorde debatten mer intressant att se och höra.