Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Regeringens el-fiasko

Tom Araya skrev 2024-05-09 22:40:06 följande:
    Även om jag skulle ha tolkat dig fel så ställer du en fråga med utgångspunkt i något som inte stämmer, vilket du själv bekräftar.
    Du får omformulera din fråga.

Använder man riks och inte hittar det man vill posta någon annanstans, så är det något som inte stämmer.

Kanske du lär dig något till nästa gång och inte använda trollfabrikers desinformation och istället hittar det på mer trovärdiga medier.
    För du måste väl förstå om du bara hittar det på ett desinformation media som riks och ingen annanstans att något är fel, eller???

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-09 23:06:01 följande:
    Belägg för detta?

...och så återupprepar jag frågan om vilka media som är pålitliga och varför, eftersom de med detta påstående har blivit väldigt få?

Bevisa det genom multipla källor, går inte detta.
    Ja, då berättar det att du är lurad.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-10 11:53:10 följande:
    Nu är det du som har påstått något och ombeds att styrka det.

Frågan var om du hittat det du ville säga på multipla källor.(Sorry för missat frågetecken.)

Jag tolkar detta som ett nej nu och att du inte kan, och efter den punkten är det självförklarande att riks har lurat dig.

• klyban
    Mentat skrev 2024-05-10 15:12:35 följande:

I stället för att tjafsa om budbäraren, vore det inte betydligt mer konstruktivt att diskutera Blomgrens sakargument?

Vore det inte bättre baka upp det med mer källor och ge kred till sak?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-10 17:53:20 följande:
    Vad menar du, att fler än Sandström och Kleinbeck skulle ha undersökt vindkraftens ekonomiska resultat?
    Dock var det en annans "åsikt" som var aktuell som inte återfinns någon annanstans.
    Redan glömt?
    Tom Araya skrev 2024-05-10 17:59:56 följande:
    Jag länkade till 6 olika media som presenterat uppgifter kring vindkraftens ekonomiska resultat, varav endast 1 tillhör de du nämnt som opålitliga....
    Så det är inte så att det du efterfrågar saknas...
    Och denna persons "åsikt" var inte med någonstans i dessa.

• klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-10 17:59:56 följande:
    Jag länkade till 6 olika media som presenterat uppgifter kring vindkraftens ekonomiska resultat, varav endast 1 tillhör de du nämnt som opålitliga....
    Så det är inte så att det du efterfrågar saknas...

Och där säger man inte så lönsamt och därför ska ratas då eller?

Och att kärnkraftverk som aldrig kommer se en lönsamhet på ett decennium eller än längre tid är jätte bra.

Vilket är mysko då det är två helt olika påståenden, där lönsamhet om än dålig, är dåligt, men ingen lönsamhet på väldigt länge är bra?

• klyban
    Padirac skrev 2024-05-10 19:38:28 följande:
    Javisst, argumentet bygger på premissen att all elproduktion går med förlust och kärnkraftens olönsamhet spelar därför ingen roll.

Det argumentet de har där, måste vara ett av de sämsta argumenten jag sett i mitt liv.
    Och speciellt för de ser som ett bra och sakligt argument.
    Och det intressanta är att man inser mer energi är inte det som driver dom, men det är därför vi ser desinformation media och kopplade trollfabriker med SD inflytande.

Finner det som ett helt sjukt makalöst argument, där de säger emot sig själva.

• klyban
    Padirac skrev 2024-05-10 20:41:37 följande:
    Den moderna desinformationen där Ingenting är sant och allting är möjligt!

Rätt intressant och se tom inte ens förstår hen är lurad.
  • klyban
    nattuw skrev 2024-05-11 20:37:29 följande:
    Du skulle säga att jag saknar trovärdighet oavsett källa om jag inte har en S märkt åsikt.
    Riks är en trollmedia styrd av SD, det var den "lilla" petitessen då :lol:
    nattuw skrev 2024-05-11 20:53:38 följande:
    Nej jag säger att du bara godtar källor som stryker dig medhårs.

Men att de är en trollmedia styrd av SD är inget problem med den median menar du då eller.
    Eller vad menar du ens?

Tom Araya skrev 2024-05-11 21:13:49 följande:
    Som att allt som kommer från alternativ media är lögner och desinformation och allt som kommer från etablerad media är sann och vetenskapligt belagd fakta....
    Nädu, så svartvit är inte mediavärlden.
    Det är andra värderingar som styr vilka media du litar på och inte, det är uppenbart.

Du har lyft ett par av riks desinformation och vi vet idag att de är styrda av SD som trollfabrik.

Vilken vetenskaplig fakta?
    Förstår du är ledsen och arg att riks lurar dig.
    Men det är inte vårt problem, börja med riktiga källor och de som kan konfimera det du säger.

Eller är det något som är dig övermäktigt?

Padirac skrev 2024-05-11 21:32:06 följande:

Försöker du tvätta Riks, samnytt, swebbTV, RT, Sputnik och andra kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier?  

Jajamen! Jag har värderingar och tillräkligt med utbildning och bildning för att inte lita på media som sprider desinformation och konspirationsteorier. 

Har inte du?

Jag misstänker att de inte är intresserad och har en konfirmationsbias som endast går finna där.

• klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-12 12:13:18 följande:
    Jag tror vi har kunnat konstatera vart intressefokus ligger...

Ja, vem mer stödjer denna person, och ser ut som ingen och att det bara finns på riks(Som vi redan vet är en trollerimedia styrd av SD.)

Kanske du ska lära dig något av detta, och undvika trollerimedia?

Svar på tråden Regeringens el-fiasko