Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Regeringens el-fiasko

klyban skrev 2023-03-11 12:52:22 följande:
    Inkompetensen är redan ett faktum, och jag är alltid lugn Solig
    Då får du ta och tipsa media om att sådana dubbla utbetalningar har gjorts.
  • Digestive
    KillBill skrev 2023-03-11 13:18:35 följande:
    Varför uttalar du dig om saker som du inte har koll på?
    Precis, och en enskild firma/näringsidkare är inte en juridisk person. En enskild firma/näringsidkare är en fysisk person. En näringsidkare kan vara vilket som.

De flesta företagsformer så som aktiebolag, handelsbolag och ekonomiska föreningar är så kallade juridiska personer, vilket innebär att de har samma skyldigheter och rättigheter som en fysisk person men existerar inte i fysisk form. En enskild firma är däremot en fysisk person, eftersom företaget drivs av en enskild näringsidkare. En enskild firma har inget organisationsnummer, utan använder istället den enskilda näringsidkarens personnummer som identitetsbeteckning.

https://vismaspcs.se/ekonomiska-termer/vad-ar-enskild-firma

Vart har du fått sista källan ifrån?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 17:08:04 följande:
    Du menar regeringskansliet, ja, undra det och vart det kommer ifrån
    Håll ordning på citaten. Jag frågade inte om någonting som berörde regeringskansliet.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 20:14:12 följande:
    Där har du svaret dock.
    Ja, det är bara redogörelsen om själva ordningen som fattas samt beslutet om förslaget.

Men visst står juridiska personer och enskilda näringsidkare i samma mening. 👍
  • Digestive
    klyban skrev 2023-05-31 15:29:54 följande:

Du försökte inte ens påvisa detta när du var där, utan du flydde istället från ämnet.

Dock är du gullig i att tro en personlig åsikt ändrar SVT/SR opartiskhet, vad som sker i korridorerna är helt ointressant.

Det är som sänds i rutan som berättar om de är opartiska eller inte, och vi alla kom fram till det var ett ämne du inte ville veta av och med tanke du inte ens en gång försökte.

Det är även det som inte sänds i rutan som avgör om de är opartiska eller ej.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-05-31 17:23:27 följande:
    Vad saknar du nudå? Nazistnytt? Kreationistvetenskap?
    Nejdå, utan främst det som du tidigare hittade ett exempel på och som du ständigt (liksom här) visar behovet utav - representation och nyansering av konservativa.

Du är så duktigt kontraproduktiv att du förtjänar en guldstjärna. ⭐

- Öj, han där borta tycker och tänker inte som jag!? - sicken nazist.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-05-31 16:52:24 följande:

Nä, det är en redundant sak vad deras personlig åsikter är, vad de sänder är sakligt och och objektivt och opartiskt, det berättar nått.
    Personliga åsikter är irrelevanta.

Dock inser vi du presterar ett inlägg till och inget påvisas, kommer det ta lång tid innan det kommer?
    Kanske nästa inlägg? :no:

Personliga åsikter är mer irrelevant i sammanhanget än vad du får det till.

Låt mig berätta någonting som säkerligen kommer att skaka om din värld och öppna outforskade möjligheter att kommunicera i ett offentligt rum för dig:

När du hittar på vad folk menar så ser andra att du hittar på vad folk menar.

Brodera och häng upp på väggen.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-05-31 18:19:41 följande:
    Men vad är det i sak du saknar? Vad ska programledare säga eller program faktiskt innehålla?

Du säger att något saknas, men du kan inte redgöra för vad exakt du saknar och hur det skulle vara möjligt att kontrollera om det är uppfyllt eller inte.

Det du förra gången påstod inte fanns tog mindre än minuter att hitta?

Jag uppfattar det som att du tror massa saker som inte visar sig vara sanna när du specar vad du saknar och det går att hitta ganska omgående - även om du själv inte hittade det eller kanske inte ens letade? 
    Det tog dig dagar och mängder av försök att hitta ett exempel. Det avsnittet var ett personlig intervju av en konservativ filosof och i egenskap av att vara just konservativ.

Vad Public Service skulle balansera det progressiva innehållet med är upp till dem - jag blir gärna överraskad - men om faktiska exempel på vad jag efterfrågar inte är tillräckligt specifikt för dig så är det nog inte meningen att du ska hänga med överhuvudtaget.
  • Digestive
    Så allting gick skrev 2023-05-31 18:28:40 följande:

Det finska kärnkraftverket fortsätter sin seger svit om lägsta elpris i Norden . 

🥳

Det är de värda efter allt slit och släng.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-05-31 18:58:56 följande:
    Nej, jag sk*t som vanligt i ditt inlägg tills jag sen tänkte att jag skulle kolla om det fanns någon som helst substans i ditt påstående.  Då tog det någon minut att hitta det du sökte - eller kanske inte alls sökte utan bara gnällde om?

Jag förstår om du är upptagen av dig och dina påståenden, men jag är inte upptagen av dig och dina påståenden {#emotions_dlg.flower}    

Att gnälla över att ingen annan direkt kollar upp det du själv inte kollat upp är mycket självupptaget,

Jag uppfattar det som att du vill ha någonting som du inte kan säga vad det är - eller inte vill. Det har hittills ingen annan heller lyckats klämma ur sig.

Haha, du skiter aldrig i mina inlägg - som flugor dras till skit höll jag på att säga.

Vi kan ta och räkna exemplen du gav innan du hittade ett rätt, fast i rätt tråd. 🙂

Jag har förstått att faktiska exempel på det jag efterfrågar inte är tillräckligt specifikt för dig. Menar jag att det fattas färger i Public Service, du undrar vilka och jag skickar färgen blå till dig - så skulle du fortfarande undra och be mig att vara specifikt

Jag har accepterat detta tillstånd men vet inte riktigt vad jag ska göra med det. 🤷
Svar på tråden Regeringens el-fiasko