Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Regeringens el-fiasko

klyban skrev 2023-02-25 13:17:07 följande:
    27:e September, så var de som vann valet på sina platser.
    Känner du till skillnaderna mellan riksdag och regering?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 13:23:19 följande:

www.aftonbladet.se/ledare/a/pQrozR/ebba-busch-struntar-i-regeringens-omerta
    Baam 'mic drop'

klyban skrev 2023-02-25 13:25:24 följande:
    Baam 'mic drop'
    www.aftonbladet.se/ledare/a/eJq9Gy/ebba-busch-star-for-arets-blasning
    Hade oppositionen kunnat göra processen snabbare så hade det funnits en poäng men så är inte fallet:

Svaret på frågan om man hade kunnat göra detta fortare är nej. Den proposition som vi har att ta ställning till i dag skulle vi också med en socialdemokratisk regeringen ha levererat vid ungefär samma tidpunkt.

- Niklas Karlsson (S), skatteutskottets ordförande.

https://riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/protokoll/protokoll-20222367-onsdagen-den-22-februari_HA0967/html

• Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 13:37:29 följande:
    17:e September är det magiska datumet och där hennes extrem inkompetens gjorde sig synlig för ALLA, baam.
    Då och fram till den 18:e oktober var Khashayar Farmanbar energiminister.

Du visar inga tecken på att förstå skillnaden mellan riksdag och regering.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 14:07:29 följande:
    Jo, jag förstår du skyddar hennes ABNORMA inkompetens, men nu är de så många att det börjar bli parodi i ditt försvar.
    27:e September BAAAM!
    Nej, min poäng är att det inte finns någon inkompetens att prata om - processen kunde inte göras snabbare för någon regering.

Att folk som inte kan skilja på riksdag och regering faller offer för sådan här propaganda har jag dock förståelse för.
  • Digestive
    KillBill skrev 2023-02-25 14:40:41 följande:
    Det här är vad Kiklas Karlsson sa.
    Ja, visst är det lätt att sitta i opposition och tycka att regeringen ska strunta i Lagrådet, den juridiska avdelningen på Regeringskansliet och svensk lag.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 14:57:39 följande:

Jag förstår du försöker inbilla dig detta.
    Magin startade 27:e September och den makalösa inkompetensen blev ett faktum.

Jag noterar att du tycker att övergångsregeringen - ledd av Magdalena Andersson fram till den 18:e oktober - var inkompetent.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 16:30:46 följande:
    Intressant att du inte bemöter och istället pratar om annat, så känsligt?
    Jag förväntade mig inte att du skulle förstå Lagrådets och Regeringskansliets roll i den här frågan.

Retroaktiv beskattning är förbjudet enligt svensk lag och regeringen har följt Lagrådets och Regeringskansliets bedömningar därefter.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 16:41:00 följande:
    Nope, det är du så tycker det, vi andra vet 27:e September var de på plats. baaam
    Regering Kristersson var på plats den 18:e oktober.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-02-25 16:45:59 följande:
    27:e September magiskt datum baaam
    Digestive skrev 2023-02-25 16:44:37 följande:
    Regering Kristersson var på plats den 18:e oktober.
    Du verkar inte förstå en del saker.
    Du kan inte ändra på vilken regering det var som regerade fram till den 18:e oktober 2022 hur mycket du än tjatar.
  • Digestive
    nattuw skrev 2023-02-25 17:01:52 följande:
    Den förra regeringen struntade ju i lagrådet så det är väl inte så förvånande att de även i opposition anser att man inte behöver lyssna på någon annan.
    Det kan förklara en del.
    klyban skrev 2023-02-25 17:09:30 följande:
    Nä, du kan inte ändra 27:e September, så sant som det är sagt, trevligt du utvecklas med ämnet och hennes makalösa inkompetens.
    Aja, jag inväntar svar från KillBill nu.✌️
Svar på tråden Regeringens el-fiasko