Regeringens el-fiasko
Vintrar har alltid varit ett problem, därför har man skrivit avtal med vissa tunga industrier om elstopp vintertid.
Detta är många många decennier gammalt.
Men ja, putin är orsaken, varför ska vi låtsas om att det inte är så?
Och fakta är att Sverige inte alls har den dyraste elen i Europa, utan mot den billigaste.
osv..., du har en hel del med KilBIll och Padirac som du struntat i den faktan du fått där.
Det är extremt oklokt att bygga annat än generations 4 verk och SPECIELLT om extremhögern får som de vill och allt ska vara kärnkraftverk och fossilbränslen.
Sen har du havererade argument som om de före, de före har gjort det som krävts och det har visat sig göra elen i Sverige till en av de billigaste i Europa.
Men jag vet, agendan och narrativet är ALLT är regeringens fel, så då får inte viss fakta få existera har jag lärt mig.
Ta tom som protestera mot kriget påverkan på elen, och som argument inte fick vara med, med så tydlig fakta så går det inte duka ifrån ett det kriget och dess effekter.
Den som ratar fakta för en agenda, den berättar inget.
Och vad mer tydligt är det i denna tråd och med tanke på den faktaförnekande som ni är ett par som står för, och sen fabuleringarna som följer.
Här är den nyaste statistiken från Eurostat. Andra halvåret för 2022 har inte kommit ännu.
Då får vi komma ihåg att vi är ett land som behöver mycket el... Det är jobbigare att ha höga elpriser en vinter i Sverige än i Frankrike.